Održivost

2020

Miodrag Kostić ustupio hotel za borbu protiv korone

Miodrag Kostić ustupa svoj hotel državi na korišćenje u borbi protiv koronavirusa Beograd, 20. mart 2020 – Miodrag Kostić, predsednik kompanije MK Group, priključio se borbi protiv virusa COVID19 ustupanjem smeštajnih kapaciteta hotela u Novom Sadu na korišćenje Institutu za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut” , kojem je to najviše potrebno u ovom trenutku.  Pored toga g. Kostić i njegova kompanija će pokriti sve troškove koji se budu javili u vezi sa boravkom u ovom hotelu.  Prema najavama nadležnih, u Srbiji se uskoro očekuje najveći talas broja obolelih od koronavirusa, pa je predsednik kompanije MK Group među prvim preduzetnicima pokazao svoju humanost u ključnom trenutku. Kao što je vlasnik Čelsija Roman Abramovič ustupio svoj hotel u Londonu Nacionalnoj zdravstvenoj službi, tako je i jedan od najuspešnijih biznismena u našem regionu i priznati humanista Miodrag Kostić odlučio da pomogne zajednici da se izbori sa virusom. MK Group i na druge načine postupa društveno odgovorno u ovom periodu, uključujući i donaciju od skoro 6 miliona dinara Institutu za virusologiju, vakcine i serume „Torlak“, kako bi se u najranjivijem periodu pomoglo u nabavci neophodnih sredstava za dijagnostiku COVID19. Ovom donacijom, MK Group je prva kompanija koja je uputila novčanu pomoć nadležnim institucijama u nameri da pruži značajnu podršku zdravstvenom sistemu naše zemlje. Takođe, kompanije članice MK Group su u toku ove nedelje uputile  donaciju prehrambenih proizvoda u vrednosti od 4 miliona dinara za penzionere Beograda. Na ovaj način su proizvodi naše kompanije besplatno dostavljeni za potrebe naših starijih sugrađana dok borave u svojim domovima. Podsećamo da je Miodrag Kostić zajedno sa svojom kompanijom MK Group samo u poslednjih pet godina realizovao više od 500 društveno odgovornih akcija u koje je uložio preko pet miliona evra. Godine 2012, finansirao je i izgradnju Kuće za mlade pri SOS Dečijem selu u Kraljevu sa 220 hiljada evra, a i dalje pomaže ovoj organizaciji. U znak zahvalnosti gospodinu Kostiću, međunarodna organizacija SOS Dečija sela ga je 2015. godine odlikovala Bedžom časti. Godine 2013. godine, predsednik MK Group je svoju porodičnu kuću, kao zadužbinu porodice Kostić u Novom Sadu, ustupio za potrebe humanijeg lečenja dece obolele od malignih obolenja. Njegove i aktivnosti kompanije koju predvodi je prepoznala i Privredna komora Srbije, koja je kompaniji MK Group dodelila nagradu „Prijatelj porodice” u kategoriji velikih preduzeća.U želji da se Srbija što pre izbori sa koronavirusom, gospodin Miodrag Kostić je još jednom pokazao svoju humanost i ustupanjem hotelskih kapaciteta pružio veliku pomoć svima onima koji su aktivno uključeni u borbu protiv trenutno najvećeg globalnog neprijatelja.

2020

SBB brine o najstarijima

SBB uz najstarije sugrađane, neće isključivati uslugeVirusom Korona najviše su pogođeni naši najstariji sugrađani i zato im je potrebna najveća podrška.Kao društveno odgovorna kompanija SBB pozdravlja mere Vlade Srbije i u skladu sa odlukom da nikako ne izlaze iz svojih domova za vreme trajanja vanrednog stanja, penzionerima neće isključivati usluge zbog neizmirenih obaveza, niti će naknadno da obračunava kamate na zakasnela plaćanja. SBB moli penzionere da ostanu bezbedni kod kuće i razonode se uz njihov bogat i raznovrstan TV program.U isto vreme sve ostale sugrađane ohrabruje, da pre svega, koriste digitalne načine plaćanja usluga, i da sebe i sve oko sebe sačuvaju.Na raspolaganju su uvek SBB-ove elektronske usluge, preko kojih će i obaveštavati o novonastalim situacijama:mojsbb.rs gde možete sami da vršite izmene paketa, naručujete usluge ili proveravate stanje vašeg paketa, sbb.rs, eon.tv, info@sbb.rs, kao i telefon Kontakt centra 19900, a uskoro i live chat na web sajtu.

2020

Wiener – Odgovorno poslovanje i tokom vanrednog stanja

Wiener Stadtische osiguranje nastavlja odgovorno poslovanje i tokom vanrednog stanjaRad ekspozitura prilagođen odlukama i merama nadležnih. Rokovi za prijavu šteta produženi do okončanja situacije sa Korona virusom. Klijentima omogućen niz elektronskih servisa i mogućnostiBeograd, 18. mart 2020. godine – U situaciji rizika od širenja Korona virusa i proglašenog vanrednog stanja, Wiener Städtische osiguranje saopštava da nastavlja da posluje odgovorno i posvećeno, pridržavajući se svih mera Vlade Republike Srbije i nadležnih državnih institucija.Na vreme su preduzete mere za nesmetano kontinuirano poslovanje u novim okolnostima, imajući pre svega na umu dobrobit i zaštitu klijenata i zaposlenih.• Rad u ekspoziturama širom mreže je organizovan na način da maksimalno obezbedi sigurnost i klijenata i zaposlenih. Radno vreme i broj osoba koje mogu biti prisutne u prostoru prilagođeni su merama nadležnih institucija.• Higijensko održavanje svih poslovnih prostora je dodatno učestalo dezinfekcionim sredstvima.• Rokovi za prijavu odštetnih zahteva su produženi do normalizacije situacije u celoj zemlji.• U okolnostima smanjenog kretanja klijenti su pozvani da svoje odštetne zahteve dostavljaju elektronskim putem: https://wiener.co.rs/vesti/obavestenje-za-klijente-prijava-steta/• Omogućeno je klijentima putnog osiguranja i osiguranja lica od posledica nesrećnog slučaja da dostavljaju neophodnu dokumentaciju u elektronskoj formi. https://wiener.co.rs/vesti/vanredno-stanje/obavestenje-za-klijente-putnog-osiguranja-i-nezgode/ • Kupovina putnog ili osiguranja domaćinstva omogućena je putem veb-sajta https://webshop.wiener.co.rs/ • Osiguranici Dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja na raspolaganju imaju besplatnu mobilnu aplikaciju  Wiener Zdravlje.Klijentima koji žele da obnove svoje polise ili kupe novo osiguranje, na raspolaganju su i dalje agenti osiguranja.Wiener Städtische osiguranje potvrđuje da će svi zahtevi naših osiguranika i oštećenika biti uredno obrađeni.

2020

Elixir Grupa tokom vanrednog stanja

Povodom uvođenja vanrednog stanja na teritoriji Repuplike Srrbije u cilju sprečavanja širenja epidemije korona virusa (COVID-19), ovim putem želimo da vas informišemo da će sva privredna društva koja posluju u okviru poslovnog sistema Elixir Grupa u narednom periodu svoje poslovanje organizovati na način koji obezbeđuje kontinuitet odvijanja svih ključnih poslovnih procesa i izvršavanja poslovnih obaveza, uz poštovanje svih opštih mera prevencije širenja zaraze, poštovanje mera Vlade Srbije, Privredne komore Srbije i preporuka zdravstvenih institucija.Elixir Grupa će sve svoje poslovne aktivnosti tokom trajanja vanrednog stanja sprovoditi uz poštovanje krovnog načela Svetske zdravstvene ogranizacije da su LJUDI NA PRVOM MESTU, obzirom da je očuvanje zdravlja ljudi i celog poslovnog okruženja naš najznačajniji prioritet.Efikasno sprovođenje preventivnih mera podrazumeva maksimalno redukovanje direktnih socijalnih kontakata, u skladu sa čime smo preduzeli i sledeće mere o kojima ovim putem želimo da vas informišemo:• deo naših zaposlenih će u narednom periodu raditi od kuće• svi planirani i zakazani poslovni sastanci će se u narednom periodu sprovoditi putem on-line video komunikacije (Cisco, Jabber, MS Teams)Sve poslovne lokacije Elixir Grupe (Novi Sad, Beograd, Šabac, Prahovo) su opremljene sa više Cisco TelePresence sala za održavanje on-line video konferencija sa više učesnika, a kolege koje će raditi od kuće takođe poseduju mogućnost uključivanja u on-line video konferencije preko svojih laptopova (Cisco i/ili MS Teams).Ukoliko u prethodnom periodu nismo imali priliku da poslovne sastanke sa Vama organizujemo na ovaj način, sve instrukcije za uspostavljanje on-line video veze sa odgovarajućom našom lokacijom ili određenim kolegom dobićete od nas u direktnoj komunikaciji prilikom zakazivanja termina i učesnika sastanka.Takođe, kao i do sada, svi zaposleni u poslovnom sistemu Elixir Grupe dostupni su putem e-maila i telefona, čime osiguravamo naše neometano poslovanje u narednom periodu.

2020

Generali – Odgovorno u vanrednom stanju

Generali Osiguranje Srbija je preduzelo sve neophodne mere da zaštiti zdravlje svojih klijenata i zaposlenihSa željom da maksimalno vodimo računa o vašem i zdravlju naših zaposlenih, pozivamo vas da brinete o svojoj sigurnosti, poštujete mere prevencije i sve svoje poslove u vezi sa osiguranjem završite od kuće. Odštetni zahtev sa potrebnom dokumentacijom možete poslati e-poštom na kontakt@generali.rs.Generali kontakt centar vam je na raspolaganju 24/7 na 0800 222 555 (besplatan poziv).Klijentima zdravstvenog osiguranja dostupan je i Medic Call Centar na 011 222 0 575.Osiguranje možete kupiti ili obnoviti bez odlaska u poslovnicu, na sajtu www.generali.rs, na Generali Srbija mobilnoj aplikaciji, kontaktiranjem vašeg savetnika ili slanjem e-pošte na kontakt@generali.rs.

2020

Gomex – Nema potrebe za stvaranjem zaliha

U cilju pravovremenog informisanja javnosti, a shodno daljem razvoju situacije, kompanija Gomex d.o.o. obaveštava o novonastalim promenama.Radno vreme svih maloprodajnih objekata će biti od 07:30 do 18:00, svakim radnim danom i nedeljom. Snabdevanje robom se vraća u normalne tokove i ne postoji potreba za stvaranjem kućnih zaliha.Organizovali smo preraspodelu radnog vremena, tako da se smanje međusobni kontakti zaposlenih, a time i mogućnost prenošenja zaraze. Plate će ostati neizmenjene, bez obzira na umanjen fond radnih sati.Uložili smo ogromne napore da dođemo do zaštitne opreme za radnike, koju očekujemo vrlo uskoro.Apelujemo na sve naše potrošače da se strogo pridržavaju odluke Vlade Republike Srbije o bezbednom rastojanju od najmanje 2m. Takođe, molimo naše cenjene kupce da imaju razumevanja za naše zaposlene koji rade pod dodatnim pritiskom, uz pojačane higijenske i sanitarne mere.Kompanija Gomex će svoje dalje korake usklađivati sa preporukama i odlukama Vlade Republike Srbije, o čemu će potrošači biti redovno obaveštavani.

2020

CarGo – Studentski volonterski servis počeo sa radom

 Vučić: Bake i deke, niste sami, mi smo uz vas  Studenti volonteri sa više fakulteta, koje je okupilo udruženje građana CarGo danas su započeli akciju tokom koje će dostavljati porudžbine najstarijim i najugroženijim sugrađanima kako bi u periodu vanrednog stanja ostali u svojim domovima i zaštitili sebe od posledica Korona virusa. Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja građana CarGo apelovao je na starije i najugoženije građane da ostanu kod kuće i da poštuju odluke nadležnih organa jer neće biti sami, već će CarGo servis na točkovima biti uz njih. „CarGo je čuo apele države i zato smo stavili na raspolaganje građanima sva sredstva, svu infrastrukturu, prostore, opremu, automobile, a studenti su nam se pridružili i nesebično krenuli u akciju pomaganja starijima i ugroženima”, istakao je Vučić. On je dodao da najugroženiji sugrađani mogu da se jave svakog dana do 12 časova i poruče šta im je potrebno od osnovnih životnih namirnica, a da se dostava radi istog dana od 12 do 18 časova. „Obezbedili smo neophodnu opremu za zaštitu, kako bismo zaštitili i mlade i sugrađane kojima će se dostavljati namirnice. Automobili se dezinfikuju više puta dnevno, studenti imaju maske, rukavice i sve je organizovano na najvišem nivou uz poštovanje svih propisa”, rekao je predsednik CarGo i pozvao kompanije da se pridruže akciji i pokažu solidarnost. Marija Milić studentkinja završne godine Više medicinske škole odazvala se pozivu za pomoć i dodala da je njena dužnost jer se za to i školuje da pomaže građanima i da je ovo trenutak da se svi studenti uključe i olakšaju život najstarijima. U CarGo volonterskom centru se nalazi 30 studenata, a Nemanja Antonijević sa Pravnog fakulteta je pozvao kolege da se jave kako bi pomogli i uradili nešto lepo za sve bake i deke koji moraju da budu u svojim kućama. „Svi mogu da se jave na društvenim mrežama Foruma studenata prava, zatim Savezu studenata rudarsko geološkog falulteta i ostalim organizacijama”, kazao je Antonijević. Svi stari i ugroženiji sugrađani mogu da se jave svakog dana na brojeve telefona 064/4017-829, 060/8374-064, 060/8374-092, 069/8061-745 i 061/1744-353, nakon čega će istog dana biti organzovana dostava potrebnih namirnica i lekova.

2020

Mona šije maske koje će donirati zdravstvenim ustanovama

Modna kuća Mona otpočela je umesto svojih uobičajenih artikala da proizvodi zaštitne maske, sve proizvedene maske su namenjene zdravstvenim ustanovama, a prvih 2.000 komada će biti isporučeno u najkraćem mogućem roku, navodi se u saopštenju te firme. "Namera je da se pomogne koliko je to u moći svakog pojedinca i kompanije, a to što je sada veći prioritet da šijemo maske, a ne kolekciju, govori samo o odlučnosti da budemo jedinstveni u borbi protiv zajedničkog i nevidljivog neprijatelja", naveo je direktor te kompanije Uroš Momirović.Vest o prilagođavanju proizvodnje zdravstvenoj krizi nastaloj zbog korona prvi je na svojim društvenim mrežama objavio Tomislav Momirović, jedan od članova porodice Momirović i direktor Mona Hotel Management-a, koji je dodao da će maske biti donirane zdravstvenim ustanovama, odnosno da neće ići u prodaju ili biti deljene.Tomislav Momirović je istakao da Mona nema medicinski sertifikat, ali da je ovo vanredna pomoć i podrška medicinskom osoblju u domaćim medicinskim ustanovama."Mona se ovim pridružila mnogim domaćim i svetskim kompanijama koje pokazuju najveći stepen odgovornosti u novonastaloj situaciji. Striktno pridržavanje preporuka koje daju Vlada i za to nadređene institucije je apostrofirano i od strane ove srpske kompnije", navodi se u saopštenju.

2020

Telenor preduzeo mere protiv korona virusa

Kompanija Telenor saopštila je da će njihova prodajna mesta tokom trenutne zdravstvene krize izazvane korona virusom ostati otvorena, kao i da će postupati u skladu sa merama koje propisuju organi vlasti.U saopštenju se navodi i da je Telenor formirao unutarkompanijsku radnu grupu koja je 24 časa dnevno spremna da reaguje u slučaju da se situacija promeni, a koja se stara o tome da korisnička služba i kontinuitet poslovanja ostanu u skladu sa preporukama Vlade Srbije."Naši radnici u prodaji rade u većem broju smena, uz najveći stepen higijenskih mera koje smo počeli da primenjujemo još pre izbijanja virusa u Srbiji. Prodavnice se dezinfikuju i čiste nekoliko puta dnevno, a naši zaposleni stoje na dovoljnom rastojanju kako bi se umanjio rizik od širenja zaraze", navodi se u Telenorovom saopštenju, i dodaje da je ukinut obavezni rad u kancelariji, naročito za roditelje među zaposlenima.Telekomunikacioni operator svoje korisnike ipak savetuje korisnicima da se služe aplikacijom MojTelenor i njihovom web prodavnicom."Telenor ostaje u potpunosti posvećen tome da se naše poslovanje, pružanje usluga korisnicima i saradnja sa našim poslovnim partnerima odvijaju neometano. Znamo da smo mi ti koji omogućavaju kontakt sa porodicom i prijateljima koji je od ključne važnosti, a takođe pružamo usluge za službe kao što su hitna pomoć, zdravstvo, vladine agencije i škole", dodaje se u saopštenju.

2020

CarGo i studenti zajedno u akciji za najstarije

CarGo pokrenuo studentski volonterski servis: Pomoć za najstarije i najugroženijeNakon uvođena vanrednog stanja i molbe starijim sugrađanima da ostanu kod kuće, udruženje građana „CarGo“ najavilo je pokretanje studentskog volonterskog servisa, koji će od srede pomagati najstarijim i najugroženijim sugrađanima. Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja CarGo je istakao da akcija u kojoj će mladi pomagati starima predstavlja početak najveće volonterske akcije za pomoć najugroženima tokom koje će CarGo i studenti zajedno dostavljati hranu i sve neophodne namirnice. „Država je proglasila vanredno stanje, donete su određene mere i nadležni su apelovali na sve nas. Kao pojedinci, kompanije i organizacije, kao društvo moramo da odgovorimo na apele naše zemlje i pokažemo rast solidarnosti. Mi smo čuli poziv na pomoć i potpuno smo na raspolaganju Srbiji i njenim građanima“, rekao je Vučić. Vučić je pozvao sve mlade ljude da se pridruže svojim kolegama i CarGo timu, kako bi akcijom pokrili što veći broj građana. Govoreći o načinu realizacije akcije, predsednik udruženja CarGo rekao je da će „servis na točkovima“ startovati od srede i da za dostavljanje namirnica stariji sugrađani i njihovi bližnji mogu da se jave na brojeve telefona 064-401-78-29 i 061-174-43-53 ili na e-mail pomocnajstarijima@gmail.com.Student Nemanja Antonijević, predstavnik organizacije „Forum studenata prava“, rekao je da su nakon cenzure umesto tribine na otvorenom koja bi se bavila slučajem „CarGo“, odlučili da se zajedno sa CarGo bore delima i da će pomoći najstarijim i najugroženijim ljudima. „Zajedno sa studentima našeg i Rudarsko-geološkog fakulteta, uz CarGo, organizovaćemo studentski volonterski servis. Kao što su naše bake i deke bile uz nas, danas su mladi tu za njih. U ovakvoj situaciji samo zajedno i ujedinjenom akcijom možemo da se izborimo sa pandemijom, a za život“, istakao je Antonijević. Vučić je najavio da CarGo pored ove akcije, radi na tome da pomogne i zdravstvenim radnicima, koji su, kako kaže, heroji našeg društva koji rizikuju sve da bi sačuvali zdravlje svih nas.„Pored neizmerne zahvalnosti za sve lekare i medicinske radnike koji se bore sa ovom pandemijom, spremamo akcije kako bismo im pomogli i olakšali svakodnevnu borbu koju vode za život svih nas“, istakao je predsednik CarGo. Vučić je pozvao građane da prate savete nadležnih i da ostanu kod kuće i dodao da je za sve koji moraju da se kreću CarGo na raspolaganju i da je preduzet veliki broj mera koje uključuju i kontinuiranu dezinfekciju i čišćenja i pranja automobila više puta dnevno.

2020

CarGo sa studentima Šumarskog fakulteta u akciji pošumljavanja i čišćenja Beograda

 Članovi Udruženja CarGo pridružili su se danas akciji pošumljavanja i čišćenja koju organizuju studenti Šumarskog fakulteta u cilju da Beograd postane zelenije i zdravije mesto za život. U akciji „Tvoj život su tvoja dela“ biće posađeno više od 1.000 bagremova u Lipovačkoj šumi, a ove godine akcija je proširena i na čišćenje hektara površine okolnog terena i šume.  Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja građana CarGo, rekao je da se Udruženje trudi da pomogne u humanitarnim aktivnostima, ali i kroz konkretne akcije koje dugoročno doprinose celom društvu i zdravlju građana.  „U ovakvom teškom trenutku za ceo svet i za našu zemlju, u vreme pandemije, odlučili smo da pored konkretnih mera u našem udruženju, učinimo sve što možemo da naša okolina bude čistija i zdravija za nas i za našu decu. Ponosni smo na mlade ljude koji su nas pozvali u zajedničku akciju na otvorenom. Mladi, njihove ideje i ovakve inicijative pokazelj su da je Srbija na dobrom putu“, izjavio je Vučić. Vučić je podsetio da je CarGo nedavno proširio flotu sa hibridnim i električnim automobilima i da je cilj da do 2023. godine cela flota bude sastavljena od električnih automobila koji ne štete životnoj sredini. Nikola Popović, prodekan Studentskog parlamenta Šumarskog fakulteta, rekao je da ovom akcijom žele da rade na izgradnji zdrave okoline, ali  i da povežu ljude u zajedničku misiju.  „Pošumljavali smo u Sremskim Karlovcima, a nakon Lipovačke šume u planu su Stara Planina i Goč. Zaista se nadam da će ova akcija i dalje rasti i da će se održavati na mesečnom nivou“, izjavio je Popović i zaključio da Šumarski fakultet ove godine proslavlja 100 godina od osnivanja i da nastavljaju sa akcijama pošumljavanja i čišćenja.

2020

NIS – Uručena vredna donacija Domu zdravlja Pančevo

НИС-ов караван друштвене одговорности обилази здравствене установе широм Србије Панчево, 9. март, 2020. годинеУ Дому здравља Панчево 9. марта је свечано отворено Одељење дечје и превентивне стоматологије чију комплетну реконструкцију и набавку савремене опреме је подржала компанија НИС у оквиру програма „Заједници заједно“. Осим реконструкције дечје стоматологије, компанија НИС је донирала и средства за набавку санитетског возила Служби хитне помоћи Дома здравља Панчево са транспортним инкубатором за новорођене бебе, чиме су  значајно унапређени квалитет и безбедност у пружању здравствене заштите превремено рођеној деци, новорођенчади и одојчади. Истовремено, запослени НИС-а, чланови Клуба волонтера, организовали су и акцију улепшавања простора дечје стоматологије, као и уређење улаза у Дом здравља.  Овом донацијом, вредном укупно 15 милиона динара, уједно је отпочео и овогодишњи караван програма „Заједници заједно“ који ће заједно са НИС-овим волонтерима обићи здравствене установе подржане овим програмом.Свечаности која је организована у Дому здравља Панчево присуствовали су представници компаније НИС, локалне самоуправе, као и особље ове здравствене  установе.Владимир Гагић,  директор Блока Прерада  НИС-а је  истакао значајну сарадњу коју компанија реализује са градом Панчевом у оквиру друштвено одговорних пројеката.„Реализација пројекта у Дому здравља Панчево је део  нашег прошлогодишњег конкурса „Заједници заједно“.  За 12 година програма НИС је у град Панчево уложио 167 милиона динара и реализовао 137 пројеката који су унапредили живот заједнице. И у наредном периоду наставићемо нашу успешну сарадњу са Панчевом, а део те подршке биће реализован кроз подршку безбедности деце и унапређењу образовног система у школама у Панчеву“, рекао је Гагић.Саша Павлов, градоначелник Панчева, навео је да компанија НИС показује изузетну друштвену одговорност према локалним самоуправама и срединама у којима послује.„Ми већ 12 година сарађујемо са НИС-ом на програму „Заједници заједно“, а прошле године у оквиру овог програма, компанија је финансирала сектор здравствене заштите, пре свега здравствених установа у којима се лече најмлађи. Овом сарадњом, град је добио возило хитне помоћи са транспортним инкубатором за бебе, а ништа мање важна није ни реконструкција дечјег стоматолошког одељења, будући да знамо колико је за децу одлазак код зубара стресан, и колико је важно да се ту осећају пријатно“, рекао је Павлов.Стојан Вишекруна, директор Дома здравља Панчево,  захвалио је компанији НИС на подршци и истакао њену важност за ову здравствену установу.„Ово је прва реконструкција одељења дечје стоматологије у последњих 40 година и умногоме ће унапредити рад наше здравствене установе, а уједно, деци ће омогућити да се лече у знатном другачијем и лепшем амбијенту. Дечја стоматологија је једина на територији општини Панчево, и овде долазе сва деца из предшколских и школских установа,  што још више истиче значај донације“, рекао је Вишекруна. Додатне информацијеНИС је у оквиру програма “Заједници заједно 2019” подржао 20 пројеката за унапређење здравствених институција широм Србије, како кроз  набавку савремених медицинских апарата и опреме, тако и кроз улепшавање просторија у овим институцијама. На овај начин компанија жели да допринесе да најмлађи пацијенти у Србији, као будућност наше земље, имају најквалитетније услове за лечење. Програм друштвене одговорности НИС-а „Заједници заједно“ траје већ 12 година и  реализује се у сарадњи са локалним заједницама широм Србије. До сада је  подржано  више од 950 пројеката из различитих области вредних 1,2 милијарди динара, а њиховом реализацијом унапређен је квалитет живота грађана. 

2019

BUSINESS INFO GROUP

Aktivni rad sa studentima Naša medijska kuća u fokusu svog društveno odgovornog angažovanja godinama unazad ima studente, zato što smatramo da naš angažman tu ima najviše smisla i najviše efekta. Časopis Nova ekonomija i portal istog imena promovišu rad, usavršavanje, obrazovanje i kompetenciju, trudimo se da zainteresujemo najbolji i najproduktivniji segmemt društva i zato smo angažovani na raznim vrstama obuka, treninga i motivacionih predavanja za studente kao buduće akademske građaneBusiness Info Group godinama unazad organizuje niz obuka, seminara, treninga, predavanja i motivacionih govora za studente širom Srbije na različite teme: kako nastupati i javnosti, kako se pripremiti za razgovor za posao, kako započeti sopstveni biznis, kako napredovati i kompanijskoj hijerarhiji, zatiim kurseve ekonomskog novinarstva, kao i godišnji trodnevni YES biznis forum za mlade zaposlene u kompanijama, uz besplatno prisustvo studenata. Veliki deo naših treninga pomaže studentima da razviju takozvane „meke" veštine koje će im u poslu, ali i u životu biti izuzetno potrebne, a u našem obrazovnom sistemu im se gotovo uopšte ne posvećuje pažnja.Naša medijska kuća posvećena je društveno odgovornom poslovanju, a posebna ciljna grupa su joj mladi obrazovani i ambiciozni ljudi, koji žele da se usavršavaju i da na pošten način, svojim trudom i talentom, grade buduću karijeru. U tom cilju pozivamo kolege iz drugih redakcija, direktore kompanija i banaka, preduzetnike, profesore univerziteta, različite javne ličnosti da nam se pridruže i da svojim predavanjima i razgovorima sa studentima podele sa njima iskustva i daju savete za usavršavanje i dobar početak karijere.Naša medijska kuća izdaje godišnju ediciju „Lideri društvene odgovornosti“ u kojoj kompanije iznose svoje društveno odgovorne aktivnosti, a novac koji na taj način prikupimo, koristimo za pokriće troškova organizacije naših seminara i obuka za studente. Tako se praktično multiplikuje i efekat društveno odgovornog rada samih kompanija koje na ovaj način posredno pomažu dalje edukativne aktivnosti.Sarađujemo i sa različitim organizacijama, pre svega studentskim kao što je AIESEC, za čije studente radimo seminare i motivacione govore po celoj Srbiji, potom sa Libekom, gde držimo tokom jednog semestra godišnje školu ekonomskog novinarstva i studentima dovodimo u goste kolege novinare iz različitih redakcija, potom sa Startap centrom, Zemljom znanja i mnogim drugim organizacijama.Jednom godišnje organizujemo YES forum na kome mladi perspektivni zaposleni iz kompanija i studenti završnih godina fakulteta kojima plaćamo sve troškove, tokom tri dana imaju priliku da čuju poznate biznismene, bankare, novinare, javne ličnosti i da sa njima razgovaraju o razvoju karijere, napredovanju, društvenom angažmanu itd. Business Info Group je organizovala i niz kurseva ekonomskog novinarsatva na kojima se uče osnove zanata za buduće novinare, ali i PR menadžere i sve zainteresovane studente. Novinari sa dugogodišnjim iskustvom i profesori ekonomije prenose im znanja o osnovnim ekonomskim pojmovima, o tome gde da traže podatke, kako da proveravaju informacije, koja su osnovna pravila ekonomskog novinarstva, kako od suvoparnih podataka da naprave zanimljivu priču... Naša polazna pretpostavka bila je da sa jedne strane u srpskim medijima nema dovoljno ekonomskih novinara, a sa druge strane postoji velika potreba publike da bude obaveštena o temama od kojih se živi i koje se tiču svih nas.Ono što je za nas bilo pozitivno iznenađenje, jeste činjenica da se na svaki poziv za 15 raspoloživih mesta po kursu javljalo između 50 i 100 zainteresovanih polaznika, pa ćemo zbog toga ove kurseve nastaviti i ubuduće.Business Info Group izdala je i brošuru „Važno je pobediti“ sa nizom praktičnih životnih i poslovnih saveta za mlade ljude, ne nužno studente već sve mlade, koji im mogu pomoći da se lakše snađu bar na početku svog profesionalnog i životnog putovanja. Napisana je na jednostavan i prijemčiv način, a obrađuje teme u kojima mladi ljudi nemaju dovoljno iskustva. Ovu brošuru delimo besplatno na svim našim događajima namenjenim studentima i mladima uopšte.

2019

WIENER OSIGURANJE

WIENER ART – VRHUNSKA DELA SAVREMENE SRPSKE UMETNOSTIKulturno stvaralaštvo umetnika iz Wiener Art kolekcije još jedan je dokaz da se kultura u Srbiji razvija i prati svetske trendove. Umetnički radovi koje godinama i pedantno sakuplja tim stručnjaka za Wiener Städtische osiguranje stvaraju raznovrsnu kolekcijuSa željom da pomogne umetničko stvaralaštvo u Srbiji i podstakne mlade, talentovane umetnike kompanija Wiener Städtische osiguranje pokrenula je 2011. godine projekat „Wiener Art“. Jedinstven projekat na tržištu osiguranja u Srbiji i šire afirmiše društvenu odgovornost kompanije na poseban način i u skladu sa vrednostima i tradicijom matične Vienna Insurance grupe, koja je sa sedištem u Beču, takođe veliki kolekcionar umetnosti. Već osam godina kompanija otkupljuje dela savremene srpske umetnosti i stvara sopstvenu kolekciju.Danas kolekcija Wiener Art ima više od 400 dela savremenih srpskih umetnika. U njoj je su za sada dela 80 umetnika, od kojih su neki veoma zvučna imena savremene srpske umetnosti poput Ane Knežević, Mrđana Bajića, Mihaela Milunovića, Tomislava Peterneka i mnogih drugih. Kolekciju čine slike, skulpture, grafike, crteži i fotografije, a jedinstvena je i po tome što obuhvata tri svetlosne instalacije. Kulturno stvaralaštvo umetnika iz Wiener Art kolekcije još jedan je dokaz da se kultura u Srbiji razvija i prati svetske trendove.WIENER STÄDTISCHE OSIGURANJE I WIENER STÄDTISCHE VERSICHERUNGSVEREIN SU PONOSNI PLATINUM SPONZORI VELIKE EVROPSKE RETROSPEKTIVNE IZLOŽBE „ČISTAČ" MARINE ABRAMOVIĆUmetnički radovi koje godinama i pedantno sakuplja tim stručnjaka za Wiener Städtische osiguranje stvaraju raznovrsnu kolekciju. To su dela nastala sinhrono sa svetskim umetničkim tokovima. Neka od njih su nova, neka su pomalo radikalna, a neka zaista vizionarska. To je umetnost koja je po svojim karakteristikama bila daleko ispred društvene, političke i umetničke prakse u vreme nastanka.KOMPANIJA ŽELI DA UKAŽE NA ZNAČAJAN RAD I DOPRINOS KULTURI MLADIH UMETNIKA, ZA KOJE VERUJE DA SU JEDAN OD KLJUČNIH STUBOVA NAŠEG DRUŠTVAPosvećenost umetnosti Wiener Städtische osiguranje potvrđuje ne samo kroz kolekcionarstvo umetničkih dela, nego i kroz brojne druge aktivnosti, sa ciljem da promoviše i široj javnosti predstavi savremenu srpsku umetnost. Na taj način kompanija želi da ukaže na značajan rad i doprinos kulturi mladih umetnika, za koje veruje da su jedan od ključnih stubova našeg društva.Wiener Städtische osiguranje Wiener Städtische Versicherungsverein su ponosni platinum sponzori velike evropske retrospektivne izložbe „Čistač" Marine Abramović, koja se do 20. januara 2020. godine održava u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu. WIENER ART

2019

Vip mobile

KONSTANTNO ULAGANJE U DRUŠTVENO ODGOVORNO POSLOVANJEKao prva Family Friendly kompanija u Srbiji, priznata i kao rodno najsenzitivnija, Vip neguje vrednosti koje jačaju porodice zaposlenih, i realizuje projekte za širu javnost u skladu sa tim. Izuzetnost u društveno odgovornom poslovanju ogleda se i u konstantnoj podršci kulturi i obrazovanjuTokom 12 godina koliko je prisutna na srpskom tržištu, kompanija Vip mobile konstantno ulaže u razvoj lokalne zajednice, građenje odnosa poverenja sa korisnicima, ali i u svoje zaposlene. Zahvaljujući tome, najmlađi operator na tržištu prepoznat je kao pouzdan partner i inicijator pozitivnih promena u društvu. U oblasti zaštite životne sredine, kompanija racionalno troši resurse sa ciljem smanjenja štetnih uticaja na životnu sredinu, i ujedno motiviše širu javnost za odgovoran odnos prema prirodi. Kao prva Family Friendly kompanija u Srbiji, priznata i kao rodno najsenzitivnija, Vip neguje vrednosti koje jačaju porodice zaposlenih, i realizuje projekte za širu javnost u skladu sa tim. Izuzetnost u društveno odgovornom poslovanju ogleda se i u konstantnoj podršci kulturi i obrazovanju.EKOMOTIVIŠI SRBIJU: ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE KAO PRIORITETEkologija je oblast u kojoj je Vip od 2012. godine kroz inicijativu „Vip Ekomotivacija“ postavljao standarde društveno odgovornog delovanja, sa jasnom filozofijom da stanje naše životne sredine zavisi samo od nas koji u njoj živimo. Vođeni time, zaposleni u Vipu realizovali su niz ekoloških projekata, sa ciljem da ove vrednosti prenesu korisnicima i široj javnosti. Zaposleni se kontinuirano podsećaju na brigu o životnoj sredini kroz poruke o uštedi energije, vode i drugih resursa. U radnom prostoru postavljene su korpe za reciklažu papira, plastike, stakla i metala, dok se električni otpad prikuplja odvojeno i reciklira u skladu sa zakonskom regulativom.Posvećenost i briga o životnoj sredini ogledaju se i u formiranju Vip eko-tima, koji čine zaposleni iz različitih sektora i na volonterskoj osnovi predstavljaju ambasadore kompanije. Ovaj tim pokreće različite aktivnosti u cilju obeležavanja važnih ekoloških datuma: Dana planete Zemlje, Sata za planetu Zemlju, Dana zaštite životne sredine i drugih, što podrazumeva akcije čišćenja i uređenja zelenih površina, sađenje biljaka i aktivnosti reciklaže. Samo u 2018. godini zaposleni su reciklirali više od 14 tona papira, tri tone stakla i skoro 70 tona električnog otpada.U okviru projekta „Vip Ekomotivacija“ kompanija je među prvima pokrenula akciju reciklaže starih mobilnih telefona. Odziv korisnika bio je odličan, što dokazuje i rezultat od 150.000 prikupljenih uređaja. Dodatno, uvođenje i promocija korišćenja elektronskog računa doprineli su da Vip zajedno sa korisnicima tokom 2018. godine uštedi 38 tona papira.Angažovanje stanovništva Srbije u cilju razvitka ekološke svesti i motivisanje na preduzimanje sopstvenih koraka u zaštiti životne sredine nastavlja se pod okriljem znatno šire inicijative „Ekomotiviši Srbiju“. Namera jeste podsticanje javnosti, biznis zajednice, relevantnih institucija i lokalnih samouprava da uzmu učešće u projektima i aktivnostima koje se odnose na zaštitu životne sredine.U skladu sa tim, Vip sprovodi novi ekološki projekat „Očistimo reke Srbije“ zajedno sa dnevnim listom Blic, kako bi se vodotocima u Srbiji vratio dostojanstven izgled, kao i da se životna sredina učini zdravijom i lepšom. Do kraja 2019. godine, na više od 20 lokacija na vodotocima širom Srbije biće uklonjeno smeće, uz učešće brojnih volontera i Vipovih zaposlenih u Kraljevu, Kruševcu, Smederevu, Ivanjici, Novom Sadu, Nišu, Jagodini, Čačku, Pirotu, Pančevu, Somboru, Beogradu, kao i drugim gradovima i opštinama. Posebne pohvale inicijativi dao je potpredsednik Vlade Rasim Ljajić, kao i direktor Agencije za zaštitu životne sredine Filip Radović.VIP KINOTEKA: NASTAVAK DIGITALIZACIJE JUGOSLOVENSKE FILMSKE BAŠTINEKroz različite projekte Vip je pokazao da digitalizaciju i nove tehnologije koristi u službi napredovanja dru- štva. Proces digitalne restauracije srpskog filmskog nasleđa bio je preko potreban, o čemu svedoči i izuzetan uspeh projekta „Vip Kinoteka“. Novi, digitalni život tokom 2018. godine dobilo je 10 srpskih filmskih klasika, koji su proglašeni za nacionalno kulturno dobro od velikog značaja. Pozitivne reakcije šire i stručne javnosti dodatno su doprinele da se partnerska saradnja sa nacionalnim filmskim arhivom nastavi restauracijom još deset filmova koji su obeležili domaću kinematografiju.Digitalno restaurirani filmovi, koji su premijerno prikazani u novom ruhu u više od 20 gradova širom Srbije, jesu: „Ko to tamo peva“, „Kad budem mrtav i beo“, „Specijalno vaspitanje“, „Maratonci trče počasni krug“, „Lepota poroka“, „Varljivo leto“, „Nacionalna klasa“, „Petrijin venac“, „Miris poljskog cveća“ i „Tri karte za Holivud“. Ovoj listi nedavno su dodati i „Ljubav i moda“ i „Balkanski špijun“.BEZBEDNI KLINCI: SARADNIK DIGITALNIH RODITELJAKao pružalac komunikacionih usluga, Vip intenzivno pokreće pitanje bezbednosti dece na internetu. Imajući u vidu da mnoge onlajn trendove najmlađi ujedno i najlakše usvajaju, Vip je ponudio podršku roditeljima u vidu platforme Bezbedni klinci (bezbedniklinci.rs). Zanimljiv i edukativan sadržaj na samoj platformi na raspolaganju je roditeljima da budu pravovremeno informisani i ne gube korak sa mališanima koji odrastaju u digitalnom dobu. Cilj jeste da upravo roditelji budu samouvereni i spremni da svojoj deci budu prva adresa za svaki savet, pitanje i reakciju kada je u pitanju bezbedno korišćenje interneta.U izradi sadržaja učestvovali su stručnjaci iz Instituta za digitalne komunikacije, a platforma sadrži i rezultate relevantnih istraživanja, savete i objašnjenja različitih situacija na društvenim mrežama, aplikacijama za dopisivanje, kao i korisne sajtove.Adresa bezbedniklinci.rs postala je saradnik mnogih roditelja u Srbiji, u savladavanju izazova modernog roditeljstva, sa ciljem digitalnog opismenjavanja i boljeg razumevanja onlajn okruženja – što je u današnjem procesu vaspitavanja neizostavan element. Podršku razvoju platforme dalo je i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.PORODIČNO ODGOVORNO POSLOVANJE KAO STANDARD ZA PRIMERU Vipu se godinama radi na konceptu porodično odgovornog poslovanja, po čemu je, još jednom, postavio novi standard. Najmlađi operator na tržištu prvi u Srbiji je dobio prestižni sertifikat Family Friendly Enterprise prema licenciranoj sertifikacionoj šemi Instituta „Ekvilib“ iz Slovenije, koji garantuje da je kompanija prilagodila unutrašnju strukturu i organizaciju kako bi zaposleni imali mogućnost da podjednako budu posvećeni karijeri i privatnim obavezama.U Vipu radi više od 1.400 zaposlenih koji se brinu o 2,3 miliona korisnika, i posebno se ističe da više od polovine ukupnog broja čine roditelji. Kompanija je među prvima donela odluku da zaposlenima na porodiljskom odsustvu isplaćuje punu razliku do ugovorene zarade, tokom celog trajanja odsustva. Onda kada se vrate sa porodiljskog, mamama je omogućen period privikavanja koji podrazumeva pola radnog vremena, ali i punu zaradu. Podrška je tu i za novopečene očeve, koji mogu da računaju na dodatne slobodne plaćene dane povodom rođenja deteta. Među najve- ćim olakšicama je vrtić u okviru same kompanije, dok zaposleni koji dobiju treće dete imaju i mesečnu naknadu od 10.000 dinara do 15. godine deteta, čime Vip direktno daje doprinos populacionoj politici u Srbiji. Pozitivnu praksu unutar kompanije Vip je odlučio da proširi i kroz direktan doprinos zajednici u kojoj posluje. Kreirana je posebna ponuda namenjena svim novim mamama u 2019. godini, sa ciljem da se u fokus stavi podrška porodici. Imajući u vidu da slična ponuda nije viđena na tržištu, Vip je kroz svoju uslugu istakao koliko je važno da bude podrška roditeljima koji se uhodavaju sa novim obavezama i troškovima, u momentima kada preuzimaju najvažniju životnu ulogu.Osnaživanje žena je među ključnim prioritetima kompanije. Odnos zaposlenih muškaraca i žena u kompaniji je ravnopravan, sa istim uslovima za napredovanje, zaradu i usavršavanje a, ujedno, polovinu menadžerskih pozicija u kompaniji zauzimaju upravo žene. To je prepoznalo i Udruženje poslovnih žena Srbije, i uručilo Vipu specijalno priznanje „Rodno najsenzitivnija kompanija“. Posebno se ističe i nagrada „Prijatelj porodice“, koju Privredna komora Srbije dodeljuje kompanijama koje kreiraju načine poslovanja sa fokusom na potrebe zaposlenih.MODERNIZACIJA OBRAZOVANJADigitalizacija je među najvažnijim procesima koji unapređenje obrazovanja zahteva. U tom cilju, Vip je sproveo projekat „4G učionice“, koji je uključio donaciju rutera i prateće opreme u 25 škola, a obezbeđen je i brzi internet kako bi se unapredila nastava u ruralnim područjima širom zemlje.U 2019. godini, Vip se pridružio kampanji povodom Nacionalnog dana davanja, koja je podrazumevala prikupljanje donacija za opremanje 60 osnovnih škola širom Srbije inovativnim učilima poput interaktivnih tabli, bee bot robota, ili VR naočara. Tokom Meseca davanja, od 9. septembra do 9. oktobra, od svakog aktiviranog elektronskog računa Vip je donirao sredstva, i još jednom direktno doprineo modernizaciji obrazovanja u Srbiji.Nezaobilazna je i podrška takmičenju „Uhvati ideju“, koje je organizovalo Udruženje poslovnih žena Srbije. Takmičenje je održano povodom obeležavanja Me- đunarodnog dana devojčica u informaciono-komunikacionim tehnologijama, s ciljem da se devojčice osnaže prilikom odabira budućih profesija, kao i da se podstaknu da, pri razmišljanju o profesionalnoj orijentaciji, budu vođene ličnim interesovanjima i talentima. Finalistkinje takmičenja obišle su kompaniju Vip, razgovarale sa menadžerkama na rukovodećim pozicijama u ovoj kompaniji i u okviru radionice ve- žbale kako da što uspešnije prezentuju svoje ideje.NESEBIČNA KNJIGA – VREDNOST DAVANJARaznolikost koju kompanija neguje u projektima posvećenim deci ogleda se i u projektu „Nesebična knjiga“. Vip je dizajnirao specijalnu knjigu, koja se sastoji od pesama prilagođenih dečjem uzrastu, a govori o vrednosti deljenja. Na kraju same knjige nalazi se i jedinstveni „nesebični papir“, predviđen za pakovanje poklona. Tokom novogodišnjih praznika, svi zaposleni Vipa učestvovali su u pakovanju poklona, koji su potom uručeni ustanovama za decu širom Srbije. Vrednost ovog projekta prepoznalo je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, uz čiju je podršku kompanija poklonila „Nesebične knjige“ svim predškolskim ustanovama i vrtićima u Srbiji.

2019

UNILEVER BEOGRAD

CIF ČISTI SRBIJUNaš plan je da očuvanje spomenika kulture, kao i drugih gradskih površina, bude trajno u svesti svih građana u Srbiji, a brendu Cif smo ovog puta dodelili ulogu predvodnika i motivatora da se što više ljudi uključi i podrži ovakvu ideju, rekla je Snežana Vukalović, menadžer korporativnih komunikacija u kompaniji Unilever Beograd d.o.o.Kompanija Unilever je 2014. godine započela akciju „Cif čisti Srbiju“ sa idejom da zajedno sa građanima i institucijama temeljno očisti i preuredi spomenike kulture i znamenja istorije u gradovima širom Srbije, na jedinstven i transparentan način, tako što su građani na sajtu www.cifcistisrbiju.rs mogli da glasaju i izaberu lokaciju koja će biti na listi za uređenje. Od početka akcije očišćeno je i restaurisano više od 20 spomenika kulture!Godine 2014, kada je velika akcija prolećnog čišćenja u gradovima širom Srbije započela, očišćen je i uređen pešački prolaz kod Doma kulture u Čačku. Tim akcije „Cif čisti Srbiju“ sa zidova i poda poznatog čačanskog prolaza uklonio je grafite, naslage čađi i ostale nečistoće koje su narušavale njegov izgled, a nakon temeljnog čišćenja nanesen je i specijalni antigrafitni sloj koji će sprečiti dalje narušavanje izgleda zidova.Takođe, očišćen je i zaštićen kameni deo Spomenika srpskim ratnicima na centralnom trgu u Kraljevu. Stručni tim za čišćenje, koji je oformila kompanija Unilever, sa postamenta čuvenog „Milutina“ uklonila je sve nečistoće koje su se nataložile na spomeniku, čime je simbolu Kraljeva, bar na neko vreme, vraćen blistavi sjaj. Tokom svih akcija čišćenja, materijali od kojih su izgrađeni spomenici kulture su tretirani sredstvima koja propisuju strogi pravilnici o konzervaciji i zaštiti.DAJUĆI PODRŠKU LOKALNOJ ZAJEDNICI KROZ ČIŠĆENJE I UREĐENJE SPOMENIKA, ŽELIMO DA SKRENEMO PAŽNJU GRAĐANIMA NA NJIHOV ZNAČAJ, ALI I NA TO KOLIKO JE VAŽNO DA ODRŽIMO VISOK NIVO OPŠTE HIGIJENE, A REAKCIJE KOJE DOBIJAMO OD GRAĐANA I LOKALNIH SAMOUPRAVA UVERAVAJU NAS DA SMO U TOJ NAMERI I USPELIGodine 2015. posetili smo Suboticu i očistili i zaštitili spomenik caru Jovanu Nenadu na Trgu slobode, a 2016. godine smo akciju nastavili u Pirotu, Zrenjaninu i Topoli. U Novom Sadu, 2016. godine kada je Srpsko narodno pozorište proslavilo svojih 155 godina postojanja, kompanija Unilever je ovoj značajnoj instituciji poklonila čišćenje fasade, koje je podrazumevalo uklanjanje grafita i ostalih nečistoća. „Živimo u vremenima kada su, nažalost, ulaganja u ustanove kulture izuzetno mala i nedovoljna da bi se one mogle održavati na adekvatan način. Izuzetno smo zahvalni kompaniji Unilever Beograd koja je prepoznala značaj ovakvih projekata“, rekao je g. Aleksandar Milosavljević, upravnik Srpskog narodnog pozorišta, dodajući da će „ovakve inicijative i projekti značajno doprineti da u narednom periodu i druge kompanije i pojedinci koji imaju mogućnost daju doprinos očuvanju ustanova i spomenika kulture“. Tokom 2017. godine, u okviru kampanje je očišćen i podzemni prolaz kod Palate Albanija u Beogradu, Prva kragujevačka gimnazija, kao i Spomen-park borbe i pobede u Čačku.NOVINARKA RADA ĐURIĆ, GLUMCI ZORAN PAJIĆ I ANĐELKA PRPIĆ SU TAKOĐE PODRŽALI NAŠU AKCIJU, A SVE SA ŽELJOM DA ZAJEDNO SA NAMA OSVESTE MOMENAT HIGIJENSKIH NAVIKA, KAKO U KUĆI, U KOJOJ SVE POVRŠINE NEGUJEMO „CIFOM“, TAKO I U NAŠOJ NEPOSREDNOJ OKOLINI„Cif čisti Srbiju“ 2018. godine dobija nove okvire - nastavljamo sa uređenjem, ali se fokusiramo na mesta u gradovima gde ljudi provode najviše vremena – parkovi, trgovi itd. Sa tom idejom smo očistili i obnovili amfiteatar kod spomenika Šabanu Bajramoviću u Nišu, potpuno ga renovirajući – postavljene su nove klupe i kante za otpatke, zasađeno je cveće kako bi dani pored Nišave građanima bili što lepši.Kampanja se nastavlja i 2019. godine, tokom koje sprovodimo akcije u Požarevcu, Kruševcu i Užicu, gde smo ulepšali lokacije koje su građani svojim glasovima odabrali. Kao novine smo uveli mehanizme menjanja plastične ambalaže za Cif proizvode i takođe smo donirali jedno eko-ostrvo za recikliranje.ŠTA JE CIF CREAMCif Cream je najbolje univerzalno sredstvo za či- šćenje iz Cif asortimana. Nastao je 1969. godine u Francuskoj pod imenom Vim, a 2001. brend menja naziv u Cif. Cif Cream je najprodavanije krem sredstvo za čišćenje tvrdih površina. Njegova formula se zasniva na milionima mikročestica koje prodiru u upornu prljavštinu uklanjajući je bez napora, istovremeno štiteći površine. Može da se koristi za čišćenje svih prljavih unutrašnjih i spoljašnjih površina: kada, umivaonika, pločica, slavina, keramičkih površina, posuđa, plastike, delova bicikala, gumenih delova patika itd.„Dajući podršku lokalnoj zajednici kroz čišćenje i uređenje spomenika, želimo da skrenemo pažnju građanima na njihov značaj, ali i na to koliko je va- žno da održimo visok nivo opšte higijene, a reakcije koje dobijamo od građana i lokalnih samouprava uveravaju nas da smo u toj nameri i uspeli“, rekla je Snežana Vukalović, menadžer korporativnih komunikacija u kompaniji Unilever Beograd d.o.o. i dodala: „Naš plan je da očuvanje spomenika kulture, kao i drugih gradskih površina, bude trajno u svesti svih građana u Srbiji, a brendu Cif smo ovog puta dodelili ulogu predvodnika i motivatora da se što više ljudi uključi i podrži ovakvu ideju.“Novinarka Rada Đurić, glumci Zoran Pajić i Anđelka Prpić su takođe podržali našu akciju, a sve sa željom da zajedno sa nama osveste momenat higijenskih navika, kako u kući, u kojoj sve površine negujemo „cifom“, tako i u našoj neposrednoj okolini; važno je da zapamtimo da svi moraju biti uredni i pažljivi prema svom gradu, parku ili trgu i svojoj životnoj sredini.Cif vas poziva da nas podržite, pratite i pridružite se, jer ponekad je tako mało dovoljno za promenu! Neka naši gradovi zablistaju punim sjajem!

2019

TELENOR FONDACIJA

ŠANSE I OPASNOSTI NOVOG DIGITALNOG SVETAMladi odrastaju u okruženju koje utiče na njihovo učenje i razvoj. Zbog toga Telenor, koristeći svoju ekspertizu, aktivno učestvuje u kreiranju bezbednog digitalnog okruženja i edukuje ne samo decu i mlade već i roditelje, staratelje i nastavnike. Od 2012. godine do danas, na ovu temu edukovano je više od 35.000 dece, uz snažnu podršku Vlade, Unicefa i mnogobrojnih partneraKada se kompanija obaveže na odgovorno poslovanje, to podrazumeva da sve što radi ima značajan uticaj na njene zaposlene, korisnike, partnere, građane, institucije i celokupno društvo. Kroz odgovorno ponašanje prema zajednici u kojoj posluje i ulaganje u Srbiju, Telenor se trudi da prepozna potrebe društva i kroz održive, delotvorne projekte pomogne u rešavanju problema.Koristeći sve prednosti telekomunikacione industrije, Telenor pomaže da se Srbija kao društvo lakše suo- či sa izazovima modernog doba. Podržava projekte u kojima se tehnologije i digitalna rešenja koriste kako bi se smanjile nejednakosti i bolje povezalo društvo, ulažući u obrazovanje, socijalnu inkluziju, životnu sredinu, kulturu i umetnost.Telenor je osnovao Telenor fondaciju u martu 2007. godine sa željom da pomogne u rešavanju određenih izazova sa kojima se suočava srpsko društvo. Ključne teme kojima se fondacija bavi su prevencija digitalnog nasilja i razvoj bezbednog onlajn okruženja. Sa brzim prodorom novih tehnologija, svet se menja. Novi, digitalni svet otvara neverovatne mogućnosti, ali donosi sa sobom i određene opasnosti. Mladi odrastaju u takvom okruženju koje utiče na njihovo učenje i razvoj. Zbog toga Telenor, koristeći svoju ekspertizu, aktivno učestvuje u kreiranju bezbednog digitalnog okruženja i edukuje ne samo decu i mlade, već i roditelje, staratelje i nastavnike, kako bi iskoristili sve prednosti komunikacije i kako bi internet za njih bio pozitivno iskustvo. Od 2012. godine do danas, na ovu temu edukovano je više od 35.000 dece, uz snažnu podršku Vlade, Unicefa i mnogobrojnih partnera.TELENOR I UNICEF – BEZBEDAN INTERNET ZA CELU PORODICUTelenor i Unicef pokrenuli su veliki zajednički projekat „Bezbedan internet za celu porodicu“ u kom se partnerski bave tom temom. U okviru projekta sprovedeno je i obimno istraživanje koje je pokazalo da većina roditelja, vaspitača i učitelja nema dovoljno znanja i veština da decu usmeri na korišćenje digitalnih tehnologija na konstruktivan način i da im pomogne da budu bezbedni na internetu. Zato su za njih organizovani treninzi i obuke kako bi mogli da pomognu deci uzrasta od 4 do 8 godina dok prave prve korake u digitalnom okruženju. Sto hiljada roditelja i 2.000 učitelja, nastavnika i vaspitača prošlo je obuku, a čak 50 odsto njih značajno je napredovalo u nivou digitalnih znanja i veština.Stvaranje digitalnih kompetencija među najmla- đima je ključno ulaganje u budućnost Srbije. Za kompaniju Telenor građenje bezbednog internet okruženja i podrška digitalizaciji društva su oblasti kojima će biti dugoročno posvećena.DECA I INTERNET – PAMETNO OD POČETKAU okviru projekta „Bezbedan internet za celu porodicu“ kreiran je prvi digitalni vodič u Srbiji pod nazivom „Deca i internet – pametno od početka“. Taj vodič namenjen je deci predškolskog i mlađeg školskog uzrasta, ali i svima koji učestvuju u njihovom obrazovanju i vaspitanju, njihovim roditeljima/ starateljima, vaspitačima i učiteljima dece uzrasta od četiri do osam godina sa ciljem informisanja i pružanja podrške deci da bezbedno i konstruktivno koriste digitalne uređaje i internet. Nudi im mnoštvo konkretnih saveta, kao i rečnik za digitalno doba, a deci su dostupni edukativni crtani filmovi, kao i mogućnost da kroz kviz provere svoje znanje iz digitalne pismenosti. U okviru projekta je razvijena i serija crtanih filmova namenjena najmlađima. Digitalni vodič biće korišćen u školama i predškolskim ustanovama, kao i udruženjima roditelja i vaspitača širom Srbije. Dostupan je svim zainteresovanim roditeljima na linku http://digitalni-vodic. ucpd.rs/.INKLUZIVNA DEČJA IGRALIŠTA U BEOGRADU I ĆIĆEVCUNa ovogodišnjem Beogradskom maratonu, zaposleni iz Telenora i Telenor banke su zajedno sa predstavnicima Unicefa učestvovali u Trci zadovoljstva pod sloganom „Trči, čini dobro“. Trčali su za izgradnju inkluzivnih dečjih igrališta u Beogradu i Ćićevcu, koje je Unicef započeo u saradnji sa Sportskim savezom osoba sa invaliditetom Beograda (SSOSIB ). Telenorov tim na maratonu činilo je preko 200 zaposlenih i članova njihovih porodica. Kompanija je donirala 200 dinara za svaki pretrčani kilometar u Trci zadovoljstva, pa je ukupno prikupljeno 250.000 dinara za inkluzivna igrališta. Ova igrališta će koristiti najmanje 1.000 dece sa smetnjama i bez smetnji u razvoju i njihove porodice. Specijalno prilagođen prostor omogućiće deci da se igraju, bave sportom, sklapaju prijateljstva i uče o poštovanju različitosti.TELENOR NA HUMANITARNOM TURNIRU ZA BELHOSPICEZaposleni u Telenoru su i ove godine učestvovali na BELhospice turniru u malom fudbalu, koji ima humanitarni karakter i pomaže radu BELhospice centra. Turnir je održan na terenima Fudbalskog saveza Srbije u Staroj Pazovi, a Telenor tim osvojio je drugo mesto. Zahvaljujući učešću kompanija u fudbalskom i košarkaškom turniru prikupljeno je 17.000 evra, a ova sredstva namenjena su BELhospice centru, koji pomaže da najteže oboleli pacijenti od raka i njihove porodice nastave da dobijaju besplatno palijativno zbrinjavanje.USKRŠNJE HUMANITARNE IZLOŽBE U TELENORUTelenor već deset godina zaredom organizuje humanitarne izložbe u svojim prostorijama za one kojima je pomoć najpotrebnija. Ove godine, uskršnjoj humanitarnoj izložbi štićenika Centra za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju, odazvao se veliki broj zaposlenih u Telenoru i prikupljeno je 58.000 dinara. Sav prikupljeni novac upotrebljen je za kupovinu novih materijala za radionice centra.TELENOR NA FER-PLEJ TURNIRU U BASKETUUnicefov humanitarni Fer-plej turnir je tradicionalna sportska aktivnost koja ima za cilj da ujedini kompanije i pojedince u kreiranju boljeg okruženja i otvorenijeg društva, u kojem svako dete ima jednake šanse de se pravilno razvija i raste. Telenor tim, podržan od strane Telenor fondacije, već treći put je učestvovao na Fer-plej turniru u basketu, koji je održan u Beogradu i Novom Sadu. Tom prilikom prikupljeno je 2.498.000 dinara i sva sredstva su usmerena na izgradnju inkluzivnih igrališta. Deci sa fizičkim, senzornim i intelektualnim smetnjama u razvoju će se na ovaj način stvoriti prilika da steknu nova pozitivna iskustva kroz igru sa svojim vršnjacima.TELENOR POMAŽE DA SE SRBIJA KAO DRUŠTVO LAKŠE SUOČI SA IZAZOVIMA MODERNOG DOBA. PODRŽAVA PROJEKTE U KOJIMA SE TEHNOLOGIJE I DIGITALNA REŠENJA KORISTE KAKO BI SE SMANJILE NEJEDNAKOSTI I BOLJE POVEZALO DRUŠTVO, ULAŽUĆI U OBRAZOVANJE, SOCIJALNU INKLUZIJU, ŽIVOTNU SREDINU, KULTURU I UMETNOST

2019

SBB FONDACIJA

DOPRINOS ZAJEDNICI - RAZVOJ FUNKCIONALNOG DRUŠTVAZaštita životne sredine već godinama je u fokusu SBB fondacije, kao i projekti u kojima se pruža materijalna i druga pomoć i podrška porodicama koje su na ivici egzistencije, mladim talentima i studentima. Zahvaljujući odgovornom i marljivom radu i podršci partnera, medija i saradnika, SBB fondacija i ove godine može da bude ponosna na ono što je urađenoVeć petu godinu zaredom, vođeni idejom stvaranja lepših i kvalitetnijih uslova za život, SBB fondacija se trudi da pospeši razvoj funkcionalnog društva u okviru različitih oblasti. Programi koje je do sada podržala i razvila su iz oblasti zaštite životne sredine, socijalne i zdravstvene zaštite, nauke, obrazovanja, umetnosti i kulture. Unapređenje života zajednice u kojoj posluju je cilj ka kome se SBB fondacija kreće svakom svojom akcijom i programom.Zaštita životne sredine već godinama je u fokusu SBB fondacije, ali i projekti u kojima se pružaju materijalna i druga pomoć i podrška porodicama koje su na ivici egzistencije, mladim talentima i studentima. Zahvaljujući odgovornom i marljivom radu i podršci partnera, medija i saradnika, SBB fondacija i ove godine može da bude ponosna na ono što je urađeno. Posebno na kampanju zaštite životne sredine „Ne prljaj, nemaš izgovor“ tokom koje je zajedno sa građanima Srbije očistila 90 gradova i opština, a u cilju podizanja ekološke svesti učenika osnovnih škola i promovisanja značaja očuvanja životne sredine, ove godine je realizovala i projekat „Ne prljaj. Nemaš izgovor! – IZAZOV!“ u čemu je učestvovalo više desetina hiljada dece.NE PRLJAJ, NEMAŠ IZGOVOR!Čistoća jedne zemlje i odnos građana prema javnom prostoru pokazatelj su stanja duha i nivoa društvene svesti. SBB fondacija se već punih pet godine aktivno zalaže za čistiju, zeleniju i zdraviju Srbiju, motivišući sugrađane da više vode računa o svojoj okolini. Akcija čišćenja Srbije, koju je kompanija SBB pokrenula 2015. godine, prerasla je u sveobuhvatnu kampanju „Ne prljaj. Nemaš izgovor!“ u organizaciji SBB fondacije, SBB-a i Total TV-a. Inicijativa je pokrenuta u cilju podizanja svesti o značaju zaštite životne sredine kao i širenju poruke da je očuvanje životne sredine važno zbog nas samih i kvaliteta života koji živimo i koji će naša deca živeti. Želimo da se naša zemlja, bar kada je reč o očuvanju životne sredine, približi zemljama kao što su Norveška ili Slovenija. Naravno, to ne može da se uradi odmah, ali kroz stalno ukazivanje na problem i edukaciju svih generacija mogu se napraviti značajni pomaci. Tu je najbitnija podrška šireg društva i javnosti, jer jedna ili nekoliko kompanija ne mogu same to da sprovedu, ali svi zajedno možemo da imamo velike rezultate na kojima će nam naša deca sutra biti zahvalna. Najvažnije je menjati loše navike. Ne bacaj đubre i ne zagađuj okolinu kako bismo živeli u čistoj zemlji. Kada se sa edukacijom počne od najmlađih, to je garancija da će se uvek truditi da sačuvaju svoju okolinu. Ipak, svedoci smo da veliki broj ljudi i ne razmišlja o okolini, loša navika je postala model njihovog ponašanja. Potrebno je promeniti način razmišljanja i SBB fondacija je to postavila kao jedan od važnih ciljeva.SBB FONDACIJA OSMIŠLJAVA, POSTAVLJA I REALIZUJE SOPSTVENE PROJEKTE KOJIMA SE DUGOROČNO POSVEĆUJE, A SVE RADI USPOSTAVLJANJA VIŠIH NORMI U SVIM OBLASTIMA ŽIVOTA ZAJEDNICE U KOJOJ POSLUJEMOU okviru kampanje od proleća do zime čiste se gradovi širom Srbije, kao i naša prestonica. Ipak, energiju najviše usmeravamo u edukaciju. U proteklih pet godina na različite načine smo se obraćali deci i odraslima. Prvo smo pozvali javne ličnosti i zamolili ih da nam pomognu u borbi da živimo u zdravijem okruženju. To je bio početak, da se ukaže na problem i predloži rešenje. Kako je vreme prolazilo, najviše aktivnosti smo fokusirali na decu jer su oni ta osnova koja može nešto da promeni. Decu će poslušati i njihovi roditelji. Zato smo za decu pripremili specijalnu predstavu „Ko to tamo prlja?“ u kojoj glavne uloge tumače Nikola Ranđelović i Maja Lukić.Ova interaktivna predstava sa plesnim sekvencama, kroz glumu i igru, ima za cilj da edukuje decu o važnosti očuvanja životne sredine. Gledalo ju je oko 27.000 mališana predškolskog uzrasta na više od 200 izvođenja. Odštampano je 40.000 knjiga „Ko to tamo prlja?“ koje se poklanjaju nakon svake predstave svakom detetu, kako bi uvek mogli da se podsete na ovu važnu temu. Takmičenje “Ne prljaj. Nemaš izgovor! - IZAZOV” je posebno osmišljeno i organizovano za učenike osnovnih škola kako bismo ih privukli da razmišljaju na temu zaštite okoline. Želja svih iz SBB fondacije je da naša deca rastu, igraju se i razvijaju u stimulativnom, kreativnom i bezbednom okruženju, istovremeno gradeći osećaj odgovornosti prema neposrednom okruženju, prenoseći svoja znanja i na druge.CILJ SBB FONDACIJE JE DA KROZ SVOJE AKTIVNOSTI PRVENSTVENO PODRŽI I UNAPREDI FUNKCIONALNO DRUŠTVO, DA INSPIRIŠE I PODRŽI POZITIVNE DRUŠTVENE PROMENE, ISTOVREMENO RAZVIJAJUĆI PROJEKTE IZ RAZLIČITIH OBLASTI I TEŽEĆI UNAPREĐIVANJU ŽIVOTNIH STANDARDA70 PORODICA SA 286 DECE ČINI PROJEKAT JEZGROSBB fondacija veruje da je porodica osnovni stub društva i zato smo još 2015. godine, kao prvi projekat fondacije, osnovali “Jezgro” - program podrške porodicama koje žive na ivici egzistencije. Program je aktivan na teritoriji cele Srbije i trenutno okuplja 70 porodica u kojima živi 285 dece. Svakoj porodici koja je u programu SBB fondacija obezbeđuje donaciju od po 14.000 dinara mesečno i besplatne SBB usluge, a sve to u cilju obezbeđivanja dostojanstvenih uslova za odrastanje dece i stvaranja zdravog okruženja za razvijanje punih potencijala cele porodice. Na taj način svim porodicama koje su u Programu obezbeđuje adekvatnije i stimulativnije okruženje za život, ali pre svega doprinosi sigurnijem, bezbri- žnijem i kvalitetnijem odrastanju njihove dece. SBB fondacija nastaviće i narednih godina da pruža podršku jezgru svakog društva – porodici jer tako pomaže zdravom razvoju i napredovanju dece do trenutka njihovog osamostaljivanja, kao i funkcionisanju cele porodice. Želja nam je da pomognemo da te porodice opstanu i da iz tih porodica izađu mladi ljudi koji će sutra dobrineti društvu.STIPENDIRANJE NAJTALENTOVANIJIHSBB fondacija veruje da ulaganjem u znanje mladih naraštaja može da doprinese dobrobiti celog društva. Zbog toga pružamo podršku izuzetnim pojedincima („najbolji od najboljih“) na njihovom putu do uspeha. Stipendiranje najtalentovanijih nastalo je kao ideja da se pronađu i podrže izuzetni mladi ljudi širom Srbije. Na taj način stasaće nove generacije naših genijalaca koji bi jednog dana mogli da krenu stazama Nikole Tesle, Mihajla Pupina, Nadežde Petrović, Mileve Marić, Milutina Milankovića i mnogih drugih velikana naše i svetske istorije. To će biti pravi ambasadori svoje zemlje i SBB fondacija je veoma fokusirana da takvi talenti ne ostanu neprimećeni, već da im se pruži puna podrška i obezbede što bolji uslovi za profesionalni razvoj.Stipendija obezbeđuje najtalentovanijim pojedincima u društvu podršku na njihovom razvojnom putu: finansijsku, logističku i mentorsku. Najbolji pojedinci imaju mogućnost da budu u programu sve dok traje proces njihovog obrazovanja. Stipendija je pokrenuta 2019. godine i trenutno podržava četvoro veoma nadarenih mladih ljudi. Ulaganjem u potencijale mladih talenata, SBB fondacija želi da zemlju učini boljim mestom za život. Misija stipendije je da podstiče pozitivne promene u Srbiji i svetu podržavajući najjače snage društva – mlade talente.SBB FONDACIJA IMA VIZIJU UNAPREĐIVANJA DRUŠTVA KREIRANJEM PROGRAMA KOJI SU U POTPUNOSTI PRILAGOĐENI POTREBAMA ZAJEDNICE AMBICIOZNI CILJEVI Cilj fondacije je da vrednim radom doprinosi pozitivnim promenama u društvu. Razvoj novih projekata se nastavlja, a započeti projekti će konstantno biti unapređivani i oplemenjivani novim sadržajima. Programom „Jezgro“, kampanja “Ne prljaj. Nemaš izgovor!”, podrškom studentima, mladim talentima i onima koji se trude da svoju sredinu učine lepšim i boljim mestom za život – ostaju u stalnom fokusu SBB fondacije. A zahvaljujući postojećim i novim partnerstvima zajedno ćemo, udruženim snagama, učiniti još više za naše društvo.

test opšte informisanosti, ekonomski fakultet

Dekanka Ekonomskog fakulteta u Beogradu pozvana u policiju

Žaklina Stojanović, dekanka Ekonomskog fakulteta u Beogradu, dobila je poziv da se odmah javi u policiju, saznaje Danas....

Studenti objavili koji zahtev nije ispunjen

Studenti Univerziteta u Beogradu u blokadi objavili su danas na Instagramu da je sve teže verovati u dobru volju za ispunjenjem studentskih zahteva, o čemu svedoči "sistematsko zanemarivanje i lažiranje ispunjenosti drugog zahteva", u kojem se, između ostalog, traži razr...

Subvencije za stambene kredite pokrenule tržište, očekuje se poskupljenje manjih stanova

Subvencionisani stambeni krediti za mlade već 20 dana su u opticaju, a poslednja informacija iz Ministarstva finansija je da je oko 1.800 mladih izrazilo interesovanje za ove kredite koji bi im obezbedili krov nad glavom....

Ratko Ristić o besmislu konsultacija sa Vučićem: Grč interesnog kartela

"Aktuelan politički trenutak obeležen je dubokim i masovnim društvenim previranjima, blokadom parlamentarnog života, nefunkcionalnim radom institucija, kao i masovnim, javno iskazanim nezadovoljstvom građana, na socijalnoj vertikali od univ...

Stupio na snagu novi pravilnik: Koja domaćinstva imaju pravo na smanjenje računa za struju i grejanje?

Ministarstvo rudarstva i energetike donelo je Pravilnik o utvrđivanju usklađenih iznosa ukupnog mesečnog prihoda domaćinstva, na osnovu koji se ostvaruje status energetski ugroženog kupca i olakšice na računim...