U selu Donja Trnava kod Niša ponovo se igra fudbal i obnovljen je lokalni fudbalski klub „Sloga“ nakon što je nekoliko mladih ljudi iz sela pokrenulo akciju za obnovu stadiona i uspeli su da prikupe ukupno 3.500 evra donacija.
Saša Stojiljković, inicijator obnove kluba FK “Sloga” Donja Trnava kaže za Novu ekonomiju da su kompletno renovirali fudbalski stadion, svlačionice i napravili sportski bife kao mesto u kome mogu da se okupljaju i mladi i stari.
„Naša ideja da iskoristimo fudbalski klub kao alat za „buđenje“ sela definitivno je uspela“, kaže Stojiljković.
„Akciju za obnavljanje lokalnog fudbalskog kluba pokrenulo je nekoliko nas mladih ljudi iz sela, a podstaknuta je nedostatkom bilo kakvog sadržaja koji bi mogao da nam okupira pažnju. Nekada je ovo selo imalo Dom kulture, bioskop, sportski bife, kafić, diskoteku, fudbalski klub. Zajedničkim snagama, mladi i stariji iz sela, zaključili smo da je snaga promena u našim rukama i da jedino mi možemo nešto da uradimo kako naše selo ne bi nestalo. Sport ima moć da okupi i pokrene sve ljude bez obzira na opredeljenja po bilo kom pitanju“, rekao je on u intervjuu za ediciju.
Foto: FK Sloga
Oni su osmislili model po kome za donaciju od 500 dinara mesečno donator dobija stolicu potpisanu imenom, za sve utakmice koje će se odigrati kod kuće.
„Klub je osnovan u toku četvrte decenije dvadesetog veka (mislimo da je 1932. godine). Klub je nekako bio aktivan, uz pomoć štapa i kanapa zaslugom pojedinaca, do 2015. godine kada se ugasio zbog nedostatka finansija i igrača. Od tada naše selo zuji prazno, važnost lokalnih klubova može da se opiše kao glavna arterija sela. Ovaj klub nama upravo to znači, opstanak života na selu. Moto koji nas je okupio oko ove priče jeste “da se sudijska pištaljka čuje nedeljom popodne u našem selu!”, rekao je Stojiljković u intervjuu koji je objavljen u prošlogodišnjoj ediciji.
I uspeli su u tome, loklani stadion je renoviran i u selu Donja Trnava ponovo se čuje pištaljka koja je, prema njegovim rečima, filter od svakodnevnih problema u životu.
Foto: FK Sloga
„Trenutno smo organizovali kampanju prikupljanja podnih pločica od komšija kako bismo napravili „komšijski mozaik“ na podu svlačionica. Tako će se svako ko donira pločice koje im inače stoje pored garaže, na bukvalan način „ugraditi“ u našu priču i ovaj klub doživeti kao svoj“, kaže Stojiljković.
Prema njihovom modelu doniranja, onaj ko bude donirao 1000 dinara mesečno, osim posebne stolice, ima mogućnost i da odabere način na koji će se igrači radovati kada budu postigli pogodak.
On je rekao da imaju puno kreativnih zahteva za proslave golova, od kojih su čestitke rođendana prijateljima najzastupljenije.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Oko 2.000 ljudi u Srbiji, od kojih je 40 dece, čeka na doniranje organa. Statistika pokazuje da je 20 puta veća verovatnoća da nam zatreba organ nego da budemo donori. Zbog toga iz Ministarstva zdravlja apel...
Kompanija Imlek, lider na domaćem i regionalnom tržištu mlečne industrije, obeležila je Svetski dan hrane donacijom mlečnih proizvida narodnoj kuhinji u Beogradu. Ovaj humani gest deo je kontinuirane posveće...
Nakon više od 50 godina uspešnog poslovanja, kompanija Chips Way je u protekle tri godine zaokružila najveći investicioni ciklus u istoriji kompanije, vredan preko 20 miliona evra. Najnovije investicije uklj...
Rok za prijavu radova za Festival "KAMPANJE SA SVRHOM" produžen je do 30.10.2024. godine! Festival se održava po četvrti put i odlikovaće najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji, a po prvi put i u RED...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok