Kompanija je svojim kampanjama skrenula pažnju na to da samo zajedno možemo da napravimo pozitivne promene
Još od 2021. godine, kada je kompanija PepsiCo pokrenula pep+ stratešku transformaciju postavljajući održivost poslovanja u centar rasta kompanije, pokrenute su značajne inicijative koje za cilj imaju pozitivan uticaj na celokupni vrednosni lanac. Osim primene uspešnih globalnih praksi u domenu održivosti na lokalnim tržištima, neke od najuspešnijih ideja rezultat su rada lokalnih PepsiCo timova koji su prepoznali teme od značaja i pokrenuli kampanje koje su utabale put pozitivnim promenama u zajednici.
ODGOVORNOST PREMA OKRUŽENJU
Na lokalnom nivou, fokus kompanije PepsiCo ove godine bio je usmeren na podizanje svesti društva o nekoliko važnih tema. Usmerivši pažnju potrošača, ali i cele zajednice, kompanija je kroz kampanju „Plus za planetu – promena počinje od tebe“ angažovala zajednicu po pitanju adekvatnog odlaganja plastične ambalaže. Postavljanjem zelenih punktova na nekoliko prometnih lokacija u Beogradu, simbolično na Svetski dan ponovne upotrebe plastične ambalaže, PepsiCo je pozvao sugrađane da odlože plastičnu ambalažu i svoje iskorišćene plastične flaše donesu na označene zelene punktove. Prikupljene flaše su prosleđene reciklažnom operateru na dalju preradu i pripremu za njihovu narednu namenu – izgradnju najveće strukture od plastičnih flaša na svetu preko veštačkog jezera na Adi Ciganliji. Tom prilikom, kompanija PepsiCo se upisala u Ginisovu knjigu svetskih rekorda. Sve flaše korišćene u izgradnji strukture vraćene su reciklažnom operateru na dalju reciklažu, kako bi dobile priliku za ponovnu upotrebu i produžile svoj životni ciklus.
Na ovaj način, osim što je Beograd postao ponosni nosilac Ginisovog priznanja, postignuta je jedna daleko važnija stvar – kompanija je skrenula pažnju na to da samo zajedno možemo da napravimo pozitivne promene. Angažovanje građana, edukacija o važnosti reciklaže i podsticaj svakim pojedinačnim doprinosom ovoj inicijativi, odražavaju još jedan važan cilj pep+ agende, a to je usmeravanje resursa u povećanje stope reciklaže, te pozitivnom otisku na prirodno okruženje.
Važnost ove teme prepoznao je i veliki broj partnera koji su učestvovali u svim aktivnostima i tako omogućili da se glas ove kampanje proširi – Nacionalna geografija, JP Ada Ciganlija, MPC Properties, Sekopak, Ada Mall, kompanija Delhaize Srbija, Ovation BBDO, Gorska služba spasavanja Srbije i Belgrade Office Park.
Još jedna od važnih inicijativa koja je pokrenuta u drugoj polovini 2023. godine kompanije PepsiCo i njenog brenda Clipsy je kampanja koja je u prvi plan stavila temu bezbednosti dece na internetu adresiranjem problema nasilja u digitalnom okruženju. Kao nastavak prošlogodišnje kampanje „Rispekt za sve što jesi“, a koja upućuje na prihvatanje različitosti kao osnove za izgradnju pozitivne budućnosti, kroz ovogodišnju „Pokaži rispekt – reaguj na hejt!“ kampanju, Clipsy je prepoznao rastući problem digitalnog nasilja među mladima kao izazov sa kojim se prvenstveno tinejdžeri, ali i ostale starosne grupe, suočavaju gotovo svakodnevno i pozvao na izgradnju bezbednijeg digitalnog okruženja za sve njegove učesnike.
Kampanja je realizovana uz podršku Ministarstva informisanja i telekomunikacija, Ministarstva prosvete, evropske organizacije Propulsion, kao i Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu „Pametno i bezbedno“, a početak kampanje obeležen je panel-diskusijom na kojoj su učesnici bili psiholog i voditelj Dragan Ilić i Emina Beković, edukatorka Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu, a koji su govorili na temu prevencije, kao i edukacije i osnaživanja mladih i ulozi medija u kreiranju sigurnijeg digitalnog okruženja.
KROZ OVOGODIŠNJU „POKAŽI RISPEKT – REAGUJ NA HEJT!“ KAMPANJU, CLIPSY JE PREPOZNAO RASTUĆI PROBLEM DIGITALNOG NASILJA MEĐU MLADIMA
Clipsy edukacije
Fokus kampanje usmeren je na edukativne radionice za decu srednjih škola širom Srbije i Bosne i Hercegovine. U okviru ovih radionica koje su održane u 12 srednjih škola u Srbiji i još pet u Bosni i Hercegovini, a koje su okupile i učenike ostalih srednjih škola iz tih gradova, edukatori iz „Pametno i bezbedno“ govorili su o adekvatnim koracima koje pojedinci mogu da preduzmu u cilju osnaživanja i pravovremenog reagovanja u ovakvim situacijama. Tim povodom lansirana je i jedinstvena edukativna platforma clipsyprotivhejta.com na kojoj su dostupni specijalizovani vodiči za reagovanje i prevenciju digitalnog nasilja za mlade, nastavnike i roditelje.
Sagledanjem izazova iz perspektive kako mladih, tako i roditelja i nastavnika, ali i sveobuhvatnim pristupom, Clipsy je želeo da pošalje snažnu poruku celoj zajednici, kao i da pruži podršku kroz kreiranje različitih alata i edukativnih materijala u adresiranju ovog problema i na taj način da svoj doprinos u prevazilaženju izazova koje sa sobom nosi digitalno okruženje.
Ostajući posvećeni svojoj pep+ agendi, kompanija PepsiCo, zajedno sa svojim brendovima, nastaviće da podstiče diskusiju na teme od značaja, kao i da angažujući svoje potrošače, ali i širu zajednicu, pruža doprinos pozitivnim promenama u čitavom društvu.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok