Od goriva koje sipate u svoj automobil, kafe koju popijete na našoj pumpi, punjača za električna vozila ili solarnih panela koje ugrađujemo na naše benzinske stanice, kao i brojnih akcija kojima pristupamo kako bismo pomogli pojedincima i društvu, sve je to odraz odgovornog i održivog pristupa poslovanju kompanije OMV u Srbiji
Pre više od 21 godinu, jedna od najvećih austrijskih industrijskih kompanija OMV otvorila je u Srbiji prvu od 63 OMV benzinske stanice, koliko ih je danas širom Srbije. Tada smo dali obećanje potrošačima da ćemo im pružiti i više od onoga što očekuju. Odgovorno smo se držali tog obećanja, jer odgovorno i poslujemo.
Principe odgovornog i održivog poslovanja integrišemo u svakodnevno poslovanje, pratimo potrebe korisnika, investiramo u razvoj i transformišemo se u održivu kompaniju za gorivo, hemikalije i materijale sa jakim fokusom na rešenja cirkularne ekonomije. Odgovorni smo prema pojedincu i zajednici u kojoj poslujemo, iniciramo i podržavamo važne društvene akcije. Bitno nam je da stalno pokrećemo energiju za bolji život, da inspirišemo sebe i druge na dobra dela, ali i da budemo inspirisani, jer se samo širenjem dobre misije i pozitivne prakse postiže značajan efekat kome svi kao odgovorni pojedinci i kompanije težimo. Zato sa ponosom delimo neke od primera koji su nas inspirisali ili kojima smo, nadamo se, mi bili inspiracija.
Pogled u budućnost
U srcu korporativne strategije kompanije OMV leži odgovorno i održivo poslovanje. OMV se obavezao da će podržati ciljeve Pariskog sporazuma i ključne klimatske ciljeve postavljene od strane Saveta EU za 2030. godinu. Konkretni ciljevi kompanije OMV u vezi sa klimom su: nulta emisija gasova sa efektom staklene bašte iz operacija do 2050. godine ili ranije, liderska pozicija u cirkularnoj ekonomiji plastike (zahvaljujući inovativnim rešenjima kao što je ReOil®) i najmanje 60 odsto portfelja proizvoda sa niskim sadržajem ugljenika ili bez njega.
Do ostvarenja ovih ciljeva kompanija će doći zahvaljujući povećanoj upotrebi sirove nafte za petrohemijske proizvode, većem udelu gasa u portfelju proizvoda, vodoničnim rešenjima za mobilnost i industriju, rešenjima za e-mobilnost i isporuci naprednih biogoriva.
OMV je potpisnik UN-ovog Globalnog dogovora, Vodećih principa UN-a o poslovanju i ljudskim pravima, a takođe sprovodi svoje aktivnosti u skladu sa OECD-ovim smernicama za multinacionalna preduzeća. Poštujući ljudska prava i radeći sa našim dobavljačima, gradimo dugoročno održiv biznis, jer poslujemo na pošten i častan način. Pridržavamo se svih zakona i težimo da osiguramo da se svi u našem lancu snabdevanja pridržavaju svih relevantnih standarda postavljenih u našem kodeksu ponašanja i da slede naše ključne politike i principe.
Kada vas pokreće želja za konstantnim unapređenjem i razvojem
Novi standardi i trendovi, konstantan rad na inovacijama u cilju unapređenja usluga i posvećenost održivom poslovanju vode nas uvek korak dalje.
Nove trendove na tržištu goriva u Srbiji, kompanija OMV postavila je tako što je prva u Srbiji uvezla i ponudila gorivo sa 100 oktana iz svoje rafinerije u Austriji. OMV MaxxMotion 100plus benzin danas ispunjava najviše zahteve kvaliteta Svetske povelje o gorivu (WWFC), kategorija 6, što omogućava maksimalnu efikasnost motora i minimalnu emisiju izduvnih gasova.
Novi standardi emisije ugljenika Euro 6 stupili su na snagu 2014. godine, a standardi emisije azotnog oksida, ugljen-monoksida, ugljovodonika i čestica za kamione i autobuse postali su još stroži. Odgovor je bio u SCR (selektivnoj katalitičkoj redukciji) tehnologiji, što je proces kojim katalizator istovremeno smanjuje sve zagađivače. Zato smo u ponudu uveli aditiv AdBlue® neophodan za funkcionisanje ove metode kojom se azotni oksidi, koji su zagađivači, pretvaraju u azot i vodu, elemente bezopasne za životnu sredinu.
Porast broja korisnika električnih automobila, kompanija i pojedinaca koji nastoje da smanje karbonski otisak proizvodi novu potrebu i novi fokus u obezbeđivanju brzog i efikasnog ekosistema rešenja za punjenje ovih vozila. Kompanija OMV proširuje svoj asortiman proizvoda kako bi uključila inovativna rešenja za prelazak od tačke A do tačke B sa najmanjim mogućim karbonskim otiskom. Plan je da do 2030. godine omogući preko 2.000 punjača na OMV benzinskim stanicama širom Evrope. Zato je i OMV Srbija, sa partnerima, kompanijama „charge&GO“ i „EasyPark“ unapredila mrežu i dostupnost punjača za električna vozila sa planom za puštanje u rad još punjača širom Srbije.
OMV Srbija može da se pohvali implementacijom solarnih elektrana na za sada dve benzinske stanice, sa planom proširenja u narednom periodu. Zelenom energijom sada se snabdevaju OMV Ražanj i Krnjača. Primera radi, solarna elektrana na benzinskoj stanici Ražanj, ukupne instalisane snage 65 kWp, sastoji se od 158 monokristalnih 410W PV panela koji će svake godine proizvesti 72.000 kWh čiste električne energije i nadoknaditi 23% ukupne potrošnje objekta.
Kada se radi sa ljubavlju i od srca
I u ovu godinu ušli smo punog srca i nastavili u tom ritmu. Humanitarni izbor za najlepšu novogodišnju jelku koju organizuje hotel „Hyatt Regency“ u Beogradu obeležava kraj godine. Prošle godine je ukupan iznos participacije učesnika doniran BELhospice centru za palijativno zbrinjavanje, za pružanje besplatnih usluga zbrinjavanja dece sa životno ograničavajućim i ugrožavajućim bolestima u njihovim domovima, a ove godine donacija ide Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka, sa kojom smo povezani i „srcem“ i kafom koja se pije od srca…. Veliku pomoć da prenesemo ljubav i radost u ovoj akciji prethodne zime nam je pružila humanitarna organizacija „Dečje srce“.
Ova organizacija pruža podršku osobama sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama. Zato su ukrasi za našu jelku u obliku srca – simbola ljubavi, bili oslikani upravo crtežima članova ovog udruženja i njihovim inspirativnim porukama.
Naravno, i ovog decembra učestvovaćemo u ovoj akciji i ponovo preneti poruku ljubavi – od srca. Pored humanitarnog karaktera događaja, potrudićemo se da i ove godine zajedno delimo dobru energiju i optimizam.
Početkom oktobra, sada već tradicionalno, obeležili smo Međunarodni dan kafe, tako što smo zajedno sa našim potrošačima „popili kafu od srca“. Prvi oktobar je bio poseban dan za nas i sve naše potrošače, kojima smo zahvalni za poverenje koje nam ukazuju, jer smo zajedničkim snagama uticali na uspeh akcije. Sav prihod od prodaje VIVA kafe na OMV benzinskim stanicama širom Srbije doniran je Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka NURDOR i Fondaciji NORBS plus, koja nabavlja medicinsko-tehnička pomagala i podiže kvalitet života osoba obolelih od retkih bolesti.
Oktobar je i mesec borbe protiv raka dojke, i podizanje svesti o važnosti pregleda je značajan cilj u skladu sa kojim smo se pridružili i podržali karavan „Budi hrabra, pregledaj se“, koji je omogućio besplatne ultrazvučne preglede u 16 gradova širom Srbije u organizaciji udruženja „Žena za ženu“.
Kafa u našim VIVA kafeima na benzinskim stanicama ne samo da je opravdala poverenje kod potrošača kada je reč o kvalitetu i aromi, već svaka ima lepu priču o odgovornom poslovanju i brizi za druge.
Nedavno je na OMV pumpe iz dalekog Salvadora stigao novi brend premijum kafe. Svako zrno kafe „El Salvador“ beru i prže žene Salvadora i samo zahvaljujući njihovom umeću i posvećenosti u šoljice kafe na OMV stanice stiže jedinstvena kombinacija ukusa i aroma. Pored posebnog iskustva koje donose kafe sa Fairtrade sertifikatom, OMV je sa novom „El Salvador“ kafom uveo koncept direktne trgovine, odnosno kupovinu zrna kafe direktno sa farmi, bez posrednika.
Direktna trgovina (Direct Trade) znači da farmeri kafe, u ovom slučaju žene iz Salvadora, dobijaju bolju ponudu, a potrošači bolji pristup nekim od najkvalitetnijih kafa na svetu. Osnivanjem Međunarodne alijanse za žene beračice kafe, pronađen je način da se ove žene promovišu i podrže u svim aspektima industrije kafe – od obrade polja do izgradnje sopstvenog biznisa – uvek sa ciljem da im se obezbedi bolja budućnost i više nezavisnosti.
I ove godine nastavili smo saradnju sa socio-humanitarnom organizacijom Caritas Srbija na projektu integracije tinejdžera iz socijalno ugroženih porodica „Pripremi se za budućnost“, koji zajedno realizujemo od 2016. godine. Cilj ovog projekta je da se mladim ljudima pomogne u savladavanju izazova samostalnog života i privređivanja, a da pri tome ne ugroze svoje školovanje. Potpisani su i novi ugovori sa dvoje tinejdžera koji su dobili priliku da tokom 10 meseci, paralelno sa školovanjem, rade skraćeno radno vreme (20 sati nedeljno) na benzinskim stanicama. Projekat je osmišljen u skladu sa politikom društveno odgovornog poslovanja OMV Srbija i korporativnom kulturom kompanije kojom se podstiče jednakost.
Kada je tim ujedinjen, nijedan cilj nije daleko
I ove godine zaposleni OMV Srbija su ujedinjeni kao tim organizovali više akcija i učestvovali u različitim projektima od značaja za zdravlje, bezbednost, brigu o drugima…
Inspirisati i biti inspirisan je nešto što delimo i širimo u svom mikrookruženju, koristeći svaku priliku da učestvujemo u akcijama koje mogu da doprinesu podizanju svesti o tome koliko je važno pomagati drugima i misliti na one kojima je pomoć potrebna.
Zajedno smo učestvovali u „Race for cure“, najvećoj trci i šetnji u Evropi, koja je održana na Adi Ciganliji, a u cilju doprinosa borbi protiv raka dojke.
Sportski duh i brigu o drugima i o svom zdravlju podelili smo i brojnim pretrčanim kilometrima i timskim aktivnostima. Kada tim sarađuje, bilo da pružamo podršku jedni drugima, ili u okviru zajednice u kojoj živimo i radimo, svaki cilj je dostižan.
Poslovanje na odgovoran i održiv način od suštinskog je značaja za stvaranje vrednosti na duži rok, a naša posvećenost na tom putu, uz sinergiju sa našim potrošačima, sigurno će doneti još mnogo novih inspirativnih projekata i razloga da budemo ponosni na uspehe koje zajedno ostvarujemo.
Verujemo da su ove aktivnosti doprinele poboljšanju opšte slike odgovornog i održivog poslovanja u Srbiji, kao što verujemo da iz godine u godinu i mi sami možemo još više.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok