Fabrika Rosa vode Vlasinka, deo Coca-Cola HBC Srbija, osvojila je nagradu u kategoriji Strategija – zaštita životne sredine na ovogodišnjem konkursu „ESG lideri 2025“, u organizaciji PwC Srbija.
Nagradu „ESG lideri 2025“, koju PwC Srbija dodeljuje drugu godinu zaredom, fabrika Rosa vode je osvojila za sveobuhvatan, strateški pristup i merljive rezultate koje je Vlasinka postigla u borbi protiv klimatskih promena.
Nagrada je dodeljena u konkurenciji više od 100 kompanija iz različitih sektora, čime se još jednom potvrđuje pozicija Coca-Cola HBC Srbija kao jednog od lidera održivog poslovanja, a Vlasinka se, zajedno sa ostalim punionicama kompanije u Beogradu i Neresnici, ističu kao primeri fabrika koje ambiciozne klimatske ciljeve uspešno sprovode u praksi.
Ovo prestižno priznanje dolazi u godini kada fabrika vode „Rosa“ obeležava važan jubilej – dve decenije otkako je postala deo Coca-Cola sistema.
Tatjana Stajković, menadžerka za obezbeđivanje kvaliteta, bezbednosti i za oblast zaštite životne sredine u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, istakla je da ovo priznanje potvrđuje kako održivost nije samo obećanje na papiru, već deo svake odluke i procesa u kompaniji:
„Kažu da je voda sa Vlasine toliko čista da su ljudi nekada verovali da leči – a danas znamo da njena prava moć leži u tome što nas podseća koliko je priroda dragocena i kolika je naša odgovornost da je takvom i očuvamo. Ovo priznanje dolazi u godini kada obeležavamo dve decenije otkako je Vlasinka postala deo Coca-Cola sistema – i danas, sa ponosom, možemo da kažemo da je to najzelenija fabrika u celoj Coca-Cola HBC Grupi. Postizanje nulte emisije CO2 do 2040. godine integrisano je u našu strategiju i operativne procese. Zelena energija iz obnovljivih izvora i svaka energetski efikasna investicija u našoj punionici to potvrđuje, istakla je Stajković.
Punionica Vlasinka, smeštena na Vlasinskoj visoravni, danas važi za najzeleniju fabriku u okviru Coca-Cola HBC poslovnog sistema u Srbiji i Crnoj Gori – i to ne samo zbog svog okruženja, već i zbog konkretnih rezultata: emisije gasova sa efektom staklene bašte (GHG) smanjene su za 78% u periodu od 2017. do 2024. godine. Ovaj rezultat je verifikovan eksternom procenom i potvrđen ISO 14064 sertifikatom, koji Vlasinka poseduje već dve godine kao jedina punionica u poslovnom sistemu u Srbiji i Crnoj Gori sa ovim priznanjem.
Održivi razvoj je duboko integrisan u sve aspekte poslovanja fabrike – od korišćenja obnovljivih izvora energije, preko uvođenja energetski efikasne opreme, do upotrebe ambalaže sa smanjenim CO2 otiskom. U 2025. godini, Vlasinka je ušla i u fazu realizacije inicijative „Nula otpada na deponiji“, kojom će sav otpad iz proizvodnog procesa biti ili recikliran, ponovo upotrebljen ili energetski iskorišćen, bez odlaganja na deponije, čime se pridružila Beogradskoj punionici.
Pored konkretnih mera za smanjenje uticaja na životnu sredinu, kompanija aktivno podržava i razvoj lokalne zajednice. U saradnji sa UNDP-om i lokalnim partnerima, uređeno je 47 kilometara planinarskih staza na Vlasini, čime se doprinosi razvoju održivog turizma i promociji prirodnog bogatstva ovog kraja.
Kompanija Coca-Cola HBC AG, u čijem sastavu posluje i fabrika Vlasinka, za doslednu primenu principa održivosti i odgovornog poslovanja i u 2024. godini ocenjena je dvostrukom A ocenom na CDP listi – najvišim globalnim priznanjem za upravljanje klimatskim rizicima i vodnim resursima.
Na prošlogodišnjem konkursu „ESG lideri“ u organizaciji PwC Srbija, kompanija Coca-Cola HBC Srbija dobila je nagradu za očuvanje vodnih resursa.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
OTP banka proglasila je pobednike osmog ciklusa programa Generator, koji je ove godine bio posvećen unapređenju finansijske pismenosti među decom i mladima, pod simboličnim nazivom Generator EDU. Pobednici s...
Hemofarm, farmaceutski lider u zemlji i regionu, obeležio je 65 godina uspešnog rada i kontinuiranog razvoja. Šest i po decenija Hemofarm predano ispunjava svoju osnovnu misiju da brine o zdravlju ljudi, kro...
Kompanija Coca-Cola HBC Srbija organizovala je Dan zelene nabavke, koji je okupio oko 40 partnera i dobavljača iz različitih oblasti, s ciljem da zajedno razmotre prilike za unapređenje održivosti u poslovan...
U okviru konkursa {ZAJEDNO} za održive ideje, kompanija dm drogerie markt finansijski će podržati sedam izvanrednih inicijativa posvećenih zaštiti životne sredine, edukaciji o održivosti i razvoju lokalnih z...
Petnaesti mart 2025. godine ostao je već upamćen u istoriji srpske istorije kao dan kada se na ulicama Beograda okupilo najviše građanki i građana ikad, od raspada stare Jugoslavije. Dan koji je prevazišao po broju pobunjenika na ulicama čak i revolucionarni 5. o...
- Potpuno je jasno da vlast želi da po svaku cenu, ne birajući sredstva, okonča pobunu unvierziteta, jer bi to onda mogla da predstavi kao svoju pobedu nad “obojenom revolucijom”. U tom kontekstu treba i tumačiti izjavu ...
U opsežnom intervjuu za "The Jerusalem Post", predsjednik Srbije Aleksandar Vučić govorio je opširno o srpsko-izraelskim odnosima iznoseći niz pohvala na račun Tel Aviva....
U moru vesti o najrazličitijim oblicima haosa kojima svakodnevno svedočimo u ovoj zemlji, pažnju mi je privukla informacija o dvoje dece, predškolskog uzrasta iz Kragujevca, koja su ostala zaključana u vrtiću nakon što ih je vaspitačica tamo ostavila i napustila objekat. Nako...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok