Svesna da su svetu danas, više nego ikad, potrebne ekološka osvešćenost i društvena povezanost, kao i da dela govore glasnije od reči, OTP banka je postala pravi primer snage i pozitivnog uticaja odgovornog bankarstva
OTP banka, kao jedan od lidera u domenu korporativne odgovornosti na srpskom tržištu, kroz svoje poslovanje pokazuje da rast nije potpun ukoliko ne podrazumeva odgovoran odnos prema zajednici. Zato, u skladu sa svojim dugoročnim i strateškim opredeljenjem, kontinuirano implementira i inicira nove projekte, unapređujući istovremeno i one postojeće. Podjednako je posvećena „zelenoj tranziciji“, ulaganju u sport, kulturu, svoje zaposlene, korisnike, inovacije, kao i socijalno i održivo preduzetništvo. Svesna da su svetu danas, više nego ikad, potrebne ekološka osvešćenost i društvena povezanost, kao i da dela govore glasnije od reči, OTP banka je postala pravi primer snage i pozitivnog uticaja odgovornog bankarstva.
Milena Mićanović, direktorka za komunikacije i odnose sa javnošću OTP banke, ističe da sveobuhvatna briga o zajednici, koja je u srcu poslovanja ove banke, podrazumeva osluškivanje potreba građana, ali i zaposlenih, kao i pružanje podrške pojedincima, inicijativama i projektima koji su u interesu čitavog društva.
„Ponosni smo na činjenicu da, kao najveći kreditor privrede i stanovništva, uspešno uspostavljamo ravnotežu između ekonomskih, socijalnih i ekoloških uticaja i ciljeva. U saradnji sa biznis i civilnim sektorom, kao i državnim institucijama i OTP Grupom kojoj pripadamo, dajemo svoj doprinos kroz promocije, korporativni volonterizam, mentorsku podršku, donacije i niz inicijativa koje implementiramo. Ostaćemo nepokolebljivi u odanosti ovim principima poslovanja budući da savršeno ilustruju i realizuju našu misiju kreiranja bolje i inkluzivnije budućnosti za sve“, izjavila je Mićanović.
U ovoj godini
Prateći praksu matične OTP Grupe, Banka se u 2023. godini pridružila principima za odgovorno bankarstvo UN-a kao jedinstvenom okviru za održivo poslovanje u ovom sektoru, razvijenom kroz partnerstvo banaka širom sveta i Finansijske inicijative Programa Ujedinjenih nacija za životnu sredinu.
Motori održive i inkluzivne budućnosti
OTP banka je posebno ponosna na svoju zelenu platformu Generator LAB kroz koju implementira različite pojedinačne projekte sa jednom zajedničkom niti, a to je održivost. Banka svaki od projekata unutar platforme dugoročno razvija, neguje i prati, a sve sa ciljem doprinošenja opštem ekosistemu.
Jedan od njih je Generator ZERO čiji je poslednji od ukupno šest ciklusa bio posvećen smanjenju karbonskog otiska (po drugi put) i predstavlja jedinstveni konkurs te vrste. O njegovom značaju svedoči veliki broj prijava svake godine iako se teme konkursa menjaju kako bi bili obuhvaćeni inovatori i preduzetnici sa najrazličitijim rešenjima, kao i pet nagrada koje je do sada osvojio. Finalistima sleduje medijska promocija i savetodavna uloga tokom procesa selekcije, a pobednicima ovog konkursa Banka obezbeđuje novčanu nagradu u iznosu od dva miliona dinara i podršku u daljem razvoju i promociji, posebno kada je reč o tradicionalnim medijima. Važnu ulogu svake godine imaju i partneri na projektu jer nagrađuju prema svom izboru finaliste i pobednika, i dele sa njima svoje znanje i ekspertizu tokom celog ovog inovativnog putovanja.
S ciljem osnaživanja malih biznisa i preduzetnika koji se istovremeno bore na dva fronta, doprinoseći zelenim promenama u društvu i jačanju socijalnog preduzetništva, OTP banka je 2019. godine pokrenula inicijativu Generator dobrih dela. Reč je o projektu gde mali, domaći proizvođači i brendovi izlažu i prodaju svoje proizvode, dok istovremeno edukuju posetioce ovog sajma o temama za koje se zalažu i tako svoje herojske priče šire i pozivaju na inkluziju i empatiju, posebno kada je reč o preduzećima i organizacijama koje su posvećene žrtvama porodičnog nasilja, osobama sa smetnjama u razvoju, socijalno ugroženoj deci ili ženama izbeglicama.
Za zaposlene koji žele da učestvuju u ekološkim akcijama kako bi doprineli čistijoj životnoj sredini, Banka je pokrenula inicijativu Klub volontera kroz koju će sprovoditi aktivnosti u najširem smislu volonterizma širom Srbije, poput čišćenja javnih površina, sadnje biljaka i drveća, ulepšavanja parkova ili javnih institucija… Volontiranje pruža jedinstveno iskustvo za zaposlene Banke jer, na taj način, učestvuju u širenju volonterskog duha, dok istovremeno podstiču razvoj društvene solidarnosti.
Pored projekata koje Banka implementira već tradicionalno u okviru platforme Generator LAB, važno mesto zauzima i projekat OTP Village, pokrenut ove godine u saradnji sa Udruženjem „Supernatural“. Naime, kako bi ukazala na značaj pčela za očuvanje naše planete, na samo nekoliko kilometara od centra Beograda, u Surčinu, Banka je napravila urbani pčelinjak i rasadnik sa 12 vrsta medonosnog bilja. U ovaj projekat direktno su uključeni zaposleni OTP banke, a od njihovog angažovanja će zavisiti dalji rast pčelinjaka i proizvodi koji će nastati kao plod ovog vrta, poput čajeva i meda.
Deca zaposlenih kao mali eko-heroji
Izreka „Na mladima svet ostaje“ za OTP banku je živa filozofija koja se odslikava, između ostalog, u njenom nastojanju podizanja svesti mališana o značaju očuvanja planete. Zato je organizovala likovni konkurs pod nazivom „Kako čuvam svoju planetu“, namenjen deci zaposlenih. Cilj je bio da, na sebi svojstven i kreativan način, pokažu svoju strast prema ekologiji i istaknu važnost zajedničkog očuvanja darova prirode. Ova aktivnost pokazuje posvećenost Banke ne samo u zaštiti okoline, već i u angažovanju zaposlenih i njihove dece, kao i promociju ekološke svesti kod novih naraštaja. Banka nije birala pobednike konkursa, vodeći se stavom da u ovoj temi svi pobeđujemo, i zato je nagradila sve one koji su učestvovali, kako bi im opet pružila vrednu lekciju koja ukazuje da svako dobro delo ostavlja dobar trag.
Promoter finansijske pismenosti među mladima
Kada je reč o mladima, finansijska edukacija i inkluzija predstavljaju za OTP banku posebno značajne i velike teme u segmentu korporativne odgovornosti, kao naročito značajnoj društvenoj grupi. Upravo zato Banka podržava projekat Finansijska pismenost kroz koji se, zajedno sa svojim partnerima, zalaže za unapređenje opštih i specifičnih finansijskih znanja.
U ovom projektu učestvuje čak 500 učenika iz 13 srednjih škola u 12 gradova u Srbiji, koji imaju prilike da nauče kako da donose pametne finansijske odluke, kao i zašto je važno da razumeju sve pojmove iz sveta bankarstva, telekomunikacija i osiguranja. Sa đacima će raditi brojni edukovani poslovni mentori iz kompanija koje će podržavati ovu inicijativu, uključujući i zaposlene u OTP banci.
Kultura kao jedan od važnih stubova društvene odgovornosti
OTP banka posvećeno pruža podršku i projektima iz oblasti umetnosti i kulture. Već dugi niz godina sarađuje sa Galerijom Matice srpske s ciljem očuvanja nacionalnog kulturnog nasleđa. Tako je, na primer, 2022. godine učestvovala u organizovanju velikog, 175. jubileja ove najstarije kulturne institucije u Srbiji. Ljubitelji umetnosti mogli su da uživaju u monografskoj izložbi posvećenoj stvaralaštvu Uroša Predića, jednog od najvećih srpskih slikara. Donacija Banke omogućila je izgradnju monografskih publikacija, kao i nastavak rada na digitalizaciji umetničkih dela.
Pored dugogodišnjeg partnerstva sa Galerijom Matice srpske, Banka oblasti kulture doprinosi i kroz delovanja u književnosti. Naime, uz snažnu podršku OTP banke, izdavačka kuća Booka je prošle godine raspisala svoj prvi nagradni Konkurs za najbolji, originalni i neobjavljeni roman na srpskom jeziku. Ove godine, nakon ogromnom uspeha prvog konkursa, koji je privukao čak 575 rukopisa, pokrenut je novi ciklus čiji će pobednik biti poznat do kraja novembra 2023. Pored objavljivanja romana, pobedniku sleduje i mogućnost distribucije knjige u regionu uz promociju, kao i novčana nagrada.
Pionir u afirmaciji sporta i najduža promocija olimpijskih vrednosti
O tome koliko su ulaganje u sport i promocija olimpijskih vrednosti važni za OTP banku svedoči činjenica da je više od dve decenije sponzor Olimpijskog komiteta Srbije. Reč je o ubedljivo najdužem sponzorstvu u srpskom sportu i predstavlja primer uspešne saradnje između biznis sektora i institucija sporta.
Zahvaljujući ovoj saradnji i donaciji Banke, na primer, Adriana Vilagoš, najuspešnija bacačica koplja u Srbiji, sada može da trenira u svom rodnom mestu, Malom Iđošu – obezbeđena su sredstva za izgradnju najsavremenije trenažne sale u kojoj su ispunjeni svi uslovi za pripreme srpskih sportista. Ova donacija najbolje odražava zajedničku želju Banke i njenih partnera iz Olimpijskog komiteta Srbije da sport približe svima, kao i da omoguće da se i u malim sredinama stvore atmosfera i uslovi koji će iznedriti još šampiona.
Takođe, u ovoj godini nastavljen je ciklus koji traje preko 10 godina – Olimpijski trening sa OTP bankom, namenjen osnovcima širom Srbije. Poslednji je organizovan u Vršcu, gde su se u različitim olimpijskim disciplinama takmičili đaci iz pet osnovnih škola, a najbolja je osvojila sportsku opremu i rekvizite. Na ovaj način Banka doprinosi promociji sporta kod mladih i širenju timskog duha.
Briga o zajednici 365 dana u godini
Zaista, briga o zajednici je glavna vodilja u poslovanju OTP banke, a to potvrđuje i novogodišnja donacija kojom je zaokružila 2022, godinu kada je ujedno proglašena za Društveno odgovornu kompaniju od strane Srpske asocijacije menadžera. Ukupan iznos od tri miliona dinara uručen je udruženjima koja su pružila izuzetan doprinos i pokazala odgovoran odnos prema društvenoj zajednici. Nagrađena udruženja, Naša kuća i Svratište za decu, dobila su i podršku stručnog tima, tople obroke, dok su pokriveni i troškovi funkcionisanja njihovih programa.
U vremenima koja su pred nama, OTP banka će ostati posvećena svojim ključnim principima poslovanja – održivosti, društvenoj odgovornosti i unapređenju svakodnevice zajednice u kojoj posluje. Usmerena na sutrašnjicu, nastojaće da ostane lider u oblasti korporativne odgovornosti, pružajući inspiraciju i delujući kao primer da jedino udruženim snagama možemo da menjamo svet oko nas nabolje.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok