2022 CSR Club

01.01.2023. 14:32

AstraZeneca

Autor: AstraZeneca

AstraZeneca: Gradimo zdravije sutra za ljude, društvenu zajednicu i planetu

Tri osnovna principa oko kojih je AstraZeneca izgradila svoju strategiju održivosti, a koji stavljaju zdravlje u središte njihovog rada, jesu: pristup zdravstvenoj zaštiti, zaštita životne sredine, kao i etika i transparentnost...

Foto: AstraZeneca

Održivi razvoj sastavni je deo „Hrabre ambicije za 2030“ i strateških prioriteta kompanije AstraZeneca. Upravo iz tog razloga kompanija teži da konstantno unapređuje svoj način razmišljanja i principe rada, a sve u cilju kako bi se prilagodila vremenu i okruženju.

Uporedo sa svakodnevnim angažovanjem da inovativne lekove učine dostupnim što većem broju ljudi širom sveta, nastoji da i na druge načine pomogne zajednici u kojoj posluju. Tri osnovna principa oko kojih je AstraZeneca izgradila svoju strategiju održivosti, a koji stavljaju zdravlje u središte njihovog rada, jesu: pristup zdravstvenoj zaštiti, zaštita životne sredine, kao i etika i transparentnost.

Ključni program Ambition Zero Carbon, koji se sprovodi globalno, ima za cilj da smanji karbonski otisak kompanije. Iz dosadašnjih rezultata može se reči da je kompanija na uspešnom putu da do 2026. godine u proizvodnji smanji emisiju gasova koji proizvode efekat staklene bašte za 98 odsto, kao i da do 2030. prepolovi otisak lanca vrednosti, odnosno da ga smanji za 90 odsto do 2045. godine, kako bi dostigli neto nulu zasnovanu na nauci.

Predstavništvo kompanije u Srbiji i njeni zaposleni daju svoj doprinos tome kroz brojne inicijative.

 AstraZeneca i Urbano pčelarstvo

 Kao društveno odgovorna kompanija, AstraZeneca se uključila u projekat urbanog pčelarstva u Beogradu, koji se sprovodi u saradnji sa Nordijskom biznis alijansom i udruženjem pčelara, a koji za cilj ima da pomogne opstanku pčela u prirodi.

Osim meda, propolisa i drugih bitnih proizvoda koje dobijamo od pčela, one su zaslužne i za oprašivanje velikog broja voća i povrća, te indirektno omogućavaju prehranu čitavog čovečanstva. Međutim, njihova brojnost je počela da opada usled različitih faktora, od kojih su najizraženije klimatske promene, i čime se u rizik dovode količina i raznovrsnost hrane za ceo svet.

Upravo iz tog razloga, a kako bi dala svoj doprinos održavanju pčela, AstraZeneca počela je sa podrškom projektu urbanog pčelarstva usvajanjem tri košnice sa pčelinjim društvima u Beogradu u blizini pristaništa. Neuređena površina u okolini pristaništa je raščišćena i zasađeno je medonosno bilje, te na taj način napravljen mini-ekosistem za pčele. Pored saradnje sa pčelarima i njihove stručne podrške, i zaposleni kompanije AstraZeneca su takođe dobili priliku da se oprobaju u različitim aktivnostima u vezi sa pčelarstvom, a nakon nepunih šest meseci počelo je i sakupljanje meda. Oko 150.000 pčela sakupilo je 35 kg meda i oprašilo skoro pola miliona cvetova u centru Beograda. Sve ove aktivnosti je volonterski podržalo oko 20 zaposlenih u AZ Srbija.

Glavni moto AZ Srbija je #BEEsustainable koji se sa velikim trudom prikazuje kako unutar firme, tako i eksterno, pri čemu se stalno podiže svest o značaju pčela za održivi razvoj.

Plan je da se ove aktivnosti nastave, ali i dodatno prošire u narednim godinama.

AstraZeneca počela je sa podrškom projektu urbanog pčelarstva usvajanjem tri košnice sa pčelinjim društvima u Beogradu u blizini pristaništa
Sadnja i zaštita drveća

 Pored pomenutih aktivnosti, AstraZeneca ima globalnu inicijativu za sadnju i održavanje drveća. Naime, kompanija se obavezala da do 2025. godine širom sveta zasadi 50 miliona stabala u cilju ublažavanja negativnih uticaja klimatskih promena na ljude i planetu.

Kada je reč konkretno o našoj zemlji, AstraZeneca sada već tradicionalno, svake godine sadi drveće, a sadnja je realizovana čak i u otežanim uslovima uzrokovanim pandemijom tokom prethodne dve godine. Kako svake godine ulaže napore da unapredi pomenuti projekat, čiji je cilj investiranje u prirodu, kompanija će ove godine u saradnji sa Šumarskim fakultetom, beogradskim opštinama i organizacijom „Čuvamo naše“ postaviti novi standard u društvenoj odgovornosti i posaditi 2.500 sadnica na teritoriji grada Beograda. Na lokacijama pošumljavanja, koje će kroz nekoliko godina postati prave šumske oaze, planirano je i odvijanje praktične nastave za studente Šumarskog fakulteta, čime će kompanija dati svoj doprinos i akademskoj zajednici. Pored pomenutog, AstraZeneca želi da na odgovoran, ispravan i preduzimljiv način doprinese podizanju svesti društva o značaju očuvanja životne sredine i da primer drugima. Za pošumljavanje su planirane teritorije koje su mapirane kao područja sa nedostatkom vegetacije u Beogradu.

Potencijal i značaj ovog projekta prepoznati su i od strane Šumarskog fakulteta, opštine Surčin i grada Beograda, koji pružaju pomoć u planiranju i realizaciji pošumljavanja. Predviđeno je da se šuma prostire na površini od jednog hektara, što je dovoljno da se nasele i određene vrste životinja. Na taj način napraviće se prava šuma, odnosno zelena oaza ne samo za ljude već i za životinje.

Kompanija će ove godine u saradnji sa Šumarskim fakultetom, beogradskim opštinama i organizacijom „Čuvamo naše“ postaviti novi standard u društvenoj odgovornosti i posaditi 2.500 sadnica na teritoriji grada Beograda
Električna vozila

Jedan od programa kompanije AstraZeneca je smanjenje emisija iz kompanijskog voznog parka i prelazak na potpuno električni vozni park (EV100). Naime, svakodnevne gužve sa kojima se susrećemo ukazuju nam na uticaj saobraćaja kao jednog od bitnih uzroka zagađenja vazduha u urbanim sredinama. Veliki broj vozila i kreni-stani način vožnje proizvodi daleko veću količinu izduvnih gasova u odnosu na vožnju na otvorenom putu. Jedan od značajnijih pomaka auto-industrije u rešavanju ovog problema je bila pojava hibridnih vozila, koja gase motor sa unutrašnjim sagorevanjem kada njegov rad nije potreban. Posledično je potrošnja u gradskoj vožnji manja, a samim tim i zagađenje. Sledeći korak su vozila koja se u potpunosti kreću na struju i nemaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

U oba ova koraka u Srbiji kompanija je već postavila nove standarde u industriji. Trenutno skoro dve trećine voznog parka predstavništva u našoj zemlji čine hibridna vozila (dva puta više u odnosu na 2020. godinu) a u okviru voznog parka, više od godinu dana postoji jedno potpuno električno vozilo. Takođe, do kraja 2022. godine planirana je nabavka još tri električna vozila.

Cilj kompanije na globalnom nivou, kao i u Srbiji, jeste da do 2025. godine sva vozila budu „zelena“.

Trenutno skoro dve trećine voznog parka predstavništva u našoj zemlji čine hibridna vozila

SERBIA BUSINESS RUN

 Serbia Business Run predstavlja događaj koji spaja zaposlene iz različitih kompanija, kroz poslovne trke (na 5 km), na teritoriji Srbije. Cilj ovog „team building“ događaja je promocija zdravih navika i vrednosti, jačanje timskog duha, a ove godine sredstva prikupljena iz fonda trke biće usmerena na sadnju drveća kao aspekt trke gde je kompanija AstraZeneca prepoznala dodatne zajedničke vrednosti. Kompanija već nekoliko godina učestvuje na ovoj manifestaciji, a ove godine tim je brojao 12 zaposlenih.

Ko su Lideri društvene odgovornosti u 2022. godini?
YOUNG HEALTH PROGRAMME

 Young Health programme još jedna je inicijativa koja se sprovodi tradicionalno na teritoriji Srbije u cilju promocije zdravih navika među najmlađima. Fokus inicijative prethodne tri godine bio je pravljenje pametnih i zdravih izbora, nasuprot lošim navikama koje mogu biti štetne po zdravlje, kao što je upotreba duvana. U narednom periodu fokus projekta biće na zdravoj ishrani.

Kao odgovorna kompanija, AstraZeneca će nastaviti i u godinama pred nama da ulaže u očuvanje naše planete – jedinog doma koji imamo, kako bi dala svoj doprinos u kreiranju boljeg sutra za sve.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.