2021

24.12.2021. 11:46

Lideri društvene odgovornosti 2021

Autor: Nova Ekonomija

Dobro ima snagu da pokrene lančanu reakciju

Wiener Stadtische osiguranje

2021

24.12.2021. 11:46

„Lanac dobrote“ je dobrovoljna aktivnost i zahteva onoliko ličnog angažmana koliko sami verujemo da je potrebno da nekom ulepšamo dan

Korporativne vrednosti kojima se rukovodi kompanija Wiener Stadtische osiguranje baziraju se na različitosti, posvećenosti i odgovornosti. Demonstriramo ih kroz naš svakodnevni posao: u susretu sa klijentima, saradnji sa poslovnim partnerima, komunikaciji sa javnošću, delovanju u lokalnoj zajednici. Iz godine u godinu čini se da je sve vrlo jednostavno – poslovni ciljevi i program društveno odgovornog poslovanja sprovode se kao odgovor na potrebe društva u srazmeri sa raspoloživim resursima i kapacitetima. Kompanija svoje dobre namere realizuje kroz prepoznate modele CSR delovanja. Ono što nas je aktiviralo da ove godine u fokus stavimo pojedinca i tako promenimo model po kojem smo do sada radili, došlo je iz sagledavanja korporativne kulture i onoga što naše zaposlene pokreće na dobra dela.

Svesni činjenice da brojni pojedinci u našoj kompaniji redovno učestvuju u humanitarnim akcijama, traže mogućnost za pružanje pomoći onima koji su najugroženiji i iskazuju visok stepen solidarnosti, pronašli smo model aktivnosti koji bi mogao da poveže kapacitet pojedinca, potrebe zajednice i infrastrukturu kompanije u cilju omasovljavanja kulture volontiranja u dobrotvorne svrhe. Želeli smo da pokrenemo lančanu reakciju kod naših zaposlenih kojom bi se aktivirali i oni koji do sada nisu za to imali priliku ili nisu znali na koji način to mogu da učine.

Kultura se širi lančanom reakcijom

Projekat „Lanac dobrote“ usmeren je ka pojedinačnoj svesti svakog od nas o tome šta mi predstavljamo u sopstvenoj zajednici i kolika je naša pojedinačna spremnost da pozitivno delujemo na rešavanje prepoznatih problema. „Lanac dobrote“ je dobrovoljna aktivnost i zahteva onoliko ličnog angažmana koliko sami verujemo da je potrebno da nekom ulepšamo dan. Ona je osmišljena da podstakne ljude da razmisle kome bi u svom neposrednom okruženju ukazali pomoć i pažnju i kako da se organizuju i udruže da podrška ostvari maksimalni rezultat. 

Naša kompanije je prisutna na više od 40 lokacija u Srbiji i smisao akcije je da se aktivira što veći broj ljudi u svojim lokalnim zajednicama kako bi kroz lični angažman ostvarili direktnu povezanost sa sugrađanima i organizacijama koje se bave podrškom i zaštitom najranjivijih društvenih grupa. Dokumentovanjem i internom promocijom svake akcije širili smo krug zainteresovanih volontera i lančano prenosili kulturu volontiranja iz grada u grad. Karike lanca su se nizale jedna za drugom.

Kako su se nizale karike u „Lancu dobrote“

Centar za integraciju mladih iz Beograda (poznatiji kao „svratište za decu ulice“) je nevladina organizacija koja deci iz najsiromašnijih porodica pruža podršku u svakodnevnom životu.

U njihovim objektima naši mali sugrađani mogu da se obuku, održavaju higijenu, dobiju obrok, školski pribor, pomoć u učenju i podršku u odlaženju u školu, a da pri tome ostanu da žive sa svojim porodicama koje teškom mukom preživljavaju. Iskustva ove organizacije i važnost njihove misije animirali su brojne zaposlene iz Beograda da im doniraju najrazličitije potrepštine neophodne za svakodnevni život i školovanje.

Kolo srpskih sestara „Nadežda Petrović“ iz Čačka je jedna od najstarijih humanitarnih organizacija u Srbiji. Zahvaljujući saradnji sa njom, naši zaposleni iz Čačka organizovali su donaciju za brojne socijalno ugrožene porodice koje preko ove organizacije dobijaju neophodnu pomoć.

Pozitivni primeri iz Beograda i Čačka inicirali su saradnju naših zaposlenih iz Subotice sa organizacijom Crveni krst Subotice, koja je prikupljenu donaciju prosledila, takođe, najugroženijim stanovnicima ovog grada.

U međuvremenu su se pojavile i druge ideje kako se može pomoći lokalnim zajednicama i biti solidaran u aktivnostima koje su usmerene na dobrobit neposrednog okruženja. Ekološka slika Srbije je jednako narušena kao i ona socijalna i u tom smislu odgovornost svakog pojedinca za njeno unapređenje će sve više dolaziti do izražaja.

Naši zaposleni, iz Kule i okolnih mesta, zasukali su rukave i uključili se u godišnju akciju čišćenja jedinog bazena u Ruskom Krsturu koji se napaja vodom iz kanala Dunav-Tisa-Dunav, a koji predstavlja radost i razonodu za stanovnike Ruskog Krstura i okolnih mesta. 

Kolege iz Vršca i Pančeva okupile su se da zajedno sa meštanima Stare Palanke pomognu u čišćenju priobalja Dunava kod ušća reke Nere.

U Opovu smo takođe čistili priobalje Tamiša zajedno sa osnovcima i lokalnim ekološkim organizacijama. 

U Padeju su se okupili naši volonteri iz Kanjiže, Kikinde i Sente da zajedno sa lokalnim udruženjem žena urede priobalje Tise oko Padejske Čarde.

Kompanija kao promoter i podrška širenja volonterske kulture

Šta je bila uloga kompanije Wiener Städtische osiguranje u volonterskim aktivnostima svojih zaposlenih? 

Prvi zadatak je artikulacija ideje – prepoznavanje sklonosti zaposlenih, potrebe za delovanjem i formulacija okvira u kojem svaki zainteresovani zaposleni može da ostvari svoj volonterski angažman bez pritiska dnevnih poslovnih obaveza.

Kompanija je takođe važna u obezbeđivanju podrške za realizaciju ovih aktivnosti: obezbediti prevoz svima kojima je neophodno, omogućiti da se volonterske aktivnosti organizuju uz poštovanje svih mera zdravstvene i opšte sigurnosti ljudi koji u tim aktivnostima učestvuju, a za konkretne akcije čišćenja i fizičkog rada obezbediti neophodna sredstva i zaštitu.

Konačno, kompanija je tu da dokumentuje događaje, da ih promoviše u okviru interne mreže i da na taj način omogući širenje pozitivne kulture društveno odgovornog volontiranja među svojim zaposlenima. S obzirom na to da je reč o raznolikim vidovima volonterskog angažmana koji pretpostavljaju saradnju sa različitim organizacijama iz brojnih gradova i mesta, uloga kompanije je da pomogne u stvaranju pozitivnog imidža ovih akcija i da stvori prepoznatljivu platformu na kojoj će sa ponosom stajati njeni zaposleni. Zato je „Lanac dobrote“ osmišljen kao brend koji je sinonim za davanje, za podršku, za solidarnost, u okviru kojeg se akcije sprovode pod sloganom „Što više dajemo, to više imamo“.

„Lanac dobrote“ ima svoj prepoznatljiv simbol koji naši zaposleni sa ponosom nose u svim svojim akcijama.

Goruće teme i prioriteti

Nije lako sprovoditi društvenu odgovornost poslovanja u situaciji kada postoji toliko oblasti u društvu kojima je neophodna direktna i bezrezervna podrška i pomoć. Svakako, na prvom mestu je uvek podrška životu, onima koji se iz teških zdravstvenih razloga bore za život i tu podršku je kompanija Wiener Städtische osiguranje nastavila da pruža tokom cele godine. Novčane donacije su upućivane pojedincima u kriznim zdravstvenim situacijama, ali i onim organizacijama koje vrše odgovornu funkciju u društvu a koje ne bi mogle da opstanu bez sredstava donatora. 

Takva organizacija je svakako BELhospice, koja godinama unazad ima važno mesto na mapi naših korisnika donacija, jer kao kompanija koja pruža profesionalne usluge osiguranja života, želimo da pomognemo i onim ljudima kojima je neophodno omogućiti zasluženo dostojanstvo kada se njihov život približi samom kraju. Ove godine smo uključili i naše zaposlene u humanitarni kviz koji je BELhospice organizacija priredila, kako bismo uz novčanu donaciju pomogli i širenju svesti među našim zaposlenima o važnom zadatku koji je na sebe preuzela ova organizacija. Dodatno smo doprineli i skupljanju sredstava u okviru humanitarnog bala „Treasures of Serbia“ kako bismo još jednom potvrdili našu višegodišnju opredeljenost.

Volonterske aktivnosti naših zaposlenih u Vojvodini ukazale su nam na još jednu važnu društvenu temu o kojoj se nedovoljno razmišlja, a to je iskorišćenost vodenih puteva u sklopu kanala Dunav-Tisa-Dunav. Hiljade kilometara vode u sklopu sistema D-T-D ostaju nedovoljno iskorišćene, naročito u blizini malih mesta, a to negativno utiče na ekonomski razvoj tih sredina kao i na iskorišćenost ogromnog saobraćajnog potencijala vodotoka. Iz tog razloga smo obezbedili tri pontona – pristana za čamce i mala plovila koja smo donirali lokalnim samoupravama u Zrenjaninu, Srbobranu i Novom Sadu. Nadamo se da će nakon postavljanja ovih pontona, što je na sebe preuzelo JVP Vode Vojvodine kao naš partner u ovom projektu, život i svakodnevica na ovim lokacijama biti još više usmereni ka reci, što svakako predstavlja zdraviji životni stil i promociju pozitivnih životnih navika koje upućuju na život u prirodi i sa prirodom.

Godina za nama nam je nedvosmisleno pokazala da su globalne teme klimatskih promena, ekologije i održivosti sve očiglednije na lokalnom nivou. Nastavićemo da negujemo korporativne vrednosti različitosti i posvećenosti kako bismo prepoznali i podržali ključne tokove razvoja našeg društva. Odgovornost naše kompanije će se ogledati u aktivnostima i merama kojima ćemo podići „zeleni“ standard sopstvenog poslovanja kao i u akcijama koje pokrećemo da bismo pomogli zajednici da obezbedi održivost u budućnosti. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.