Povodom 8. marta, Međunarodnog dana žena, Erste Grupa je uz pomoć veštačke inteligencije kreirala animaciju posvećenu Ani Nagl, prvoj ženi koja je u Erste Oesterreichische Spar-Casse zatražila i dobila hipotekarni kredit još davne 1822. godine.
Nakon smrti svog muža koji ju je ostavio u dugovima, Ana je odlučila da uradi nešto što je početkom 19. veka bilo za ženu nezamislivo – da nastavi da sama vodi gostionicu. Za to joj je bio potreban novac, koji kao udovica nije imala. Jedan od suosnivača Erste Oesterreichische Spar-Casse, Johan Baptist Veber, verovao je u nju i odobrio joj hipotekarni kredit od ukupno 30.000 guldena, sa kamatom od pet odsto i rokom od 16 godina. Bio je to prvi zajam ove vrste koji je ova štedionica dodelila.
Uz pomoć ove podrške Ana Nagl je uspela da spase gostionicu od bankrota i vodila ju je uspešno sve do 1829. godine, kada se povukla iz ovog posla. Prethodno je u celosti prevremeno otplatila zajam.
Podrška ženskom preduzetništvu – jedan od prioriteta Erste Banke
Erste Banka nastavila je tradiciju podržavanja žena preduzetnica koju je pre dva veka započela Erste Oesterreichische Spar-Casse. Iako se poslednjih godina žene u našoj zemlji sve češće odlučuju da pokrenu sopstvene biznise, analize Erste Banke pokazuju da je za njih taj put i dalje izazovniji nego za muškarce.
Balansiranje između poslovnih i porodičnih obaveza, poimanje preduzetništva kao agresivnog okruženja u kom je teško izboriti se za dobru poziciju, ograničen pristup obukama, mentorstvu i važnim kontaktima samo su neke od okolnosti koje im otežavaju da donesu odluku o pokretanju sopstvenog biznisa. Prema podacima Privredne komore Srbije, 31 odsto preduzeća je u vlasništvu žena. Ipak, i pored svih izazova sa kojima se susreću, 87 odsto preduzetnica je zadovoljno jer su ušle u preduzetničke vode.
Kroz svoj program „Korak po korak“, namenjen početnicima u biznisu i prepoznatljiv po jedinstvenoj kombinaciji finansijske i mentorske podrške, Erste Banka poseban akcenat stavlja na finansijsku inkluziju žena. Od pokretanja ovog programa 2016. godine do danas, kreditnu podršku dobilo je preko 420 klijenata, ukupne vrednosti od 4,5 miliona evra, a trećinu klijenata kreditiranih kroz ovaj program čine upravo preduzetnice.
U okviru mentorske podrške banka je uz pomoć stručnjaka iz različitih oblasti razvoja biznisa prošle godine organizovala serijal edukativnih onlajn radionica za sve preduzetnice i one koje to žele da postanu. Pod krovnim nazivom Preduzetnice pitaju, radionice su bile posvećene temama kao što su upravljanje finansijama, izrada biznis plana, istraživanje tržišta i onlajn oglašavanja.
Serijal radionica bio je inspirisan heroinama čije priče je Erste Banka ranije predstavila – mlade naučnice sa novosadskog Tehnološkog fakulteta, doktorke Aleksandre Cvetanović, čiji je istraživački rad prepoznat širom sveta, Marine Gunjače – dreserke i koordinatorke konja u filmskoj i televizijskoj industriji, i Andree Lukači Pap, jedine žene koja se zvanično bavi kovačkim i bravarskim zanatom. Njima trima zajedničko je to što su postale upravo ono o čemu su kao devojčice sanjale, a osnaživanjem da razviju sopstvene biznise Erste Banka želi da takvu mogućnost pruži i drugim ženama.
Rodna ravnopravnost počinje kod kuće
Žene čine preko 70% zaposlenih u Erste Banci, gde im pripada skoro 52% menadžerskih pozicija. U junu 2022. godine ova banka je dobila i prvu predsednicu Izvršnog odbora. Kako bi stvorila okruženje u kojem svi imaju jednake šanse, ova kompanija godinama radi na uključivanju žena u sve segmente poslovanja, nudeći posebne pogodnosti i mogućnosti za usavršavanje.
Erste Banka je do sada dobila dva priznanja koja govore o njenim aktivnostima u domenu rodne ravnopravnosti i osnaživanja žena: Specijalno priznanje za strateški razvoj menadžerki (2021) i drugo mesto za Rodno najsenzitivniju kompaniju u Srbiji (2022). Takođe je jedna od prvih kompanija u Srbiji koja je potpisala Principe za osnaživanje žena Ujedinjenih nacija.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
Povodom Svetskog dana deteta, kompanija Imlek još jednom je pokazala svoju posvećenost najmlađima, donirajući mlečne proizvode različitim ustanovama za decu bez roditeljskog staranja. Ove godine, kompanija j...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok