Društveno vredne – kompanije za budućnost – Strauss Adriatic
Kao društveno vredna kompanija, Strauss Adriatic ugrađuje određena operativna ponašanja u svoju poslovnu praksu i na taj način utiče na uzroke, čime doprinosi da do određenih negativnih efekata na društvo i životnu sredinu zapravo ne dođe ...
Kontinuirano zalaganje kompanija da unapređuju svoj biznis dok paralelno unapređuju život i funkcionisanje zajednice u kojoj posluju, doprinelo je tome da više ne možemo govoriti „samo” o njihovoj društvenoj odgovornosti. Vreme je za društveno vredne kompanije.
Strauss Adriatic, koja posluje kao deo multinacionalne kompanije Strauss Coffee, prihvata novo viđenje održivog poslovanja, tako što i dalje pruža pomoć zajednici i donira u humanitarne svrhe, ali sada ima proaktivniji pristup. Naime, kao društveno vredna kompanija, Strauss Adriatic ugrađuje određena operativna ponašanja u svoju poslovnu praksu i na taj način utiče na uzroke, čime doprinosi tome da do određenih negativnih efekata na društvo i životnu sredinu zapravo ne dođe ili da njihova razmera bude znatno manja. Da bi ovo bilo održivo potrebno je da se polje društvenog aktivizma usaglasi sa vrednostima i svrhom kompanije iz koje potiču.
POČNIMO OD ZRNA: „VIŠE OD ŠOLJICE”
Strauss Coffee širom grupe posluje u okviru svoje „Etičke povelje“, koja održivost postavlja kao vitalni element njihovog korporativnog duha i svojevrsni vodič kroz čitav proces nabavke. Društvenu vrednost kompanije postiže, između ostalog, i projektom „Više od šoljice” kojim podržava žene širom sveta da se upuste u proces uzgajanja kafe, započnu svoj posao i na taj način se osamostale. Kao jedna od deset top kompanija na globalnom nivou u industriji kafe, Strauss Coffee realizuje ovaj projekat od 2016. godine, pažljivo i u skladu sa pojedinačnim poslovnim potrebama žena: od edukacije do modernizacije poslovnih procesa. Program je osmišljen tako da podrži farme i zadruge predvođene ženama, sa ciljem da stvori maksimalno opipljive i merljive beneficije za najmarginalizovanije proizvođače kafe. Svi projekti funkcionišu uz direktna partnerstva i ulaganje u pojedinačne dugoročne projekte, koji razmatraju specifične potrebe svake grupe proizvođača.
Marija iz Kolumbije, učesnica programa „Više od šoljice”Foto: Strauss Adriatic
Zahvaljujući projektu „Više od šoljice”, ženama na različitim kontinentima postaju dostupna nova znanja, alati i veštine za rad u industriji kafe, što im olakšava odgovor na povećanu potrošnju ovog napitka i sektorske izazove. Ujedno, promoviše se ravnopravnost polova, čime se osnažuje uloga žene kako u svetu kafe, tako i u širem okruženju. Partnerstva koja se realizuju sa uspešnim preduzetnicama omogućavaju pristup visokokvalitetnoj kafi na brojnim lokalnim tržištima, a upravo tako, prirodno gajena i neprocesuirana kafa preduzimljivih žena stiže i u Srbiju. U 2021. godini realizovano je 10 lokalnih projekata „Više od šoljice“ u osam zemalja Afrike, Azije i Latinske Amerike, obuhvativši preko 13.000 domaćinstava. Pored toga, Strauss Coffee je aktivan član Globalne platforme za kafu (GCP) i nastavlja da podržava Zajednički propisnik za zajednicu kafe (4C) nabavkom kafa koje su usaglašene i sertifikovane sa njim.
NAPREDNA EKOLOŠKA SVEST
Kao društveno vredna kompanija koja donosi novu vrednost zajednici, posvećena je ciljevima održivog razvoja koji doprinose boljem kvalitetu života članova društva. U skladu sa tim, može se pohvaliti činjenicom da je 26% ukupne energije koju je fabrika potrošila prethodne godine, došlo iz obnovljivih izvora, a realizuju se i brojni projekti koji dokazuju stratešku opredeljenost „zelenom” poslovanju. Strauss Adriatic se rukovodi principima standarda ISO 14001 i primenjuje sistem menadžmenta životnom sredinom usaglašen sa njegovim zahtevima. Svoju posvećenost ovakvom načinu poslovanja, kompanija potvrđuje i višegodišnjom podrškom konferenciji „OIE Srbija” u organizaciji udruženja Obnovljivi izvori energije.
Milan Živković, Supply Chain Director, Strauss Adriatic, prima zahvalnicu u ime kompanije za podršku konferenciji „OIE Srbija”Foto: Strauss Adriatic
Još od 2003. godine, fabrika kompanije Strauss Adriatic poseduje katalitičke ćelije za prečišćavanje gasova sa efektom staklene bašte i, shodno zakonu, sprovodi periodična merenja njihove emisije, koja ni u jednom trenutku, za poslednjih 19 godina, nije prekoračila granične vrednosti. Nova fabrika je izgrađena 2007. godine i predstavlja jednu od najsavremenijih fabrika kafe u jugoistočnoj Evropi, sa opremom koja omogućava preradu i pakovanje kafe po najvišim standardima.
Među brojnim aktivnostima kojima kompanija vodi računa o čovekovoj okolini, izdvaja se korišćenje kafene plevice od 2012. godine, koja se ne odbacuje kao nusprodukt, već služi kao biomasa za grejanje administrativnog dela i pogona fabrike u Šimanovcima. Time je smanjena emisija ugljen-dioksida za čak 11%, troši se manje fosilnih goriva, ujedno se rešava pitanje skladištenja otpada, a produkti sagorevanja biomase ne utiču štetno na okruženje.
Još jedan projekat koji Strauss Adriatic ističe kao pionira u oblasti ekologije jeste i instaliranje solarnih elektrana na krovu fabrike ukupnog kapaciteta 109kW. Osim toga, kompanija od Elektroprivrede dobija i sertifikat da je električna energija koju kupuje od njih 100% iz obnovljivih izvora, tako da je sva električna energija „zelena” – delom od EPS-a, delom od solarnih panela. Na sve to, za potrebe zalivanja travnatih površina u okviru fabrike sakuplja se kišnica, kako se ne bi trošilo više vode nego što je potrebno.
Održivo poslovanje, pored menadžmenta, dolazi i od zaposlenih koji kontinuirano predstavljaju i realizuju svoje inicijative za očuvanje ekološke stabilnosti i unapređenje zelenog poslovanja. U okviru administrativnog dela, zajedničkim snagama uređuju sistem „iznutra”: ne koriste plastične čaše, slamčice i slične proizvode za jednokratnu upotrebu, već su za svakoga obezbeđeni personalizovani EcoCareCup izdržljivi proizvodi od šećerne trske. Za plastične flaše je instalirana posebna reciklažna presa, a u kancelarijama su postavljene kante za sortiranje otpada.
Zaposleni aktivno predstavljaju i realizuju svoje inicijative za očuvanje ekološke stabilnosti i unapređenje zelenog poslovanja
„EVRO ZA ZNANJE” I VERA U MLADOST
Kao što svojim angažovanim ponašanjem pozitivno utiču na svoju okolinu, zaposleni u kompaniji Strauss Adriatic pružaju podršku i onima kojima je to potrebno, sa posebnim fokusom na mladima. Početkom nove školske godine, okupili su se i organizovali humanitarni bazar, a čitav prihod od prodaje usmerili su ka fondaciji „Evro za znanje”. Reč je o fondaciji koja već deset godina stipendira najbolje učenike i studente u Srbiji, kojima je potrebna materijalna pomoć. Mada se podrška inače zasniva na malim, pojedinačnim donacijama, zaposleni u Strauss Adriatic-u organizovali su veću akciju kako bi pokrenuli „lavinu” podrške.
Humanitarni bazar u kompaniji Strauss AdriaticFoto: Strauss Adriatic
Svesni da ulaganjem u mlade – ulažu u budućnost, kolege i koleginice brzo su se okupile sa istim ciljem. Sektor prodaje organizovao je događaj i pozvao sve da se priključe, a čak 11 prodajnih timova ponudilo je različite artikle, od jedinstvenih rukotvorina do prehrambenih proizvoda. Osim sjajne atmosfere, zaposleni su uspeli da ostvare i veoma uspešno prikupljanje sredstava fondaciji „Evro za znanje”, kao i da svojim humanim gestom razviju duh dobrih dela. Prikupljena je pomoć za ambiciozne ljude čiji je uspeh na pomolu i raširena je svest o značaju ulaganja u njihovu budućnost.
MOJA PRVA KAFA – UPS, PLATA!
Podrška mladima ove godine stigla je i kroz prvo učestvovanje kompanije Strauss Adriatic u programu „Moja prva plata”. Zainteresovani kandidati mogli su da se prijave na pozicije u sektorima prodaje, marketinga, finansija i HR-a, i da na taj način započnu svoj karijerni put u okviru internacionalne grupacije Strauss Group.
S obzirom na to da aktuelna vremena sa sobom nose posebne izazove za mlade bez radnog iskustva, kompanija im je pružila odličnu priliku za stručni razvoj i usavršavanje radom na međusektorskim projektima uz podršku većeg broja mentora. Devetomesečni program podrazumeva rad na konkretnim zadacima, formalne i neformalne oblike edukacije, kontinuirano praćenje rada i osposobljavanje za samostalan rad. Glavna prednost učestvovanja u programu „Moja prva plata” baš u kompaniji Strauss Adriatic, jeste i prilika za zaposlenje – najbolji polaznici programa dobijaju priliku da svoj dalji karijerni put nastave upravo ovde.
Svesna da ulaganjem u mlade – ulaže u budućnost, kompanija im na različite načine pruža podršku prilikom profesionalnog razvoja
BRIGA O ZAPOSLENIMA – UVEK I SVUDA
Ulaganje u kadrove u kompaniji Strauss Adriatic podrazumeva kreiranje kvalitetnih uslova za rad, ali i mogućnost profesionalnog napretka, podršku u zdravlju, kao i otvorenost, transparentnost i uključivanje u značajne društvene aktivnosti. Osim toga, zaposlenima se svakodnevno pruža odgovarajuća edukacija, a ulaže se u različite programe i u multidisciplinarni pristup poslovanja.
Dodatno, Strauss Adriatic pokreće i veliki broj novih velikih inicijativa, među kojima je i „Svaki dan bezbeDAN” – aktivacija edukativnog karaktera sa ciljem dodatne obuke zaposlenih koja se tiče bezbednosti na radu. Oni su dobili dodatna znanja iz tri oblasti: bezbednost u saobraćaju (u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja), prva pomoć (sa partnerom za sistematske preglede – Vizim) i protivpožarna zaštita (sprovedena od strane Tanje Žigić, inženjera za bezbednost u kompaniji).
Simulacija u okviru inicijative „Svaki dan bezbeDAN”Foto: Strauss Adriatic
O uspešnoj realizaciji projekata koji unapređuju bezbednost zaposlenih, govori i sertifikat ISO 45001, koji se odnosi na to da je kompanija uvela i primenjuje sistem menadžmenta bezbednošću i zdravljem na radu.
Podrška saradnicima i partnerima, borba za očuvanje životne sredine i kreiranje održive zajednice, pružanje prilika mladim, vrednim ljudima koji ostvaruju zapažene rezultate, kao i svakodnevna briga o zaposlenima i omogućavanje njihovog razvoja, dokazuju da kompanija Strauss Adriatic posluje u skladu sa visoko postavljenim profesionalnim, ekološkim i etičkim standardima.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Izložba NA PUTEVIMA SRPSKE UMETNOSTI 1923-2023: od Konjovića do Marine Abramović otvorena je u subotu 30. septembra u Novom Sadu, u novom prostoru Kreativnog distrikta i održava se u okviru nеdеljе vizuеlnе ...
Četvrtu godinu zaredom, farmaceutska kompanija Galenika aktivno podržava borbu protiv raka dojke kroz svoj društveno-odgovorni projekat koji obuhvata donaciju i kampanju podizanja svesti o važnosti prevencij...
Sa ciljem da motiviše ugostiteljski sektor da se još aktivnije uključi u inicijative upravljanja i odlaganja staklenog otpada, kompanija Sekopak, vodeći operater ambalažnog otpada, pokrenula je projekat EKO ...
Gallup International je u ime Vienna Insurance Group (VIG) ispitivao saznanja građana u vezi sa rizicima, u devet zemalja srednje i istočne Europe (CEE).
Reprezentativna studija otkriva značajne nedostatk...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost