U Lidlovom logističkom centru u Lapovu počela je sa radom solarna elektrana koju čini 10.000 kvadratnih metara solarnih panela, sa ukupnomsnagom od 999,78 kWp (kilovat-pik). Čak 35-37% električne energije, koja je neophodna za redovno funkcionisanje Lidlovog logističkog centra u Lapovu, sada se generiše putem ovih solarnih panela.
Korišćenje obnovljivih resursa u proizvodnji električne energije važan je deo Lidlove strategije održivog poslovanja, pre svega u nastojanjima za smanjenje klimatskih promena, stoga se kompanija u svojim projektima gradnje opredeljuje, između ostalog, i za korišćenje solarnih panela.
Lidlov logistički centar u Lapovu je, kao primer „zelene“ gradnje, nagrađen i prestižnim LEED Platinum sertifikatom, kao potvrdom truda kompanije, koja tokom celog postupka planiranja, gradnje i upotrebe objekta vodi računa o raznovrsnim uticajima na životnu sredinu. Uvedeni su i sistemi za uštedu vode, koji koriste i kišnicu kao tehničku vodu, dok se za osvetljenje koristi LED rasveta sa mogućnošću dimovanja radi dodatne uštede energije, uz maksimalno moguće korišćenje prirodnog osvetljenja koji pruža dodatni konfor zaposlenima.
Krovove četiri Lidlove prodavnice takođe pokrivaju postavljene solarne elektrane, a one se nalaze u Negotinu, Senti, Prokuplju i novosadskom naselju Liman. Snaga svake od tih solarnih elektrana iznosi 160kWp, koje proizvodi po 350 solarnih panela visokog kvaliteta. Na ovaj način će se obezbeđivati ušteda električne energije koja se crpi iz mreže za 35% u odnosu na ukupnu mesečnu potrošnju jednog objekta. Dodatno, kod projektovanja i izgradnje prodavnica, koriste se najsavremeniji i održivi materijali gde se posebno vodi računa o energetskoj efikasnosti objekata.
Pored toga što štedi značajne količine energije, kompanija Lidl Srbija koristi isključivo energiju koja potiče iz obnovljivih izvora u svim svojim prodavnicama, upravnoj zgradi i dva logistička centra. Potpisivanjem „ZelEPS“ ugovora sa Elektroprivredom Srbije 1. maja 2021. godine, Lidl je postao prvi maloprodajni diskontni lanac u zemlji koji se u potpunosti snabdeva zelenom energijom.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Mi...
United Grupa, vodeći pružalac telekomunikacionih i medijskih usluga u Jugoistočnoj Evropi, postigla je značajne korake u svojim naporima ka održivosti tokom 2023. godine.
Kompanija je objavila svoj izveštaj...
Schneider Electric, najodrživija kompanija na svetu i lider u digitalnoj transformaciji upravljanja energijom i automatizaciji, zajedno sa firmom GR3N koja se bavi reciklažom polietilen tereftalata (PET) rad...
Lidl Srbija i Essity pokrenule su kampanju pod nazivom „Za lepši život svakog deteta“, koja će trajati do 29. oktobra, a koja ima za cilj stvaranje boljih uslova mališanima koji borave u Svratištu za decu, n...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok