2019

12.02.2020. 10:41

Lideri društvene odgovornosti 2019

Autor: Nova Ekonomija

DELHAIZE SERBIA

KAKO OSTATI LIDER DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI Naš pristup je vrlo jednostavan. Želimo da budemo dobar komšija, da doprinesemo zajednici u kojoj živimo i poslujemo, kao i kvalitetnijem životu naših zaposlenih. Naš c...

Foto: Delhaize Serbia

2019

12.02.2020. 10:41

KAKO OSTATI LIDER DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI

Naš pristup je vrlo jednostavan. Želimo da budemo dobar komšija, da doprinesemo zajednici u kojoj živimo i poslujemo, kao i kvalitetnijem životu naših zaposlenih. Naš cilj je da pokrenemo zajednicu, ali je to posao koji prati i velika odgovornost da u godinama koje su pred nama ostanemo lideri u promenama  

Sve su češće priče o budućnosti, o očuvanju planete Zemlje, zabrani upotrebe plastike, ali i o tome šta je potrebno da menjamo kako bismo postali održivo društvo. Tek kada počnemo da reagujemo danas, ne odlažući za sutra, veće su šanse da će suštinske promene stići na vreme. 

U svemu tome, važno je da prihvatimo da pojedinac bez obzira na bezgraničnu brigu, želju i volju ne može da postigne previše sam. Zato su se kompanije poslednjih godina opredelile da nastupaju udruženo sa privatnim inicijativama, pa je borba protiv gladi i siromaštva, klimatskih promena, i za smanjenje nejednakosti sada postala izvesniji cilj ka kojem koračamo.

Kompanija Delez Srbija, kao društveno odgovorna kompanija, rukovodi se strategijom utemeljenom na ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih nacija, u cilju prevazilaženja ovih izazova i stvaranja novih i boljih vrednosti za potrošače, zaposlene i zajednicu u kojoj posluje.

„Naš pristup je vrlo jednostavan. Želimo da budemo dobar komšija, da doprinesemo zajednici u kojoj živimo i poslujemo, kao i kvalitetnijem životu naših zaposlenih. Naš cilj je da pokrenemo zajednicu, ali je to posao koji prati i velika odgovornost da u godinama koje su pred nama ostanemo lideri u promenama“, kaže Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delez Srbija.

Kao svaki dobar komšija, Delez Srbija već četiri godine svakog dana donira voće i povrće koje posredstvom Banke hrane Beograd stiže do SOS Dečijih sela, Centra za integraciju mladih, Udruženja „Plava školjka“, Narodne kuhinje Slanci i još 70 organizacija.

PRIZNANJE KUPACA

POTROŠAČI SU I OVE, KAO I PRETHODNE DVE GODINE, ODABRALI MAXI SUPERMARKETE KAO PREPORUKU ZA KUPOVINU. U OKVIRU AKCIJE „MOJ IZBOR 2019“, KOJU ORGANIZUJU UDRUŽENJE „MOJА SRBIJА“ I PRIVREDNA KOMORA BEOGRАDА, MAXI JE DOBITNIK NAGRADE U KATEGORIJI „TRGOVINA“, PA PRIZNANJE NIJE IZOSTALO NI OD VERNIH POTROŠAČA.

Putem ovog programa godišnje se donira više od 1.000 tona hrane za 9.000 korisnika. Nedavno je ovaj projekat dobio novu formu – princip donacija podignut je na nivo digitalne platforme kojom će se upravljati viškovima hrane i koja će pomoći korisnicima da lakše dođu do neophodnih namirnica. Ovaj princip donacija počeće da funkcioniše u drugom kvartalu 2020. godine, što je pokazatelj sistemskog rešavanja pitanja gladi. Digitalnu platformu kompanija će realizovati zajedno sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i na ovaj način biće nadograđen projekat „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“. 

Takođe, jedinstven pristup kompanija Delez ima i u uključivanju svojih potrošača u gotovo sve humanitarne akcije, što je samo još jedna u nizu interakcija kompanije i kupaca. Kroz saradnju sa Crvenim krstom Beograd, već četiri godine se prikupljaju sredstva kroz kasice u Maxi i Shop&Go prodavnicama, kao i hrana za one kojima je najpotrebnija. Zahvaljujući akciji „Napravi razliku, pruži priliku“ kupci su u prilici da zaokruže račun i na taj način novac odvoje u humanitarne svrhe. U prvoj fazi prikupljeni novac je doniran Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije i zahvaljujući njemu kupljena je oprema neophodna za funkcionisanje laboratorije za medicinska istraživanja Instituta.

OBELEŽAVANJE PROIZVODA I ČITANJE DEKLARACIJA

KOMPANIJA DELEZ SRBIJA VEOMA AKTIVNO UČESTVUJE I ORGANIZUJE RAZLIČITE AKTIVNOSTI U OBLASTI PREVENCIJE, NA POLICAMA SUPERMARKETA KUPCIMA NUDI ZDRAVIJE IZBORE NAMIRNICA, A STRATEŠKI JE PRISTUPILA I TEMI TRANSPARENTNOSTI I DODATNOG NUTRITIVNOG OBELEŽAVANJA PROIZVODA TAKO JE U NEDAVNOM ISTRAŽIVANJU, KOJE JE SPROVELA KOMPANIJA, DOKAZANO DA GRAĐANI SRBIJE SVE VIŠE ČITAJU DEKLARACIJE I DA PETNAEST ODSTO NJIH REDOVNO OBRAĆA PAŽNJU NA SASTAV PROIZVODA.

OVI REZULTATI PREDSTAVLJAJU ZNAČAJAN NAPREDAK U ODNOSU NA ISTRAŽIVANJE IZ 2017. GODINE, KADA JE SAMO PET ODSTO POTROŠAČA OBRAĆALO PAŽNJU NA SASTAV PROIZVODA.

U CILJU UNAPREĐENJA I ŠTO JEDNOSTAVNIJEG ČITANJA DEKLARACIJA KOMPANIJA DELEZ SRBIJA ĆE U 2020. GODINI UVESTI NUTRI SCORE SISTEM OBELEŽAVANJA NAMIRNICA NA PROIZVODIMA PRIVATNE ROBNE MARKE PREMIA. U PITANJU JE PRINCIP „SEMAFORA“, GDE SE UZ POMOĆ BOJA I SLOVA LAKO PRAVI BALANS U DNEVNOM UNOSU HRANE I KOMBINACIJI PROIZVODA.

Naime, i samo doniranje hrane omogućava da se deluje u skladu sa ciljevima održivog razvoja, posebno Cilja 2 – Svet bez gladi i Cilja 12 – Odgovorna potrošnja i proizvodnja, čime se istovremeno utiče i na smanjenje emisija štetnih gasova sa efektom staklene bašte (GHG) koje proizvodi organski otpad. Istovremeno, u pojedinim Maxi i Tempo radnjama potrošači i zaposleni mogu da odlože istrošene baterije u specijalno dizajnirane kutije za ovu vrstu otpada, koje se zatim šalje na reciklažu. U pravcu brige o sredini u kojoj svi živimo jeste i otvaranje prve ekološke prodavnice – Maxi supermarketa na Novom Beogradu. Do sada su otvorene ukupno četiri ekološke radnje. Ovi supermarketi, osim što imaju ekološki sistem komercijalnog hlađenja, opremljeni su i modernom, funkcionalnom i ekonomičnom opremom po najvišim ekološkim standardima za čuvanje i izlaganje robe. Kao lider u oblasti društveno odgovornog poslovanja, kompanija je jedan od najaktivnijih boraca protiv jednokratne plastike. Sa ciljem smanjenja upotrebe, kao i podizanja svesti ljudi o štetnosti koje plastična ambalaža ima na životnu sredinu, kompanija je na globalnom nivou potpisnik sporazuma New Plastic Economy Global Commitment, koji obavezuje da će do 2025. godine sva plastika u okviru privatne robne marke u potpunosti biti reciklabilna, kompostabilna ili ponovo upotrebljiva. Tako će u narednom periodu poslovanje kompanije globalno, ali i lokalnih članica, biti prilagođeno ciljevima naučne zajednice za klimatske promene, a sve sa ciljem da se pruži odgovarajući doprinos tome da prosečna temperatura na Zemlji ne poraste preko 1,5 stepeni C.

ZNAČAJNI REZULTATI

PREMA REZULTATIMA ODRŽIVOG POSLOVANJA ZA PRETHODNU GODINU, NA NIVOU KOMPANIJE JE UKUPNA EMISIJA UGLJEN-DIOKSIDA SMANJENA ZA 8 ODSTO, A ČAK 60 ODSTO UKUPNO GENERISANOG OTPADA JE RECIKLIRANO.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.