Kompanija MPC Properties je razvila sveobuhvatnu društveno odgovornu strategiju u skladu sa ESG ciljevima koji su implementirani u kompanijske procedure, polise i kompanijsku kulturu
MPC Properties je lider na tržištu komercijalnih nekretnina u regionu jugoistočne Evrope. Naš pionirski pristup na tržištu se ogleda u anticipiranju rizika i kreiranju mogućnosti, uz praćenje i integrisanje svetskih trendova i dobrih praksi u poslovanje kompanije. Kompanija trenutno u svom portfoliju poseduje šest poslovnih objekata i šest šoping centara, koji su smešteni na centralnim gradskim lokacijama. U okviru office portfolija kompanije nalaze se UŠĆE Tower One, UŠĆE Tower Two, Navigator Business Centri 1 i 2, TLD Belgrade i Plaza Prima poslovni centri, dok retail mrežu kompanije čine UŠĆE, BEO, Delta City i Mercator šoping centri, kao i Immo Outlet Centar i Kanem maloprodajni objekat u centralnoj pešačkoj zoni u Beogradu.
Kompanija MPC Properties je razvila sveobuhvatnu društveno odgovornu strategiju u skladu sa ESG ciljevima (Environmental, Social, Governance), koji su implementirani u kompanijske procedure, polise i kompanijsku kulturu.
PROJEKTI U SKLADU SA DEKLARACIJOM ZELENE AGENDE
Zeleni projekti predstavljaju primer implementacije inovativnih rešenja skaliranog procesa cirkularne ekonomije na mikronivou jedne zgrade i zatvorenih održivih rešenja na nivou objekta. Cilj takvog pristupa je sprovođenje projekata koji su u skladu sa Deklaracijom Zelene agende, a koji doprinose smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, očuvanju životne sredine i promovisanju novih, održivih rešenja i projekata.
MPC Properties se ne bavi samo izgradnjom objekata već i njihovim održavanjem i upravljanjem. S tim u vezi, MPC Properties je značajno doprineo promociji i popularizaciji zelene gradnje tokom poslednjih 10 godina. UŠĆE Shopping Center je jedan od prvih i najvećih sertifikovanih šoping centara u regionu i Evropi, dok je Navigator Business kompleks projektovan i izgrađen u skladu sa prestižnim LEED Gold sertifikatom, a poslovni objekat UŠĆE Tower Two projektovan je i izgrađen u skladu sa BREEAM standardom.
Postavljajući dobrobit svojih zaposlenih, zakupaca i posetilaca u prvi plan, MPC Properties je takođe prva kompanija u Srbiji koja je sertifikovana najprestižnijim „WELL Health-Safety“ sertifikatom za portfolio od osam poslovnih i maloprodajnih objekata, koji dodeljuje Međunarodni institut za ocenu kvaliteta boravka u zgradama (the International WELL Building Institute (IWBI)). U fokusu našeg poslovanja su zdravlje i bezbednost zaposlenih, korisnika i posetilaca naših objekata.
Zbog toga nam je izuzetno važno da kvalitet naših zgrada i bezbednost boravka u njima, kao i komfor koji one pružaju budu na najvišem mogućem nivou. Nedavno je naša kompanija, prva u Srbiji i regionu, dobila GRESB sertifikat koji investitori koriste za razumevanje i merenje učinka sredstava i imovine u okviru RE industrije (peer comparison) u odnosu na najvažnije ESG metrike.
MPC ZELENI PROJEKTI
Na krovu UŠĆE Shopping Center-a trenutno je postavljena solarna elektrana snage 50kW na površini od 400 m2. Proizvedena energija se koristi za punjače električnih vozila postavljenih u garaži centra, a planirana je montaža dodatnih solarnih panela i na krovu UŠĆE SC, kao i na krovovima svih drugih šoping centara koje kompanija ima u portfoliju. Ukupna površina krovova na kojima se planiraju postavka solarnih elektrana iznosi 10.000 m2, dok bi njihova godišnja proizvodnja električne energije iznosila oko 3.900 MWh.
Inicijative kompanije MPC Properties za očuvanje biodiverziteta se ogledaju u primeni autohtonih bašta, u projektu urbanog pčelarstva, kao i kroz stimulisanje i promociju alternatvnih vidova prevoza i primenu kompostiranja kao jedne od strategija upravljanja otpadom.
Korišćenje autohtonih biljnih vrsta u skladu da prirodnim okruženjem i vegetacijom može značajno doprineti očuvanju staništa. Prilikom projektovanja zelenih površina na UŠĆE komercijalnom kompleksu, na površini od oko 20.000 m2 je zasađeno više od 50 različitih vrsta zelenila, zatim drvoredne sadnice, veliko i nisko lišćarsko drveće, livadske biljne vrste, ukrasne trave, jednogodišnje i višegodišnje cvetne vrste, lukovice, puzavice i dr. Na ovaj način formirana su i staništa za različite životinjske vrste, a putem implemenetacije sistema navodnjavanja „kap po kap“ i primene senzora za kišu ostvareno je kontrolisano korišćenje vode.
MPC Properties promoviše i alternativne vidove transporta, pa tako podržava promociju i korišćenje eko-vozila. Kroz svoju poslovnu mrežu kompanija obezbeđuje vozačima električnih automobila, bicikala i trotineta adekvatne parking stanice sa punjačima, koje im omogućavaju udobnost i svu potrebnu infrastrukturu. U MPC Properties portfoliju poslovnih objekata i šoping centara postoji ukupno 400 parking-mesta za bicikle, koji promovišu alternativne načine transporta i njihov doprinos čistijem vazduhu i zdravom načinu života. Takođe, MPC objekti broje 46 punjačkih mesta za električne automobile, a UŠĆE Shopping Center je prvi šoping centar na Balkanu sa BIKEEP parking stanicom sa punjačima za električne bicikle i trotinete. Ovakve stanice će do kraja 2023. godine biti pozicionirane i na svim drugim šoping centrima i poslovnim objektima u okviru MPC Properties portfolija.
Veliku pažnju kompanija posvećuje reciklaži i upravljanju otpadom. Oko 312 t kartona i 12 t stakla se reciklira svake godine. Takođe, oko 480 m3 organske materije se pretvara u vredno đubrivo koje se dalje koristi na portfoliju. MPC strateško usmerenje na zelene inicijative koje imaju uticaj na dobrobit celokupne zajednice, potvrđuje i činjenica je ova kompanija prva na tržištu komercijalnih nekretnina uvela kompostiranje nabavkom kompost mašine koja se nalazi u sklopu UŠĆE kompleksa. Zahvaljujući njoj organski otpad generisan u UŠĆE Shopping Center-u kao i na poslovnim zgradama UŠĆE Towers se pretvara u vredan kompost.
Korišćenje komposta unapeđuje plodnost zemljišta, pomaže da se zadrži njegova vlažnost, čime se pospešuju rast i razvoj biljaka. Primenom komposta smanjuje se i potreba za korišćenjem hemijskog đubriva, utiče se na smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte i produžava se vek korišćenja deponija. Kompostiranje donosi inovaciju koja se ogleda u novom poslovnom modelu, a koji podrazumeva tretman otpada na mestu gde se i generiše. Važno je istaći da se ovaj proces na UŠĆE kompleksu odvija bez emisije metana, zapremina otpada se smanjuje za oko 85%, kao i emisija štetnih gasova prouzrokovana transportom i logistikom.
Implementacijom održivih zelenih krovnih bašta MPC doprinosi čistijem vazduhu i zdravijem ekosistemu. Trenutno MPC poseduje zeleni krov na poslovnom centru Navigator Business Center 1, dok je na krovu UŠĆE SC planirana postavka zelenog krova površine oko 800 m2 sa urbanim povrtnjakom koji će se navodnjavati kišnicom. Ugradnja ekstenzivnog zelenog krova sa integrisanim sistemom prikupljanja kišnice za potrebe zalivanja radi umanjenja efekta „toplotnog ostrva“ i emisije CO2, i doprinosi unapređenju performansi objekta i produžava životni vek ravnog krova. Ova inovacija omogućava površinsko skladištenje kišnice koja bi zamenila rezervoare za kišnicu i doprinela umanjenju potrošnje vode.
Paralelno sa postavkom zelenih krovova MPC je uveo i urbano pčelarstvo postavkom 12 košnica koje se nalaze na krovovima UŠĆE Shopping Center-a i poslovnog centra Navigator Business Center 2, kao i u bašti ispred UŠĆE Towers poslovnog kompleksa. Pčele su jedan od najvitalnijih članova našeg ekosistema, odgovorne za oprašivanje biljaka koje čine značajan deo zaliha hrane i pomažu u kontroli erozije, obezbeđuju stanište životinja i povećavaju kiseonik uz istovremeno ublažavanje ugljen-dioksida. Projekat urbanog pčelarstva MPC Properties realizuje u saradnji sa Udruženjem MAD MED i Beogradskim udruženjem pčelara.
Kompanija je učestvovala na dva UNDP javna poziva za dekarbonizaciju privrede i smanjenje zagađenja životne sredine u okviru projekta „EU za Zelenu agendu Srbije“, i to sa solarnim elektranama na krovovima MPC šoping centara, gde je cilj da se proizvedena energija koristi za sopstvenu potrošnju i napajanje punjača za e-vozila, dok se drugi projekat odnosio na nabavku kompost mašine na UŠĆE komercijalnom kompleksu sa ciljem smanjenja korišćenja hemijskog, neorganskog đubriva, a čiju je subvenciju kompanija i ostvarila.
Pored posvećenosti zelenim projektima, MPC Properties je fokusiran i na stvaranje destinacija koje pružaju jedinstveno iskustvo svojim korisnicima. MPC upravo veliku pažnju posvećuje izgradnji snažne zajednice okupljene oko šoping centara i poslovnih zgrada kompanije, kroz različite društveno odgovorne inicijative i marketinške aktivnosti, koje promovišu inkluziju, negovanje različitosti, promociju programa lojalnosti i brigu prema zajednici. Značajno mesto čine programi edukacije zajednice i opšte javnosti sa ciljem da se pokrenu važne debate i ljudi edukuju o zelenim temama, važnim društvenim pitanjima, ali i inspirišu na koji način mogu da unaprede svoje živote. Organizujemo eko-radionice za zaposlene koji rade u našim objektima i njihovu decu, gde imaju priliku da se edukuju o održivim principima, recilaži, kompostiranju i urbanom pčelarstvu.
U septembru smo realizovali prvi UŠĆE EKO FEST 23 prilagođen svim generacijama. Obuhvatio je organizaciju različitih zelenih i interaktivnih radionica za decu, mlade i odrasle, počev od radionica reciklaže, urbanog pčelarstva do učenja o retkim biljkama, zatim organizaciju eko-vrtića, poseban kutak za relaksaciju uz jogu i meditaciju, ali i predavanja eminentnih stručnjaka iz domena ženskog zelenog preduzetništva, zdrave ishrane i klimatskih promena.
Jedna od inovacija koju je kompanija sprovela je i lansiranje platforme lojalnosti – mobilne aplikacije Tvoj Centar koja je umrežila četiri šoping centra u vlasništvu kompanije: UŠĆE SC, BEO SC, Delta City i Mercator Centar. Cilj ove inovacije, koja prati dinamiku društvenih promena i tehnološke revolucije, jeste da donese autentično iskustvo posetiocima centara, a istovremeno poveća lojalnost kupaca.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok