Održivost Vesti iz izdanja

01.12.2025. 06:00

L’Oréal

Autor: Nova ekonomija

Posvećenost održivosti i inovacijama

L’Oréal for the Future

Foto: L’Oréal
L’Oréal, lider u industriji lepote, već više od 25 godina aktivno se zalaže za održivu i inkluzivnu budućnost, nastojeći da očuva lepotu planete i osnaži zajednice širom sveta. Program L’Oréal for the Future, pokrenut 2020. godine, predstavlja najnoviji korak u dugogodišnjoj posvećenosti očuvanju životne sredine i društvenoj odgovornosti

Kao najveća svetska kompanija u industriji lepote, L’Oréal je u jedinstvenoj poziciji da pokrene stvarne i dugoročne promene u oblasti zaštite životne sredine, cirkularne ekonomije i zajedničke otpornosti. Veruje da su ekonomski učinak i ekološka odgovornost neodvojivi i da transformacija počinje kroz konkretne akcije—jedan proizvod, jedan izbor, jedan trenutak.

SMANJENJE UTICAJA NA ŽIVOTNU SREDINU: NOVI CILJEVI DO 2030. GODINE

L’Oréal je postavio ambiciozne ciljeve kako bi smanjio uticaj svojih proizvoda na životnu sredinu, sa posebnim fokusom na smanjenje upotrebe plastike i efikasnije korišćenje prirodnih resursa. Kompanija aktivno razvija ambalažu od recikliranih materijala i sisteme za ponovno punjenje, s ciljem da do 2030. godine prepolovi upotrebu nove plastike. U okviru ove inicijative, L’Oréal se oslanja na principe cirkularne ekonomije— smanjenje, zamenu i reciklažu—kako bi unapredio životni ciklus svojih proizvoda i stvorio održiviji lanac snabdevanja. „Kroz ove promene, želimo da postignemo konkretne rezultate i omogućimo da 50% naših ambalaža bude napravljeno od recikliranih ili bioloških materijala. Takođe, cilj nam je da smanjimo težinu pakovanja i potrošnju resursa na svim nivoima proizvodnje“, ističu iz L’Oréala.

Do 2030. godine, kompanija planira da smanji upotrebu plastike za 50% u poređenju sa 2019. godinom i da smanji intenzitet pakovanja za 20%, čime će učiniti korak ka održivijem poslovanju.

Brendovi koji posluju u sastavu L’Oréal Grupe već nude dopunjive i reciklabilne opcije pakovanja za svoje proizvode za negu kože, kose, čak i luksuzne parfeme čija pakovanja danas mogu da traju -zauvek. Refill i reciklabilna pakovanja La Roche-Posay, Vichy, CeraVe, Kiehl’s, Kerastase, Armani, Prada – dostupni su i na našem tržištu.

 

Održivost nije samo dugoročna obaveza, već i prilika za unapređenje celokupnog poslovnog modela

 

INOVACIJE U ZELENOJ HEMIJI I OČUVANJE PRIRODNIH RESURSA

L’Oréal koristi biotehnologiju, zelenu hemiju i obnovljive resurse kako bi proizvodi bili održiviji i ekološki prihvatljiviji. Ulaganjem u zelene nauke direktno se smanjuje negativan uticaj na životnu sredinu. Na primer, regenerativna poljoprivreda poboljšava kvalitet zemljišta, optimizuje korišćenje vode i značajno smanjuje upotrebu đubriva i pesticida.

Do 2030. godine, svi sastojci u L’Oréal proizvodima biće zasnovani na naučno potvrđenim, prirodnim rešenjima.

Ulažući u istraživanje i razvoj novih tehnologija, L’Oréal se povezuje sa partnerima kako bi pomogao u očuvanju biodiverziteta i obnavljanju prirodnih ekosistema. Jedna od inovacija je Osmobloom™, tehnologija „hvatanja mirisa vazduhom“, razvijena u partnerstvu sa Cosmo International Fragrancies. Ova metoda omogućava dobijanje čistog, netaknutog mirisa cveta bez njegovog oštećivanja — nešto što je donedavno bilo nemoguće za brojne vrste, poput đurđevka ili zumbula.

OČUVANJE VODE

Kao jedan od najkritičnijih resursa 21. veka, voda je u središtu L’Oréal-ove strategije. Kompanija razvija waterloop fabrike, u kojima se procesna voda reciklira i ponovo upotrebljava.

Do 2030. godine, L’Oréal planira da koristi 100% recikliranu ili ponovo korišćenu vodu u svim industrijskim procesima, čime će doprineti smanjenju globalne potrošnje vode.

Paralelno sa time, L’Oréal uvodi proizvode koji potrošačima omogućavaju uštedu vode — posebno u regionima sa nestašicama. To uključuje formulacije koje zahtevaju manje ispiranja, brže deluju i ostavljaju manji ekološki trag kroz čitav svoj životni ciklus. Kompanija je posvećena odgovornom upravljanju vodama, kako bi obezbedila održivost u proizvodnji, ali i pomogla potrošačima u regionima sa nedostatkom vode. Pored toga, kompanija razvija proizvode koji omogućavaju uštedu vode u svakodnevnoj higijeni i lepoti, čime se direktno suočava sa izazovima klimatskih promena i smanjenja resursa.

L’ORÉAL I ODGOVORNOST ZA BUDUĆNOST

Program L’Oréal for the Future nije samo odraz odgovornosti ove kompanije prema životnoj sredini, već i snažna poruka svim industrijama da održivost treba da bude temelj poslovanja. Kroz konkretne ciljeve, inovacije u proizvodima i ambalaži, kao i ulaganja u naučna istraživanja i partnerstva, L’Oréal nastavlja da gradi bolju budućnost. Kompanija pokazuje da održivost nije samo dugoročna obaveza, već i prilika za unapređenje celokupnog poslovnog modela—s ciljem očuvanja planete, ali i unapređenja života zajednica širom sveta.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.