Projekat B-fresh pobednik konkursa Generator Zero

OTP banka Srbija

 Projekat B-fresh, koji rešava problem brzog kvarenja voća i povrća, pobednik je Generator Zero preduzetničkog konkursa OTP banke Srbija posvećenog podršci i nagrađivanju najboljeg rešenja za smanjenje karbonskog otiska, kao jednog od najvećih izazova današnjice. Ove godine na konkurs su prijavljena ukupno 72 rešenja, dok je u finale ušlo njih 10. Pobednički tim osvojio je dva miliona dinara kao i podršku OTP banke u daljoj realizaciji i promociji projekta.

Vođeni činjenicom da trećina proizvedene hrane na globalnom nivou završi kao otpad, što utiče na emisiju CO2, domaći startap B-fresh Technologies razvio je proizvod koji produžava trajanje voću i povrću, koje čini čak 40 odsto tog otpada. U pitanju je B-fresh sprej, inovativno, ekološki prihvatljivo rešenje koje emulzijom oblaže unutrašnjost postojeće ambalaže, kao što su plastične, kartonske, papirne kutije ili drvene gajbice. 

Kao vodeći kreditor privrede i stanovništva i lider na tržištu faktoring, lizing i e-commerce usluga OTP banka već godinama unazad radi na promociji i podršci inovacija i domaćeg preduzetništva, a Generator Zero predstavlja jedan od najznačajnijih projekata u ovoj oblasti.

,,Generator je konkurs koji raste iz godine u godinu, a to je rezultat toga što tematski pratimo trendove i potrebe tržišta. Na ovaj način, zahvaljujući njegovoj stalnoj aktuelnosti, uspevamo da svake godine predstavimo veliki broj perspektivnih i inovativnih projekata. Klimatske promene i globalno zagrevanje predstavljaju verovatno najveći izazov za čovečanstvo u 21. veku. Koliko god bilo teško prognozirati šta nas očekuje u godinama koje su pred nama, jedno je sigurno: svaki doprinos je bitan. Drugim rečima, svako od nas treba da preuzme odgovornost i učini sve što može u borbi za održivu budućnost. Upravo zato, u OTP banci smo strateški usmereni na zelenu tranziciju sa ciljem da, ne samo unapredimo svoje poslovanje u pravcu ekološke održivosti, već i da sve naše klijente motivišemo da to isto učine. Jedna od naših najvažnijih aktivnosti na ovom putu je i projekat Generator Zero, koji smo ove godine specijalno posvetili temi smanjenja karbonskog otiska, kao jednog od ključnih uzroka globalnog zagrevanja. Želja nam je da na ovaj način motivišemo i podstaknemo inovatore da nam ponude nova i kreativna rešenja i na taj način se uključe u zajedničku borbu za bolju budućnost“, rekao je Predrag Mihajlović, predsednik Izvršnog odbora OTP banke Srbija.

O važnosti teme najbolje svedoči broj i kvalitet prijava, a odlučiti koji je najbolji od 10 projekata koji su ušli u finale za žiri je predstavljalo pravi izazov. 

„Želim da čestitam pobedničkom rešenju B-fresh. Izabrati najbolji projekat nije bilo nimalo lako. Svi finalisti su bili zaista sjajni, tako da je učestvovanje u ovom zahtevnom i izuzetno neizvesnom procesu biranja pobednika bilo pravo zadovoljstvo i veliko iskustvo. Želim da svim učesnicima zahvalim na inovativnosti i kreativnosti koje su pokazali. Drago nam je da se tema pokazala ovako inspirativnom, što nam svima u OTP banci daje dodatni vetar u leđa da nastavimo sa aktivnostima koje doprinose ekološki održivoj budućnosti. Mi ćemo u narednom periodu pružiti veliku podršku pobedničkom rešenju, radeći zajedno na njegovom razvoju i promociji. Verujemo da će ovo doprineti inspirisanju novih kreativnih projekata na budućim izdanjima Generatora“, izjavio je Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora OTP banke Srbija za poslove sa stanovništvom i predsednik žirija za izbor pobednika. 

Zorica Branković, predstavnica B-fresh Technologies startapa, ovogodišnjeg pobednika konkursa Generator Zero zahvalila se OTP banci na nagradi i osvojenom prvom mestu i čestitala za odličnu organizaciju i finale takmičenja. ,,Velika nam je čast što smo na ovom prestižnom takmičenju osvojili prvo mesto i glavnu nagradu. Učešće na konkursu je bilo fantastično iskustvo koje nam je omogućilo da upoznamo i sjajne timove sa kojima planiramo intenzivniju saradnju. Želimo da zahvalimo i članovima stručnog žirija, vrhunskim ekspertima u oblasti biznisa, što su prepoznali značaj i potencijal našeg proizvoda“, izjavila je Branković.

Kako B-fresh sprej funkcioniše? Unutrašnjost ambalaže se poprska sprejem a tokom sušenja se formira nerastvoran i transparentan sloj, zahvaljujući kome se produžava rok trajanja namirnica. Emulzija je na bazi biopolimera, tj. prirodnih materijala, hitozana i želatina, a sve njene komponente se nalaze na takozvanoj GRAS (Generally Recognized as Safe) listi, što znači da su bezbedne za ljudsku upotrebu i nemaju negativnog uticaja na životnu sredinu. Prisustvo ovog zaštitnog sloja ne utiče na izgled ambalaže.  

Ovogodišnje finaliste Banka je podržala i predstavljanjem na svojim komunikacionim kanalima, a pobednika, pored osvojene novčane nagrade, očekuje dugoročna savetodavna podrška, kao i prezentovanje rešenja u OTP Lab inovacionom hub-u matične OTP Grupe, kao i u investicionom fondu Portfolion. 


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.