Pored brige za bezbednost i zdravlje na radu svojih zaposlenih, o čemu kompanija Tetra Pak kontinuirano vodi računa u svim svojim postrojenjima širom sveta, briga o ljudima i lokalnim zajednicama prenosi se i na druge aspekte poslovanja ove kompanije, uključujući tu i brigu o zdravoj životnoj sredini, razvoju lokalnih zajednica i edukaciji
Kao globalna kompanija, osnovana pre više od 70 godina sa ciljem da „ambalaža štedi više nego što košta“, Tetra Pak, jedan od lidera u industriji prerade i pakovanja hrane, i dalje poštuje ovu filozofiju, danas u praksi sprovodeći svoj moto da „Štiti što je dobro“ kroz zaštitu hrane, ljudi i planete i fokusiranjem na pitanje održivosti u svakom segmentu poslovanja.
Neke od oblasti u kojima kompanija Tetra Pak veruje da može ostvariti značajan doprinos upravo u kontekstu održivosti, uključuju korišćenje sirovina kojima se odgovorno upravlja, jesu smanjenje utroška resursa, energije i vode, reciklabilnost ambalaže i pomaganje reciklaže upotrebljene ambalaže, sprečavanje otpada hrane, podrška svim drugim učesnicima u lancu vrednosti da unaprede sopstvenu održivost, ali i društvenu održivost, kroz koju se kompanija fokusira na ljudske zajednice širom sveta.
Pored brige za bezbednost i zdravlje na radu svojih zaposlenih, o čemu kompanija Tetra Pak kontinuirano vodi računa u svim svojim postrojenjima širom sveta, briga o ljudima i lokalnim zajednicama prenosi se i na druge aspekte poslovanja ove kompanije, uključujući tu i brigu o zdravoj životnoj sredini, razvoju lokalnih zajednica i edukaciji.
Podrška projektu „Pametno recikliraj“ u Zrenjaninu
Prepoznajući značaj zaštite životne sredine i smanjenja dodatnog zagađenja na lokalnom nivou, kompanija Tetra Pak je nakon uspešne podrške projektu „Reciklažom do vožnje“, koji je pokrenut 2021. godine u Kragujevcu, u Srbiji podržala još jedan od projekata namenjen unapređenju upravljanja otpadom u lokalnim zajednicama. U pitanju je projekat „Pametno recikliraj“ u Zrenjaninu, kojim je Zrenjanin postao prvi grad u Srbiji koji je dobio sveobuhvatni pametni sistem za reciklažu ambalažnog otpada, u okviru kog građani Zrenjanina imaju priliku da svu upotrebljenu ambalažu odlože u jednu od 12 postavljenih mašina širom grada. Iz kompanije Tetra Pak ističu da su građani izuzetno dobro reagovali na činjenicu da na jedno mesto mogu da odlože što više vrsta ambalažnog materijala i veličina pakovanja.
Kompanija Tetra Pak se zalaže za uspostavljanje sveobuhvatnog depozitnog sistema za upotrebljenu ambalažu u Srbiji, što bi u kratkom vremenskom roku dovelo do značajnog unapređenja stope reciklirane ambalaže u Srbiji, čime bi se dodatno doprinelo unapređenju reciklažne industrije, smanjenju dodatnog zagađenja i ostvarivanju ciljeva cirkularne ekonomije na lokalnom nivou.
PolyAl Incubator – Mladi entuzijasti rade na inovativnim rešenjima za reciklažu
U cilju pronalaska novih, korisnih načina za upotrebu polialuminijuma, materijala koji, pored papira, nastaje u procesu reciklaže višeslojne kartonske ambalaže, ali i podrške domaćim inovatorima, Tetra Pak je zajedno sa kompanijom Polyhedra sredinom godine pokrenuo projekat PolyAl Incubator, namenjen mladim entuzijastima koji su zainteresovani za pronalaženje inovativnih rešenja u oblasti kreiranja proizvoda od recikliranih materijala.
Kroz mentorske radionice i praktični rad učesnici projekta imali su priliku da se upoznaju, ne samo sa višeslojnom kartonskom ambalažom i procesom njene reciklaže, već i sa osnovama idustrijskog dizajna, tehnika fabrikacije, i razvojem prototipa, a sve u cilju razvoja novih proizvoda od polialuminijuma koji bi našli upotrebnu vrednost na domaćem tržištu. Proglašenje najuspešnijih timova i proizvoda u okviru ovog projekta planirano je za početak 2024. godine.
Kao sastavni deo gornjomilanovačke zajednice već duže od 56 godina, kompanija Tetra Pak je angažovana i u aktivnostima na lokalnom nivou. U martu ove godine, uz podršku Ministarstva zaštite životne sredine i Kancelarije za zaštitu životne sredine opštine Gornji Milanovac, u Tetra Pak fabrici u Gornjem Milanovcu organizovana je radionica o reciklaži višeslojne kartonske ambalaže za predškolce gornjomilanovačkog vrtića „Sunce“. Mališani su imali priliku da se kroz slikovnicu „Ekološka misija Joce Paketića – Kako postati Princ i Princeza od reciklaže“ i druge aktivnosti prilagođene njihovom uzrastu, upoznaju sa time šta se dešava sa upotrebljenim papirom, kartonom i ostalim delovima pakovanja nakon njihovog ispravnog razvrstavanja, kao i sa važnošću reciklaže upotrebljene ambalaže, sa ciljem da se najmlađi sugrađani što pre upoznaju sa ponašanjem kojim se čuva prirodna sredina.
Takođe, u sklopu podrške koju kompanija Tetra Pak pruža brojnim kulturnim i društvenim programima na lokalnom nivou, i ove godine je sponzorisan Serbia World Music Festival, koji je održan krajem aprila u Gornjem Milanovcu.
Nastavljajući da rade na novim pristupima i rešenjima, koji će omogućiti dostupnost kvalitetne i bezbedne hrane svima i svugde, ali i minimizovati negativan uticaj industrije na prirodno okruženje, iz kompanije Tetra Pak istovremeno poručuju: Biraj prirodno, biraj karton!
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok