2020

18.05.2020. 11:04

BIG

Autor: Nova Ekonomija

Solidarnost kompanija u 9. nedelji pandemije

Pismo United Grupe: Ispunili smo obećanje građanima SrbijePomoć u medicinskoj opremi za zdravstvene centre u Srbiji i donacija u novcu u vrednosti od milion dolara isporučena je u potpunosti Vladi Srbije. United Grupa tako je ispunila obećan...

Unsplash

2020

18.05.2020. 11:04

Pismo United Grupe: Ispunili smo obećanje građanima Srbije

Pomoć u medicinskoj opremi za zdravstvene centre u Srbiji i donacija u novcu u vrednosti od milion dolara isporučena je u potpunosti Vladi Srbije. United Grupa tako je ispunila obećanje građanima Srbije da će im pomoći u borbi sa virusom korona. Pored nadljudskog truda svih zaposlenih u medicinskim ustanovama koji su spašavali živote ljudi, nadamo se da smo i našom donacijom doprineli borbi protiv Covida 19. Iz naše kompanije SBB uplatili smo 570.000 dolara, obezbedili 250.000 maski, 8.800 kompleta testova, 440 toplomera i 7.000 zaštitnih naočara. Završena je isporuka poslednjeg kontigenta, a medicinska oprema pristizala je tokom celog aprila. Pored donacije od million dolara, dodatno smo kupili još 221.500 maski za potrebe medicinskog osoblja u vrednosti od 67.000 dolara, koje će stići sredinom maja, i donirali 600 litara alkohola Kliničkom centru Kragujevac. Sa žaljenjem konstatujemo da dok smo među prvima još 15.marta naručili i platili opremu za Srbiju, da se humanitarna akcija United Grupe sakrivala od građana i ignorisala od državnih funkcionera i medija bliskih vlasti, uz organizovane napade sa ciljem da se negira naša podrška građanima Srbije. United Grupa ukupno je donirala više od tri miliona dolara za pomoć građanima sedam država u regionu u borbi sa Covidom 19. Pored Srbije, pomoć je dostavljena i Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji i Bugarskoj.

Galenika proizvodi lek Hidroksihlorokin uz pomoć sestrinske kompanije

Ključni cilj Galenike tokom pandemije COVID 19 bilo je obezbeđivanje kontinuiteta u proizvodnji i snabdevanju lekova u potrebnim količinama, za sve korisnike proizvoda i medicinske ustanove, navodi se u saopštenju kompanije. Kada je lek Hidroksihlorokin postao nada čitavog sveta, ujedinjenim naporima Galenike i naše sestrinske kompanije EMS iz Brazila koja je solidarno obezbedila transfer tehnologije za proizvodnju ovog leka, uspeli smo da građanima Srbije obezbedimo dodatnu sigurnost. Osim solidarnosti, ovo je ujedno i značajan primer strateškog partnerstva Galenike i EMS-a u kojem tehnološki transfer ima važnu ulogu, kako sada tako i u budućnosti, navodi se u saopštenju. Kompanija je objavila video 75 godina čuvari zdravlja čija je glavna poruka “Naša pomoć za sve ljude”.

Lesaffre donirao kvasac najugroženijima u Beogradu i Zaječaru

Kompanija Lesaffre Srbija donirala je Banci hrane u Beogradu i Narodnoj kuhinji u Zaječaru sveži pekarski kvasac koji će podmiriti jednomesečnu proizvodnju svežeg hleba za korisnike ovih ustanova. Prema rečima Miodraga Jelića, generalnog direktora kompanije Lesaffre za Srbiju, Rumuniju i Bugarsku radi se o kockicama svežeg pekarskog kvasca, koji je namenjen proizvodnji hleba i peciva za  najugroženije stanovništvo. „Bez obzira na trenutnu situaciju, u kojoj se sve polako vraća na staro, kompanija Lesaffre i dalje nastavlja sa dobrom praksom i željom da bude podrška građanima kojima je pomoć neophodna. Nastavljamo da doniramo naše proizvode i time pokažemo da smo stabilan oslonac zajednice, da ćemo biti tu za naše građane i posle pandemije“, naglasio je Jelić. Od izbijanja pandemije korona virusa i proglašenja vanrednog stanja u Srbiji, kompanija Lesaffre je kontinuirano podizala svoje kapacitete u skladu sa potrebama tržišta, iako je potražnja za kvascem  u jednom trenutku bila šest do sedam puta veća od uobičajene.

Mastercard dobio Virtus glavnu nagradu za doprinos na nacionalnom nivou

Kompanija Mastercard dobitnik je ovogodišnje VIRTUS Glavne nagrade za doprinos na nacionalnom nivou, saopštila je kompanija. VIRTUS nagrada za filantropiju, koju Trag fondacija ove godine dodeljuje 13. put, dodeljena je za donaciju uručenu Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka, a koja za cilj ima doprinos izgradnji do sada najveće roditeljske kuće u Beogradu. Kampanja ,,Zajedno za kuću koju zaslužuje svaki superheroj” predstavlja do sada najveću lokalno društveno odgovornu kampanju koju je kompanija Mastercard sprovela u Srbiji, a ujedno je i kampanja od nacionalnog značaja s obzirom na to da je Beograd najveći dijagnostički i terapeutski centar u koji na lečenje dolaze deca iz cele Srbije i regiona. U cilju podizanja svesti o potrebi za izgradnjom nove, najveće roditeljske kuće, Mastercard je realizovao šestomesečnu donatorsku kampanju, nakon koje je donirao 250.000 evra. Izuzetno smo ponosni na ovu nagradu koja ujedno predstavlja i dokaz uspešnosti naše kampanje koja je za cilj imala da motiviše pojedince da jednostavnim činom beskontaktnog, mobilnog ili onlajn plaćanja daju svoj doprinos inicijativi, stanu uz male superheroje i na taj način započnu nešto neprocenjivo. Osnovni postulat našeg poslovanja je da poslujemo dobro čineći dobro, a to ostvarujemo tako što našu tehnologiju i proizvode upošljavamo u korist lokalne zajednice.

NIVEA obezbeđuje donacije nacionalnim organizacijama u Srbiji

Kompanija Beiersdorf koja stoji iza brenda NIVEA, donirala je 30.000 eur u okviru svog međunarodnog programa podrške kolektivnoj borbi društva protiv širenja i uticaja Covid-19, dvema organizacijama u Srbiji: Udruženju medicinskih sestara, tehničara i babica i Mreži za zdravstvenu zaštitu HumanaS, koja brine o starim licima. Program direktne podrške u skladu je sa novom koncepcijom kompanije „Care Beyond Skin“, koja svesrdno nastoji da izađe iz okvira svoje osnovne delatnosti – brige o nezi kože – i pruži maksimalan doprinos društvu i planeti. Branko Kotarac, generalni direktor Beiersdorfa za Srbiju: „Pandemija COVID-19 je u vrlo kratkom vremenskom periodu postala pretnja zdravlju i zamrzla društveni život svakog pojedinca, što je do sad bilo gotovo nezamislivo. Ovim donacijama Beiersdorf Srbija želi da pruži podršku nacionalnim organizacijama koje pomažu svim licima kojima je potrebna pomoć u ovim teškim vremenima, kao što su i Udruženje medicinskih sestara, tehničara i babica i Mreža zdravstvene zaštite HumanaS.” Veliki broj zdravstvenih radnika, uključujući mnoge medicinske sestre, tehničare i babice, nalazi se na prvoj liniji borbe sa COVID-19. Iz tog razloga, Beiersdorf Srbija želi da im pomogne da dobiju potrebnu medicinsku opremu – zaštitna odela, naočare, maske i antiseptike. Od početka pandemije COVID-19, volonteri u Udruženju HumanaS nesebično su pomagali stariijim licima, kojima je ta pomoć najviše i potrebna u ovom periodu. Iz tog razloga, kompanija Beiersdorf Srbija donirala je novčana sredstva organizaciji HumanaS-u, kako bi omogućili da se obezbede paketi hrane i higijenskih sredstava za najstarije građane, kao i zaštitna oprema za volontere koji su u stalnom kontaktu sa njima. Krajem marta, kompanija Beiersdorf AG objavila je svoj međunarodni program podrške: Grupacija namerava da dodeli donacije u iznosu od 50 miliona evra za pomoć u upravljanju u kriznim situacijama, naročito u epicentrima bolesti, kao i za regione sa slabo razvijenim sistemom zdravstvene zaštite i lošom infrastrukturom. Beiersdorf će sarađivati sa međunarodnim organizacijama i lokalnim organima vlastima kako bi pružio maksimalnu podršku ljudima kojima je pomoć potrebna.

PepsiCo donirao preko 200.000 dolara za zdravstvenu opremu i životne namirnice

Kompanija Marbo Product, deo multinacionalne kompanije PepsiCo koja već 11 godina posluje na tržištima Zapadnog Balkana, uputila je donacije u vrednosti više od 200 000 dolara za potrebe zdravstvenih institucija, ali i građana koji žive u najsiromašnijim opštinama u Srbiji, Federaciji Bosne i Hercegovine i Republici Srpskoj. U saradnji sa Fondom B92, a u skladu sa potrebama Ministarstva zdravlja Republike Srbije donirana su sredstva za nabavku visoko-kvalitetne medicinske opreme. Deo sredstava je usmeren za nabavku hrane i proizvoda za higijenu i zajedno sa proizvodima kompanije Marbo namenjen je ugroženim domaćinstvima najnerazvijenijih opština, kroz aktivnosti Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj u Srbiji (NALED) i Crvenog Krsta Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine. Zahvaljujući donaciji kompanije Marbo Product nabavljeno je medicinski opremljeno ambulantno vozilo za prevoz pacijenata, koje će biti donirano Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije. Kupljena je i oprema za jedinicu intenzivne nege, koja će biti isporučena Klinici za kardiohirurgiju Kliničkog centra Srbije, dok će Klinici za ginekologiju i akušerstvo Kliničkog Centra Srbije biti doniran topli sto za reanimaciju. „Snaga kompanije i potreba za podrškom je sada vidljivija više nego ikada. Od samog početka je bilo jasno da moramo biti deo šireg delovanja, a u cilju zaštite i naših zaposlenih, kao i celokupne zajednice. Kao korporativni građanin, naša uloga i podrška zdravstvenim institucijama i zajednici se ne dovodi u pitanje. Fokusirali smo se na neophodnosti i najvažnije potrebe koje u saradnji sa partnerima sprovodimo i trudimo se da pomoć stigne tamo gde je najpotrebnija.“ istakao je Nenad Miščević, generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan.

Credit Agricole: Subvencionisani krediti za poljoprivredu

Crédit Agricole Srbija u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede šumarstva i vodoprivrede odobrava subvencionisane kredite za poljoprivredu u dinarima sa fiksnim kamatnim stopama od 1 do 3% godišnje. Subvencionisani krediti namenjeni su nabavci poljoprivredne mehanizacije i opreme, repromaterijala, za biljnu ili stočarsku proizvodnju. Osim toga, ove godine, usled poteškoća izazvanih bolešću COVID-19 odobravaju se i krediti  za očuvanje likvidnosti sa fiksnom kamatnom stopom 1% godišnje, na rok do 36 meseci  u maksimalnom iznosu do tri miliona dinara. Ovi krediti se odobravaju poljoprivrednim gazdinstvima, poljoprivrednim domaćinstvima, preduzetnicima, pravnim licima i zadrugama. Kamatne stope za kredite za mehanizaciju iznose  3%, a za sve ostale namene iznose 1% godišnje.  Za povlašćene kategorije u koje spadaju žene nosioci poljoprivrednog gazdinstva, mladi farmeri – do 40 godina starosti i nosioci gazdinstva koja su registrovana na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi odobrava se rok do 36 meseci i kamatna stopa iznosi 1% i za mehanizaciju. Maksimalni iznos kredita za individualna poljoprivredna gazdinstva i preduzetnike je do 6 miliona dinara, dok za pravna lica on iznosi do 18 miliona dinara. U zavisnosti od namene i ročnosti kredita koja može biti od jedne do pet godina, otplata kredita je moguća u mesečnim, kvartalnim, polugodišnjim ili godišnjim ratama uz odloženi rok vraćanja glavnice od 12 do 24 meseca. Rok za podnošenje zahteva je 01.11.2020. godine, a bankraski službenici Crédit Agrciole Srbija, specijalizovani za poljoprivredno bankarstvo, su na raspolaganju svim klijentima za savetodavne usluge i detaljnije informacije o ovom programu.

Procter&Gamble donirala 5,5 miliona dinara ugroženim porodicama

Kompanija Procter & Gamble, proizvođač čuvenih brendova robe široke potrošnje među kojima su Ariel, Fairy i Always, uputila je donaciju vrednu više od 5,5 miliona dinara Crvenom krstu Srbije u vidu finansijske podrške i proizvoda za ličnu higijenu i higijenu domaćinstva. Ova donacija je deo posvećenosti kompanije ublažavanju posledica pandemije virusa COVID-19 u Srbiji. Kompanija će pružiti podršku lokalnoj zajednici obezbeđivanjem finansijskih sredstava za kupovinu prehrambenih paketa za ugrožene porodice. Pored toga, onima koji su najviše pogođeni pandemijom, biće dodeljeni i paketi P&G proizvoda neophodni za svakodnevno funkcionisanje. “Danas se suočavamo sa izazovima koji ne pogađaju samo poslovno tržište, već i naše komšije i našu zajednicu. Drugim rečima, svaki aspekt našeg života. Ujedinjeni, P&G i Crveni krst Srbije čine iskorak kao sila dobrote u službi zajednice. Briga o onima kojima je pomoć potrebna je naš prioritet” – izjavio je Antoan Brun, potpredsednik kompanije P&G za Jugoistočnu Evropu . d izbijanja pandemije, P&G sa dugogodišnjim partnerskim organizacijama radi na iznalaženju najboljih načina da pruži pomoć svima koji su ugroženi ovom globalnom opasnošću. Kompanija Procter & Gamble je 27. marta 2020. godine najavila donacije ukupne vrednosti 15 miliona dolara u proizvodima za domaćinstvo, zdravstvenim uslugama i sredstvima za dezinfekciju za radnike u prvim redovima, kao i za ugrožene porodice. Kao deo ove podrške, P&G Europe najavila je donaciju u iznosu od million dolara Međunarodnom pokretu Crvenog krsta i Crvenog polumeseca sa ciljem obezbeđivanja zdravstvene zaštite, medicinske opreme i higijenske edukacije ugroženim pojedincima širom Evrope.

McDonald’s u Srbiji donirao preko 4 miliona dinara u novcu i obrocima

Nakon što je ukinuto vanredno stanje, i koliko toliko se i poslovanje i životi vraćaju u „normalne“ tokove, kompanija McDonald’s je rezimirala na koje načine je sve doprinela zajednici u kojoj posluje. Neprekidno, već 32 godine postojanja na srpskom tržištu, McDonald’s je pouzdani partner, i u dobrim, i u teškim vremenima. Odmah nakon proglašenja epidemije COVID-19 u Srbiji, McDonald’s se aktivno uključio u podršku zajednici kroz svakodnevne donacije obroka. Najpre je, uz podršku Fondacije „Fond B92“ i Filantropskog foruma Srbije, donirano preko 4000 obroka medicinskom osoblju Urgentnog centra Srbije, a zatim i dečijoj bolnici „Dr Olga Dedijer“ – 180 obroka. Kompanija je samostalno donirala odeljenju pulmologije u Kliničkom centru Srbije 750 obroka, Crvenom krstu Beograda – 570 obroka i Licu ulice – 200 obroka. Ukupna vrednost svim doniranih obroka je preko 2 miliona dinara. Osim obroka, McDonald’s je bio među prvim kompanijama koje su podržale Privrednu komoru Srbije u naporima da se najstarijim građanima obezbede paketi sa namirnicama i donirao milion dinara za nabavku osnovnih životnih namirnica. Donirano je i 300.000 dinara gradu Novom Sadu za nabavku paketa sa osnovnim životnim namirnicama najugroženijim građanima ovog grada. Pored navedenog, McDonald’s je donirao i 200.000 dinara za kupovinu infuzione pumpe za Institut za ortopedsko hirurške bolesti Banjica, kao i za kupovinu 250 komada mantila od polipropilena za potrebe Klinike za pulmologiju Kliničkog centra Srbije i sve ovo uz podršku Fondacije „Fond B92“. Ukupna donacija koju je McDonald’s donirao Srbiji u vreme COVID-19 pandemije iznosi preko 4 000 000 dinara.

#BudimoSolidarni

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.