2022 CSR Club

03.01.2023. 15:05

Galenika

Autor: Galenika

Galenika: Vodič za uspešno balansiranje dvadesetih

„Zdravo dvadesete“ su nastale kako bi mladima pružila relevantne i kredibilne informacije kada je u pitanju očuvanje zdravlja i prevencija različitih oboljenja, ali i kako bi pričale o različitim društvenim i aktuelnim temama koje su važne...

Logo: Zdravo dvadesete

Fakultetske obaveze, ispitni rokovi, izlasci, ljubavni problemi… Sve ovo zajedno unosi zbrku u život mladog čoveka i otežava mu da se dobro organizuje i povede računa o pravilnoj ishrani, redovnoj fizičkoj aktivnosti ili da zbog redovne kontrole poseti lekara.

Mladi imaju brojne dileme, a ponekad sve deluje nerešivo i nedostižno. Ali kada postoji oslonac i podrška, onda sve može biti dosta lakše.

Platforma „Zdravo dvadesete“, kompanije Galenika, tu je da uskoči u pomoć i da proverene odgovore na mnoga pitanja. „Zdravo dvadesete“ su nastale kako bi mladima pružile relevantne i kredibilne informacije kada je u pitanju očuvanje zdravlja i prevencija različitih oboljenja, ali i kako bi pričale o različitim društvenim i aktuelnim temama koje su važne za mlade. Kao prvi korak na tom putu, kreiran je e-vodič „Kako da pronađeš svoju ravnotežu i očuvaš zdravlje“, koji donosi savete iz sedam zdravstvenih oblasti – ishrana, fizička aktivnost, mentalno zdravlje, kontracepcija, zavisnosti, hormoni i alergije. Autori vodiča su lekari specijalisti, a kao dopuna e-vodiču nastala je i rubrika „Pitajte doktora“ na „Zdravo dvadesete“ Youtube kanalu, u kojoj su lekari odgovarali na najčešća pitanja i dileme mladih, a koje se tiču zdravlja.

Gosti urednici i saradnici na projektu

Tokom dve godine sprovođenja projekta, „Zdravo dvadesete“ su evoluirale u format njuz portala za mlade koji se bavi prevashodno zdravstvenim temama, ali i drugim lifestyle i društvenim temama koje se mogu dovesti u vezu sa mentalnim i fizičkim zdravljem. U tom duhu, doprinos različitim temama dali su i gosti urednici na portalu „Zdravo dvadesete“ koji su iz svoje perspektive obrađivali teme poput mentalnog zdravlja, eko-anksioznosti, posete urologu i mnoge druge. Među gostima urednicima, našli su se: Marina Zec, urednica portal Oblakoder, Iva Parađanin, autorka podkasta Tampon zona, Jelisaveta Miletić, ispred redakcije Njuz neta, Uroš Dimitrijević, novinar BBC-a i mnogi drugi..

Pored gostujućih urednika, svoj doprinos „Zdravo dvadesetim“ u 2022. godini dali su i brojni drugi saradnici. Među njima i influenser Miloš Milaković, koji je kroz ulogu dr Milakovića dočarao neke od problema i razmišljanja dvadesetogodišnjaka, podsećajući ih na važnost preventivnih pregleda i balansiranog stila života.

O dilemama mladih, kroz pesmu „Dvadesete“, pevala je i pevačica Zoi. Pesma je nastala kao prirodan rezultat tema o kojima platforma „Zdravo dvadesete“, kao online vodič za mlade, govori. Zoi je kao izvođač odabrana kao predstavnik generacije, ali i zbog toga što kroz svoje prethodne pesme provlači sve teme sa kojima se mladi poistovećuju. Na izbor Zoi uticali su i glasovi pratilaca društvenih mreža „Zdravo dvadesete“.

Takođe, kao dugogodišnji saradnik na projektu, izdvojila se i ilustratorka Zombijana, koja kroz svoje crteže ilustruje teme poput lekcija iz svojih dvadesetih, mentalnog zdravlja, kao i fizičke aktivnosti.

 

Zašto baš dvadesete

Dvadesetogodišnjaci predstavljaju ranjivu populaciju. Kada je reč o izazovima i očekivanjima smatramo ih odraslima, dok s druge strane, oni svoja najvažnija životna iskustva tek treba da steknu.

Kako su fizičko i mentalno zdravlje osnova lične dobrobiti, prevencija nije samo lično i privatno pitanje - dugoročno gledano, to je lančana reakcija i veće društveno pitanje, osnova za zdravlje i dobrobit društva. Zbog svega toga, ideja projekta „Zdravo dvadesete“ je da motiviše mlade da usvoje zdrave navike i prepoznaju kada je pravi trenutak da se obrate stručnjaku. Kako tema brige o zdravlju i prevencije bolesti predstavlja veliku odgovornost, kompanija Galenika angažovala je vrhunske stručnjake, lekare specijaliste, kako bi osigurala najviši kvalitet i kredibilitet sadržaja i informacija, a kreirana je i mreža partnera, sa ciljem veće vidljivosti teme prevencije u javnosti.
Povelja o zdravlju mladih

U saradnji sa Krovnom organizacijom mladih Srbije (KOMS), predstavljena je i Povelja o zdravlju mladih, kao set smernica za unapređenje zdravstvenog položaja ove populacije. U izradi povelje učestvovalo je 50 mladih aktivista, studenata i zaposlenih u zdravstvenim institucijama iz gradova i opština širom Srbije. Povelja ima za cilj da pruži priliku mladima da se njihov glas čuje, kao i da drugim mladima, donosiocima odluka i relevantnim akterima, ukaže na značaj teme zdravlja mladih. Celokupan tekst povelje dostupan je na sajtu dvadesete.rs

„Zdravo dvadesete“ praksa

Ove godine, po drugi put je organizovan i program plaćene šestomesečne prakse za mlade. Na konkurs za četiri kontent kreatora, koji će raditi na temama i sadržaju u okviru portala i društvenih mreža, prijavilo se više od 120 kandidata. Među prijavljenim kandidatima, odabrano je četvoro koji su tokom trajanja programa prakse, imali prilike i da prođu brojne edukacije, sarađuju sa partnerima na projektu i osmisle i realizuju teme za koje su procenili da bi bile najzanimljivije njihovim vršnjacima.

Gala – glas generacije

Kako bi komunikacija sa mladima bila autentična i personalizovana, na društvenim mrežama je predstavljena i Gala, kao glas generacije. Gala je ove godine dobila veoma značajnu ulogu u komunikaciji sa Z20 zajednicom, jer u prvom licu i kroz svoja „lična iskustva“ adresira probleme mladih.

Gala ima za cilj da se približi mladim generacijama, zadobije njihovo poverenje i stvori prostor za slobodnu dvosmernu komunikaciju. Ona je relevantan sagovornik i  pokreće raznovrsne teme, fokusirajući se prvenstveno na uvođenje zdravih navika u svakodnevni život mladih.

 

Ko su lideri društvene odgovornosti 2022. godine?

 

Zajednica

„Zdravo dvadesete“ zajednica danas okuplja više od 20.000 ljudi kroz društvene mreže Instagram, Facebook, Tik-Tok, kao i newsletter bazu. Osim sjajne interakcije i direktne povratne informacije o temama koje su mladima važne, ova zajednica kvartalno učestvuje i u anketama na goruće teme mladih poput mentalnog zdravlja, društveno nametnutih normi i mnogih drugih tema.

Nagrade

Značaj projekta i specifičnost ciljne grupe kojoj se obraća, prepoznat je i kroz brojne nagrade koje je projekat za samo dve godine postojanja osvojio. Samo u 2022. godini projekat je nagrađen priznanjem Disrupt Inovacija, u kategoriji Zdravstvo i farmacija na Disrupt nagradnom konkursu. Pored toga, projekat je nagrađen i titulom „Kampanje sa svrhom“ za 2022. godinu.

 

Galenika je donirala sredstva ženskom centru ,,Milica’’ za podršku ženama u borbi protiv raka dojke
Pantenol Roze Leptir i ove godine podržao žene

 Treću godinu zaredom, kompanija Galenika je organizovala veliku donatorsku aktivnost povodom obeležavanja Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke. Ove godine, Galenika je donirala Ženskom centru ,,Milica’’ sredstva u iznosu od milion dinara. Cilj donacije je uspostavljanje jedinstvenog Nacionalnog centra za pružanje iskustvene i psihosocijalne podrške ženama iz cele Srbije koje su obolele od raka dojke i raka grlića materice.

 U okviru donatorske akcije ,,Sve boje Pantenola za Roze oktobar“, Galenika je od svakog kupljenog Pantenol proizvoda tokom oktobra 2022. izdvojila 20 dinara za potrebe Nacionalnog centra za iskustvenu podršku ženama obolelim od raka dojke i raka grlića materice. U centru će se pacijentkinjama i članovima njihovih porodica pružati i konsultacije od strane uglednih stručnjaka iz domena onkologije i psihologije.

Šta kaže istraživanje?

 Prema istraživanju Ženskog centra ,,Milica’’ sprovedenom ove godine kod 750 žena sa karcinomom dojke prosečne starosti od 45 godina, 47 odsto žena izjasnilo se da informacije o svojoj bolesti nalaze na internetu, 28 odsto ide na zračnu terapiju u mesto udaljeno preko 100 kilometara od mesta stanovanja, 34 odsto nije upoznato o svojim pravima tokom lečenja, dok se jedna trećina ispitanica izjasnilo da im je tokom i posle bolesti kvalitet života lošiji.

Podeli-podseti-proveri“: Važnost edukacije i širenja svesti

 Galenika je ovogodišnju kampanju sprovela u tržnim centrima velikih gradova Srbije, gde su posetioci imali priliku da kroz aktivaciju „Razgovor sa Milicama“ prisustvuju edukaciji o ključnim koracima za samopregled i prikazu promena koje nastaju na dojkama, kroz prezentaciju predstavnica Ženskog centra „Milica“ na specijalno dizajniranoj ženskoj lutki. Pored toga, u duhu principa „Podeli-Podseti-Proveri“ posetioci su bili u prilici da naprave selfi sa posebno konstruisanim Pantenol Roze Leptirom i da podele i podsete pratioce na svojim digitalnim kanalima o značaju širenja svesti i važnosti borbe protiv raka dojke. Pored toga, putem digitalnih kanala, promovisan je edukativni video sa detaljnim instrukcijama kako se može uraditi samopregled dojke, a tokom oktobra prikupljena su i pitanja pratilaca i kreirani video-prilozi gde je stručni tim Ženskog centra „Milica“ pružio odgovore na sve nedoumice vezano za temu prevencije i podrške ženama koje su već obolele od raka dojke.

Galenika je od svakog kupljenog pantenol proizvoda tokom oktobra 2022. izdvojila 20 dinara za potrebe nacionalnog centra za iskustvenu podršku ženama obolelim od raka dojke i raka grlića materice

 

,,Donacija je rezultat Galenikine posvećenosti ljudima i brizi o zdravlju. Podrška sistema, porodice i okruženja u lečenju raka dojke je izuzetno bitna. Zato je formiranje ovakvog centra za podršku ženama obolelim od raka dojke od velikog značaja. Zahvalni smo svima koji su podržali akciju, jer zajedno doprinosimo podizanju svesti o važnosti prevencije, redovnih pregleda i važnosti iskustvene podrške u borbi protiv raka dojke“, izjavila je Jelena Parojčić, izvršna direktorka za ljudske resurse kompanije Galenika.

Edukativni karakter nacionalnog centra za iskustvenu podršku ženama obolelim od raka dojke i raka grlića materice

Nacionalni centar će imati i edukativni karakter sa ciljem da se aktivnosti umreže sa radom preventivnih centara domova zdravlja Srbije, da bi zajedničkim snagama informisali devojke i žene o važnosti skrininga i obuke samopregleda. Planira se i otvaranje „Akademije za pacijentkinje“ gde će se vršiti obuke za edukatore od strane zdravstvenih profesionalca, čime će se uspostaviti dostupnost tačnih i važnih informacijama svakoj ženi u Srbiji bez obzira na to gde živi. Dalji razvoj podrške će podrazumevati i izradu zaštićene veb-platforme za pacijentkinje gde se mogu pronaći sve korisne informacije za borbu protiv raka dojke.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.