Sekopak obeležava 17 godina postojanja, a u vazduhu se zaista oseća promena – došlo je vreme kada je zaštita životne sredine imperativ kojim se vode kompanije, a reciklaža ambalažnog otpada redovna tema današnjih medija.
Ekološka svest se probudila u društvu i ljudi prepoznaju značaj onoga što Sekopak već godinama gradi – zajedno sa partnerima ova kompanija svakodnevno unapređuje sistem upravljanja ambalažnim otpadom i omogućava sve većem broju građana širom Srbije da odlože ambalažni otpad u kante, kontejnere i reciklomate!
Zahvaljujući Sekopaku posetioci Exit festivala imali su priliku da odlažu ambalažni otpad u reciklomate
Reciklaža ambalažnog otpada postaje deo naše svakodnevice, zato sledeći put kada se nađete na nekom događaju, okrenite se oko sebe i proverite gde možete da odložite ambalažu za reciklažu!
Ovu godinu u Sekopaku obeležili su projekti koji će doprineti razvoju sistema upravljanja ambalažnim otpadom u Srbiji. Od zrenjaninskog pilot-projekta „Pametno recikliraj“, postavke reciklomata na Exit festivalu, akcija čišćenja, karavana, pa sve do edukacije zaposlenih o reciklaži – ekološka svest budi se uz pomoć Sekopaka!
Sekopak osmu godinu zaredom zadržao lidersku poziciju: Poslali smo na reciklažu više od 110.000 tona ambalažnog otpada!
U 2022. godini kompanije su stavile na tržište Republike Srbije skoro 400.000 tona ambalaže, a od toga je uz pomoć operatera ambalažnog otpada ponovo iskorišćeno i reciklirano više od 256.000 tona ambalažnog otpada. Sekopak se i ove godine istakao kao lider u industriji sa najvećim količinama ponovo iskorišćenog i recikliranog ambalažnog otpada – više od 110.000 tona.
Sekopak je do sada reciklirao više od 820.000 tona ambalažnog otpada, a ovom velikom uspehu doprinela je kontinuirana komunikacija sa građanima kroz projekte i akcije koje Sekopak realizuje sa partnerima.
Sekopak karavan obišao devet gradova u Srbiji!
Građani širom Srbije pokazali su veliko interesovanje za odlaganje staklenog ambalažnog otpada u reciklažne kontejnere. Ako ste primetili u svom kraju velika bela zvona, reč je o posebnim kontejnerima za staklene flaše i tegle, koje je postavio operater ambalažnog otpada Sekopak.
Novi Sad, Pirot, Sombor, Negotin, Kragujevac, Niš, Kruševac, Vršac i Valjevo mesta su koja je Sekopak obišao kako bi podsetio građane na važnost reciklaže, sa fokusom na staklenu ambalažu.
Sekopak karavan
U sklopu karavana organizovane su i kreativne radionice za decu, koje se sastoje iz više segmenata – takmičenje u razvrstavanju ambalažnog otpada, u slaganju edukativne slagalice i bojenje minijatura zvona. Sve to je propraćeno pričom o važnosti reciklaže, interakcijom sa decom kako bi ispitali njihove navike u domaćinstvu.
Osim aktivnosti koje se tiču zvona, postavili smo po tri eko-ostrva u Kruševcu i Vršcu u koja građani pored staklene ambalaže mogu da odlože PET flaše, ALU limenke, papir i karton.
Mala škola reciklaže: Edukovali smo više od 2.000 osnovaca o reciklaži
Projekat „Reciklažom za čistiji Požarevac“ realizovale su kompanija Bambi i Sekopak u želji da približe temu reciklaže svim građanima Požarevca, ali pre svega najmlađima. U prvi deo projekta pod nazivom „Mala škola reciklaže“ uključile su se sve osnovne škole iz Požarevca i okolnih mesta, a decu od 1. do 4. razreda Boda Ninković i ekipa naučili su kako da vode računa o životnoj sredini kroz predstavu „Sakupljaj svoju ambalažu i nosi na reciklažu!“.
Ovo je bio prvi korak u njihovoj edukaciji jer su kao ulaznicu donosili upravo ambalažni otpad! U školama su postavljene kutije za odvajanje ambalažnog otpada, a deci je podeljen edukativni materijal kako bi im održao pažnju na ovoj važnoj temi.
U sledećoj fazi projekta postavljano je reciklažno ostrvo na prometnoj lokaciji u gradu, a postavku je pratilo i predstavljanje rezultata inicijative „Mala škola reciklaže“, koja je bila samo uvod u veliku kampanju širenja ekološke svesti među građanima. Na ovaj način omogućeno je svim građanima Požarevca da odlažu ambalažni otpad, a nakon postavke eko-ostrva sprovedeno je niz akcije za sakupljanje ambalažnog otpada i edukaciju građana o reciklaži.
Sa ciljem očuvanja životne sredine Vlasine i podizanje ekološke svesti, Sekopak i kompanija Coca-Cola HBC postavili su kontejnere za odvajanje PET flaša i ALU limenki, kao i kanti za ugostiteljske objekte.
Projekat je započet edukacijom ugostitelja o reciklaži, kada su im dodeljene kante za ambalažni otpad. Kako bi turiste motivisali da odlažu ambalažni otpad u kontejnere koji su za to namenjeni, duž staze su postavljene edukativne table sa istaknutim lokacijama kontejnera. Netaknuta priroda je odlika Vlasine, te je ideja projekta da se kroz različite aktivnosti podigne ekološka svest meštana i turista i Vlasina učini još čistijom.
Edukacija je važna – recikliraj!
Kompanije Sekopak i Delez Srbija, u želji da edukuju potrošače o tome zašto je važno da odlože ambalažu u namenske reciklažne kontejnere, tokom tri meseca sprovodile su akcije na osam lokacija u Beogradu – u Maxi supermarketima na Voždovcu, Zvezdari, Mirijevu, Čukarici, Vračaru, Zemunu, Starom gradu i Novom Beogradu. Zainteresovani potrošači širu sliku o otpadu stiču kroz edukativni video koji na jednostavan način približava ovu važnu temu građanima.
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok