Održivo poslovanje je u savremenom dobu od poželjnog postalo ključni faktor u oblikovanju dugoročnih poslovnih strategija.
Jovana Vještica, menadžer korporativnih poslova Carlsberg SrbijaFoto: Carlsberg
Današnji potrošači sve više očekuju da brendovi pokažu odgovornost prema društvu i životnoj sredini, a sve češće i odluke o kupovini donose na osnovu opredeljenja kompanije prema ovoj oblasti. Kompanije koje prepoznaju važnost povezivanja s lokalnim zajednicama, koje se aktivno angažuju po pitanju značajnih društvenih tema, ali i koje nastoje da svoje poslovanje obavljaju tako da imaju minimalni uticaj na životnu sredinu konstantno radeći na održivim rešenjima, stvaraju čvrste temelje za dugoročni rast i stabilnost. Na kraju, prosperitetno društvo preduslov je za povoljno poslovno okruženje
Ulaganje u lokalnu zajednicu
Kompanija Carlsberg je na tržište Srbije ušla 2003. godine, tako da je već više od dve decenije ulaganje u razvoj lokalne zajednice integralni deo našeg poslovnog modela. Naš fokus su obrazovanje (kroz podršku osnovnoj školi), sport (prevashodno mlađih kategorija s ciljem ostanka mladi ljudi u Čelarevu), kultura, ali i infrastrukturni projekti koji doprinose poboljšanju uslova života, među kojima su opremanje zdravstvenih ustanova, održavanje zelenih površina i slično.
Ono što je neophodno za razvoj strategije društveno odgovornog poslovanja kompanije jeste konstantan dijalog sa lokalnom zajednicom, kako bi se zaista uvideli izazovi sa kojima se naši sugrađani susreću, potrebe zajednice i kako bi se pronašao najbolji način na koji kompanija može doprineti.
„Zajedno ka nuli i više“
Program „Zajedno ka nuli“, koji je lansiran 2016, a dopunjen 2022. godine, predstavlja odgovor kompanije Carlsberg na sve veću tražnju kupaca za održivim proizvodima u trenutku u kome se čitav svet suočava sa različitim izazovima. Zato ovaj program usmerava ambicije kompanije prema temama koje su ključne za naš posao i društvo u oblastima životne sredine, društvene odgovornosti i savesnog korporativnog upravljanja. „Zajedno ka nuli“ čini šest ambicija: NULA ugljeničnog otiska, NULA poljoprivrednog otiska, NULA ambalažnog otpada, NULA rasipanja vode, NULA neodgovorne konzumacije i NULA povreda na radu.
Za svaku od ambicija utvrđeni su pojedinačni i merljivi ciljevi, koje želimo da ostvarimo do 2030. i 2040. godine. Kao deo Carlsberg Grupacije, u okviru naših lokalnih tržišta aktivno radimo na ostvarenju postavljenih ciljeva. Svoj progres u ostvarenju ambicija postavljenih programom „Zajedno ka nuli“, koji uključuje sva tržišta na kojima Carlsberg posluje, među kojima je i Srbija, Carlsberg Grupacija komunicira kroz svoj godišnji ESG Izveštaj (Envirnonmental, Sustainability and Governence Report).
Održivi razvoj kompanije carlsberg Srbija
Carlsberg Srbija kao deo Carlsberg Grupacije aktivno radi na ostvarenju ciljeva u svim navedenim oblastima programa ZAJEDNO KA NULI.
Navešću kao primer našu CO2 stanicu u okviru fabrike u Čelarevu koja prikuplja sirovi CO2 nastao fermentacijom, prerađuje ga i ponovo koristi u procesu punjenja piva, osiguravajući čistoću od čak 99,995%. Ova stanica je free water system, bez potrošnje vode i toplotne energije, s optimizovanom potrošnjom električne energije.
U okviru fabrike imamo instaliranu i kotlarnicu na biomasu koja koristi drvnu sečku iz otpadnih paleta, smanjujući emisiju stakleničkih gasova i povećavajući udeo obnovljivih izvora energije u proizvodnji na 35%.
Ovo je samo deo inicijativa koje razvijamo u našoj pivari u cilju postizanja NULA UGLJENIČNOG OTISKA.
Ako pričamo o NULA RASIPANJA VODE, sve otpadne vode u fabrici se tretiraju na postrojenju za preradu otpadnih voda, iz čega dobijamo biogas. Naše postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda predstavlja moderno automatizovano odeljenje sa tercijarnom preradom otpadnih voda, u kom se otpadne vode prečišćavaju mehanički, mikrobiološki i taloženjem.
Ovaj pogon specifičan je upravo po tome što pokriva sve aspekte zagađenja i oslobađa vodu od istih. Postrojenje je tehnološki koncipirano tako da se u postupku obrade otpadne vode, pored ostalih produkata razgradnje biološki razgradivih materija, stvara i biogas koji se transportuje do sabirnog rezervoara odakle se po potrebi distribuira prema kotlu za sagorevanje. Na taj način se zamenjuje deo prirodnog gasa koji se koristi za proizvodnju toplotne energije.
Kada je u pitanju NULA NEODGOVORNE KONZUMACIJE, najviše smo aktivni upravo sa svojim brendovima, jer smatramo da su brend kampanje najefikasnije kako bismo svoju poruku o odgovornom konzumiranju alkohola preneli do potrošača, posebno mlađe populacije.
U okviru bezbednosti zaposlenih na radu, fokus je na dve aktivnosti. Prva su konstantan rad na obukama i podizanju svesti zaposlenih o poštovanju pravila bezbednosti u radnom okruženju. Druga se zove „leading by example“, tačnije, naši direktori, menadžeri i supervizori svojim primerima pokazuju kako se pravilno ponašati u radnom okruženju kako bi se izbegle potencijalne povrede.
Unapređenje održivosti poslovnih procesa iziskuje konstantan rad svih ljudi u organizaciji, ali rezultat je dugoročan, ne samo za kompaniju već i za celo društvo i planetu.
Carlsbergu je ovakav način rada utkan u DNK kompanije, što govore mnogobrojne aktivnosti od samog osnivanja kompanije, koje su usmerene ka samo jednoj svrsi – da pravimo pivo za bolje danas i sutra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost