Ukupna količina ambalaže stavljene na tržište Republike Srbije iznosi 401.000 tona, od čega je 254.000 tona ambalažnog otpada sakupljeno od strane operatera i poslato na reciklažu.
Kako bi pružio bolje uslove za održivo upravljanje otpadom, vodeći operater ambalažnog otpada Sekopak je zajedno sa svojim partnerima i klijentima, od početka godine distribuirao 1700 posuda za primarnu selekciju otpada – zvona za staklo, plastične kante, žičane i plastične kontejnere. Do kraja 2024., Sekopak planira instalaciju dodatnih 1300 posuda.
Generalna direktorka Sekopaka, Violeta Belanović, naglasila je da je Sekopak kroz niz inicijativa i projekata pokazao izuzetnu angažovanost kada je u pitanju unapređenje sistema upravljanja ambalažnim otpadom u Srbiji.
„Tokom ove godine radili smo na unapređenju primarne selekcije kroz postavku infrastrukture za odvajanje ambalažnog otpada širom naše zemlje, kao i edukaciji građana o reciklaži. Kontinuirano pružamo podršku javno komunalnim preduzećima, kako u vidu opreme, tako i kroz stručne savete zaposlenih koji imaju dugogodišnje iskustvo u ovoj oblasti.. Svesni svoje uloge kao ključne spone između privrede, sakupljača, reciklera i države, pomažemo svim akterima da bolje razumeju izazove u industriji kako bismo zajednički pronašli najbolja rešenja za unapređenje sistema.“, izjavila jeBelanović.
Zahvaljujući Sekopaku, građani Niša, Topole, Pirota, Valjeva, Kučeva, Sombora, Novog Sada, Kruševca, Vlasotinca, Petrovca na Mlavi i Vranja sada imaju mogućnost da doprinesu zaštiti životne sredine reciklažom ambalažnog otpada u svom gradu. Do kraja godine posude za odvajanje ambalažnog otpada biće postavljene i u Vršcu, Aranđelovcu, Kragujevacu, Negotinu, Ljigu i Varvarinu.
Sekopak kontinuirano radi na unapređenju sistema sakupljanja staklene ambalaže. Postavkom 2000 zvona za staklo i edukacijom građana kroz kampanju Sekopak karavan povećano je sakupljanje komunalnog staklenog ambalažnog otpada za 77%. Umrežavanjem sa gotovo 1000 ugostitelja kroz projekat Eko partner ova kompanija olakšava ugostiteljima da ispune zakonsku obavezu i doprinesu zaštiti životne sredine kroz reciklažu ambalažnog otpada.
Povodom Svetskog dana zaštite životne sredine, Sekopak je prodržao ekološke akcije u Kruševcu, Nišu i Topoli. Pokrenuvši kampanju #JARECIKLIRAM ova kompanija je od početka godine obilazila gradove širom Srbije, osluškivala građane i delila znanje o zaštiti životne sredine kako bi ih motivisala da recikliraju. Sekopak poseban akcenat stavlja na edukaciju dece, proveravajući njihovo znanje kroz kviz i radionicu o reciklaži.
U Novom Sadu, Sekopak je implementirao projekat „Novi Sad pametno reciklira“, omogućivši građanima korišćenje reciklomata za PET flaše i limenke na pet lokacija u gradu. Sa Gradom Novim Sadom potpisan je petogodišnji memorandum koji ima za cilj da dugoročno doprinese čistijem i zdravijem okruženju kroz aktivno uključivanje lokalne zajednice i mladih u ekološke aktivnosti.
Sekopak sarađuje sa više od 30 javno komunalnih preduzeća, a u planu je i dodatna saradnja postavkom infrastrukture za odlaganje ambalažnog otpada. Do kraja godine očekuje se postavka novih kontejnera i zvona u još 6 gradova Srbije, čime će se nastaviti unapređenje infrastrukture za reciklažu i jačanje ekološke svesti među građanima.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok