U moru neproverenih informacija na teme koje se tiču zdravlja, „Zdravo dvadesete“ su mesto koje nudi relevantne informacije sa fokusom na prevenciju, uz razumevanje za sve ono sa čime se današnje generacije dvadesetogodišnjaka suočavaju
Zovu ih Generacija Zed, postmilenijalsi, iGeneration, pa čak i Plurals, a demografi za početak njihove generacije uzimaju sredinu devedesetih godina 20. veka, a završavaju je sa početkom 2010-ih. Za svoje roditelje, profesore i sve druge oni su „samo“ dvadesetogodišnjaci, sa svim klasičnim odlikama i okolnostima koje te godine nose. A to su: fakultet, učenje, obaveze, ljubavni problemi, preispitivanja, odluke i prve odgovornosti, prema drugima, ali i prema sebi.
Iako su rođeni u potpuno digitalnoj epohi, odrastanje u vremenu u kom živimo donelo im je osećanje uznemirenosti i nesigurnosti. Otvorenije nego ikad govori se o mentalnom zdravlju, upravo zahvaljujući njihovom iskrenom odnosu prema ovoj temi. Neraskidivu uzročno-posledičnu vezu sa mentalnim zdravljem imaju i mnoge druge zdravstvene teme, poput zdrave i balansirane ishrane, fizičke aktivnosti, hormonskog statusa, reproduktivnog zdravlja, kao i zavisnosti koje vrebaju iza svakog ćoška. Nova nadolazeća generacija i upravo ovakav društveni kontekst, bile su inspiracija kompaniji Galenika za kreiranje zdravstvenog i preventivnog hub-a za mlade.
Kompanija Galenika, kao najstarija farmaceutska kompanija u Srbiji inicirala je dijalog sa onima na kojima je budućnost i 2020. godine pokrenula je jedinstvenu platformu „Zdravo dvadesete“. U moru neproverenih informacija na teme koje se tiču zdravlja, „Zdravo dvadesete“ su mesto koje nudi relevantne informacije sa fokusom na prevenciju, uz razumevanje za sve ono sa čime se današnje generacije dvadesetogodišnjaka suočavaju.
Za potrebe ovog projekta, kompanija Galenika angažovala je lekare specijaliste iz sedam zdravstvenih oblasti – mentalno zdravlje, ginekologija, bolesti zavisnosti, nutricionizam, hormoni, alergije i fizijatrija, koji su pomogli u kreiranju e-vodiča na ove specifične teme, a zatim je taj sadržaj, ali i još mnogo toga, plasirano i kroz veb-sajt www.dvadesete.rs i društvene mreže. U 2023. godini angažovano je još pet lekara specijalista koji su otvorili nova zdravstvena poglavlja u skladu sa interesovanjima mladih.
Novo izdanje e-vodiča donosi informacije vezane za estetsku medicinu, oftalmologiju i probleme sa vidom, ORL, odnosno teme vezane za uho, grlo i nos, kao i dugo tražene teme koje se odnose na dermatologiju i negu kože. Pored proverenih informacija i saveta, fokus u 2023. godini bio je i na pružanju besplatnih sadržaja koje mnogi mladi nisu u mogućnosti sebi da priušte. Zvanični nutricionista projekta dr Ivana Šarac, na mesečnom nivou je pripremala jelovnike balansirane ishrane prilagođene najrazličitijim potrebama mladih.
Tim trenera snimio je seriju treninga za vežbanje kod kuće ili u teretani, dok je Dragana Penko, savetnik za partnerske odnose i konsultant iz oblasti psihoterapije, bila tu da reši sve emotivne probleme sa kojima se mladi suočavaju. Pored stručnjaka na brojne zdravstvene teme, porodici „Zdravo dvadesete“ pridružili su se i brojni pojedinci sa kojima se mladi identifikuju – influenseri, kontent kreatori, poznate ličnosti, gosti urednici sadržaja na sajtu dvadesete.rs.
Kroz teme obrađene na mladima blizak način, na „Zdravo dvadesetim“ se otvoreno govorilo o krizi srednjih dvadesetih, izboru fakulteta i studijama u inostranstvu, vezama na daljinu, kontracepciji, studentskim putovanjima, odnosu prema sopstvenom telu, toksičnim odnosima, tetoviranju i pirsingu, braku u dvadesetim, ali i mnogim drugim temama. „Zdravo dvadesete“ su verovatno i prvi projekat ovog tipa koji ima svog avatara – Galu. Gala je imaginarni lik, blizak generaciji, ona je pametna drugarica iz društva ili starija sestra koja ima odgovore na sva moguća pitanja.
NA „ZDRAVO DVADESETE“ SE OTVORENO GOVORILO O KRIZI SREDNJIH DVADESETIH, IZBORU FAKULTETA I STUDIJAMA U INOSTRANSTVU, VEZAMA NA DALJINU, KONTRACEPCIJI, STUDENTSKIM PUTOVANJIMA, ODNOSU PREMA SOPSTVENOM TELU
Čak i onda kada ne zna, Gala zna ko zna. Svakog petka, Gala donosi osvrt na aktuelnu temu, prenoseći svoje iskustvo i dajući konkretne savete. Pored toga, kroz rubriku „Pitajte Galu“, ona odgovara na pitanja mladih na sve teme koje ih trenutno okupiraju ili stvaraju nelagodnost. Za sada oličena u emotikonu, Gala svojim prisustvom u „Zdravo dvadesete“ donosi lični pečat i personalizuje komunikaciju sa mladima.
Duh generacije Z u kreiranje sadržaja unose i Z20 praktikanti. Svake godine „Zdravo dvadesete“ raspisuju konkurs za šestomesečnu, plaćenu praksu za studente, a u okviru koje imaju priliku da kreiraju sadržaj za svoje vršnjake i pokrenu teme za koje misle da su njihovoj generaciji relevantne. Praksa je osmišljena tako da od samog procesa prijavljivanja na praksu do njenog završetka, mladi imaju priliku da iskažu svoju kreativnost – od izbora tema, do načina na koji će ih predstaviti.
Svake godine vlada veliko interesovanje, a selekcija kandidata predstavlja izuzetno izazovan zadatak. Osim toga, kandidati dobijaju priliku da rade sa Z20 timom, vide kako izgleda proces kreiranja sadržaja, ali i kako Galenika funkcioniše kao sistem. Pored toga, za njih su obezbeđene stručne edukacije – poslovna koju prolaze u kompaniji Galenika, kao i PR edukacija i edukacija iz oblasti digitalnog marketinga, kako bi bili opremljeni neophodnim znanjima za rad na projektu.
Zdravo dvadesete jesu pokrenute kao projekat za mlade, egzistiraju na platformama na kojima se nalaze mladi – Instagram, TikTok, YouTube i komuniciraju na način koji je njima blizak – kroz mimove, sleng, video-sadržaj. Ipak, Z20 je i mesto za roditelje i profesore, jer daje uvid u sve ono što okupira mlade i omogućava im da ih bolje upoznaju.
Prve tri godine postojanja projekta obeležio je uzbudljiv put stvaranja zajednice mladih koji brinu o svom zdravlju i žele da pomognu sebi. Nove generacije dvadesetogodišnjaka dolaze, a „Zdravo dvadesete“ ostaju tu da im putovanje kroz ovo uzbudljivo životno poglavlje olakšaju.
PLATFORMA „ZDRAVO DVADESETE“ JE PROJEKAT KOMPANIJE GALENIKA, NAMENJEN STUDENTIMA I PUBLICI OD 18 DO 29 GODINA SA CILJEM PRUŽANJA RELEVANTNIH INFORMACIJA O OBLASTI MENTALNOG I FIZIČKOG ZDRAVLJA. KAKO SU FIZIČKO I MENTALNO ZDRAVLJE OSNOVA LIČNE DOBROBITI, PREVENCIJA NIJE SAMO LIČNO I PRIVATNO PITANJE – DUGOROČNO GLEDANO, TO JE LANČANA REAKCIJA I VEĆE DRUŠTVENO PITANJE, OSNOVA ZA ZDRAVLJE I DOBROBIT DRUŠTVA. IDEJA PROJEKTA „ZDRAVO DVADESETE“ JE DA MOTIVIŠE MLADE DA USVOJE ZDRAVE NAVIKE I PREPOZNAJU KADA JE PRAVI TRENUTAK DA SE OBRATE STRUČNJAKU. OVIM PROJEKTOM KOMPANIJA GALENIKA JE ŽELELA DA POMOGNE DVADESETOGODIŠNJACIMA I UVERI IH DA RAZUME IZAZOVE SA KOJIMA SE SUOČAVAJU, TE DA IM PRUŽI PODRŠKU U SADAŠNJOSTI, KAKO BI SE PRIPREMILI ZA ZDRAVIJU BUDUĆNOST. SADRŽAJ PLATFORME „ZDRAVO DVADESETE“ DOSTUPAN JE NA SAJTU WWW. DVADESETE.RS, KAO I NA GALA.DVADESETE.RS I NA DRUŠTVENIM MREŽAMA @ ZDRAVODVADESTE.
Tokom oktobra 2023. godine, Galenika je četvrtu godinu zaredom realizovala društveno odgovornu kampanju posvećenu podizanju svesti o važnosti prevencije, rane dijagnostike i redovnih samopregleda, istovremeno izdvajajući sredstva od prodaje Pantenol proizvoda.
Kompanija Galenika donirala je Institutu za onkologiju Vojvodine (IOV) sredstva u iznosu od 10.000 (deset hiljada) evra u dinarskoj protivvrednosti. Cilj donacije je podrška naporima ove važne institucije u borbi protiv karcinoma dojke kroz donaciju za unapređenje uslova lečenja pacijenata u okviru Klinike za internističku onkologiju IOV-a. Galenikina kampanja ,,Pantenol priča o grudima“ je, pored same donacije, ukazala i na važnost prevencije, rane dijagnostike i redovnih samopregleda.
Prethodnih godina donacije su bile usmerene Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije, kao i Ženskom centru ,,Milica’’ za potrebe Nacionalnog centra za pružanje iskustvene podrške ženama obolelim od raka dojke i raka grlića materice. Na ovaj način, Galenika aktivno podržava borbu protiv karcinoma dojke jer ovo je tema koja zahteva informisanje i zajedništvo.
„Podrška zdravstvenim ustanovama predstavlja jedan od prioriteta u Galenikinoj posvećenosti ljudima i brizi o zdravlju. Ponosni smo što smo i ovog oktobra posvetili posebnu pažnju borbi protiv raka dojke. Galenika već četiri godine, kroz sveobuhvatnu kampanju na nacionalnom nivou, stavlja fokus na važnost ove teme.
Zahvalni smo svim građanima koji su podržali akciju, jer zajedno doprinosimo podizanju svesti o važnosti prevencije i redovnih pregleda, kao i poboljšanju uslova dijagnostike i lečenja onkoloških pacijenata“, izjavio je Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika. Brojke govore u prilog važnosti Instituta za onkologiju Vojvodine (IOV) i posvećenosti zaposlenih pacijentima. Naime, lekari IOV godišnje obave više od 60.000 pregleda. Od ukupno 2.500 operativnih zahvata prošle godine, 800 čine operacije dojki.
,,Svaki dan je dan borbe protiv raka dojke i važno je da žene budu odgovorne prema svom zdravlju. Samopregled dojki, lekarski pregledi i druge preventivne mere imaju veliki značaj u borbi protiv raka dojke. Zbog toga, kontinuirani napori koje kompanija Galenika ulaže, podizanjem svesti o ovoj temi, imaju veliki značaj. Ispred Instituta za onkologiju Vojvodine, želim da se zahvalim kompaniji na donaciji.
Društveno odgovornim ponašanjem Galenika nam je omogućila nabavku potrebne opreme koja će doprineti još boljem i kvalitetnijem lečenju naših pacijenata“, izjavio je prof. dr Zoran Radovanović, direktor Instituta za onkologiju Vojvodine. Podaci potvrđuju da samopregled dojki, lekarski pregledi i druge preventivne mere imaju veliki značaj u borbi protiv raka dojke, stoga je važno odvojiti – 10 minuta mesečno za redovni samopregled dojke, 10 minuta godišnje za ultrazvučni pregled dojke i 10 minuta u dve godine za mamografski pregled dojke.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok