2022 CSR Club

05.01.2023. 13:23

Mercator

Autor: Mercator

Mercator-S: Podrška je ono što je vredno, a vredno je zajedno!

Kompanija Mercator-S je i u godini iza sebe, kroz svoje poslovanje, nastavila da jača domaću privredu, male srpske proizvođače i na taj način obezbedila značajan doprinos u rešavanju izuzetno važnih tema koje su se nametnule zbog aktivne glob...

Foto: Mercator

Razvijanje modela poslovanja koji je u najmanjoj mogućoj meri zavisan od eksternih faktora stvara uslove za optimalno poslovanje i ublažavanje svih uticaja globalne krize uzrokovane ratom u Ukrajini.

Ideja Mercator-S o stvaranju ciklusa u koji su uključeni domaći proizvođači, prodajni lanci i potrošači je u situacijama poput aktuelne globalne krize od izuzetnog značaja jer stvara početnu prednost, daje prostor za stvaranje internih strategija i daje mogućnost da se u okviru ciklusa kontrolišu, smanjuju ili povećavaju parametri u skladu sa situacijom. Izazovi pred kojima se nalazimo će uticati na sve kompanije, institucije i svakog člana zajednice i poslovna filozofija kompanije Mercator-S, koja čak 97 odsto prometa stvara u saradnji sa domaćim proizvođačima i dobavljačima, pokazala je da je podrška ono što stvara vrednost, a vredno je zajedno stvarati bolje uslove za poslovanje i svakodnevni život.

Podrška koja može da se meri
  • Više od 13.000 proizvoda na policama IDEA prodavnica, Roda marketa i Mercator hipermarketa nastalo je baš u Srbiji, zbog čega smo jedan od lanaca koji direktno utiču na rast i razvoj domaće privrede, sa fokusom na male proizvođače
  • Mercator-S je kroz projekat postavljanja pametnih presa u prodajnim objektima reciklirao 41.000 limenki, a sada uveo i opciju reciklaže tetrapak, staklene i pet ambalaže. Nagrađen je veliki broj potrošača koji su najviše reciklirali
  • Vredno je zajedno štedeti, zbog čega je kompanija Mercator-S osmislila i od prvog novembra realizuje strategiju energetske efikasnosti kojom će uštedeti 2.400 MWh, što je dovoljno struje za godišnju potrošnju čak 400 domaćinstava
  • Mercator-S karavan je i ove godine obradovao više od 5.000 mališana u 50 institucija u 23 grada Srbije, ali i 300.000 mališana koji su dobili priliku da putem aplikacije razgovaraju direktno sa Deda Mrazom.

 

Trenutno stanje u svetu je dovelo do mnogobrojnih izazova. Pored pandemije korona virusa, aktuelno stanje na teritoriji bivšeg Sovjetskog Saveza je dovelo do zabrinjavajućih posledica širom sveta i u Srbiji. Posle više od dve decenije, opet se suočavamo sa potencijalno kriznim situacijama kada su u pitanju energenti neophodni kako za poslovanje tako i za osnovne životne potrebe. Kompanija koja je poslovanje orijentisala ka stvaranju održivih modela, u koje su uključeni svi akteri domaće privredne scene, donela je strateški plan podrške kroz koji je postavila primer, kako kompanijama, tako i svakom pojedincu u pogledu štednje energenata, na prvom mestu električne energije.

Vredno je zajedno štedeti struju za godišnju potrošnju 400 domaćinstava

Zbog najavljene nestašice struje tokom zimske sezone, kompanija Mercator-S je osmislila i od prvog novembra realizuje strategiju energetske efikasnosti kojom će uštedeti 2.400 MWh, što je dovoljno struje za godišnju potrošnju čak 400 domaćinstava.

Mercator hipermarketi, Roda marketi i IDEA prodavnice širom Srbije su već od prvog novembarskog dana u potpunosti isključile sve kompanijske frižidere za pića. U svim ovim maloprodajnim objektima je isključena rasveta u pomoćnim prostorijama, sa obaveznim isključivanjem svetala u prostorijama u kojima se niko ne nalazi. Pored toga, u potpunosti je ugašena sva spoljna rasveta ispred svih Mercator hipermarketa, Roda marketa i IDEA prodavnica širom Srbije.

Kompletna spoljna rasveta je svedena na minimum, osim u delu parking prostora, rashladne komore se upotrebljavaju što racionalnije, a sve komore koje nisu u upotrebi su u potpunosti isključene. Zbog uštede energije koja ide na grejanje, kompanija je donela odluku i da sva vrata koja se nalaze u međuzonama između maloprodajnog prostora i magacina, kao i magacina i prijema robe, budu zatvorena. I na kraju, ali ne i najmanje važno, u svim IDEA, Roda i Mercator objektima širom Srbije je isključeno osvetljenje na kategoriji kozmetike.

Kada je u pitanju ušteda električne energije, a u cilju solidarnosti sa trenutnom situacijom, kompanija Mercator-S odlučila je da sve neophodne mere sprovede i u drugim svojim objektima širom Srbije, kao što su Velpro centri, Logističko-distributivni centri, upravne zgrade u Beogradu i Novom Sadu, kao i u Kantini 904, restoranu koji je namenjen zaposlenima u ovoj organizaciji.

Ušteda električne energije koju planira kompanija Mercator-S, u iznosu od 2.400 MWh, posebno je značajna ako se ima u vidu da je prosečna potrošnja električne energije jednog domaćinstva u našoj zemlji, na godišnjem nivou, oko 6 MWh.

Orijentisani na vrednosti koje se stvaraju i ostaju u Srbiji

Mercator-S već sedam godina pruža podršku razvoju zdrave i konkurentne privrede kroz brend Ukusi moga kraja, koji broji 190 autentičnih srpskih proizvoda, napravljenih od domaćih sirovina, u saradnji sa 40 domaćih proizvođača. UMK je garant da su proizvodi sačuvali tradicionalni ukus i način proizvodnje, kao i da su nastali od domaćih sirovina, bez aditiva, veštačkih boja i konzervansa. Obeležje „Čuvarkuća“, koje dodeljuje Privredna komore Srbije u okviru projekta „Stvarano u Srbiji“,  mogu dobiti samo proizvodi vrhunskog kvaliteta i dokazano domaćeg porekla.

U IDEA, Roda i Mercator objektima može se pronaći više od 300 proizvoda obeleženih ovim žigom, od kojih preko 100 proizvoda predstavlja deo asortimana brenda Ukusi moga kraja. Ovim načinom označavanja kupci lakše pronalaze željeni proizvod, što direktno utiče na prodaju, plasman i konkurentnost domaćih malih proizvođača.

 

Ko su lideri društvene odgovornosti 2022. godine?

 

Recikliranje za zelenu budućnost

Podizanje svesti o važnosti pravilnog odlaganja otpada i racionalnog korišćenja energetskih resursa direktno utiče na kvalitet vode, vazduha i okruženja. U okviru projekta pod sloganom „Pametno recikliraj“, koji je započet prošle godine i deo je programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj, sproveden je niz aktivnosti na teritoriji opštine Zrenjanin u oblasti „zelene energije“. Program zajednički sprovode GIZ sa partnerima u saradnji sa NALED-om i Recan fondacijom, a cilj projekta je da se podstakne reciklaža, povećaju količine ambalažnog otpada i testira pametna tehnologija. Pametni uređaji za reciklažu otpada od oktobra 2022. godine se nalaze u IDEA objektima, Roda megamarketima i na još šest javnih lokacija u Zrenjaninu, na kojima građani mogu da odlože tetrapak, limenke, staklenu i PET ambalažu proizvoda koji nose oznaku „Recikliraj“. Prilikom ubacivanja svakog proizvoda u pametne uređaje, na ekranu se pojavljuje jedinstveni bar-kod, koji je neophodno uneti u Solagro aplikaciju. Putem ove aplikacije građani mogu da sakupljaju poene za svaku jedinicu reciklirane ambalaže, koje mogu zameniti za vaučere u maloprodajnim IDEA i Roda objektima u Zrenjaninu. Kompanija Mercator-S posebnu pažnju posvećuje održivom ekološkom razvoju i čvrsto veruje da se ovakav model održivosti, koji stimuliše dalju reciklažu, može primeniti i u drugim gradovima i opštinama.

Osmeh najmlađih kao pokretačka snaga za sve

Više od 5.000 dečaka i devojčica već sedmu godinu zaredom sa nestrpljenjem iščekuje Mercator-S novogodišnji karavan koji ostvaruje i one najskrivenije dečje želje. Sa ciljem da svi mališani osete prazničnu magiju i dožive jedinstveno iskustvo, Mercator-S je posetio 23 grada širom Srbije, obišao više od 50 dečjih bolnica, domova za nezbrinutu decu i drugih dečjih institucija, i izmamio osmehe posebno osmišljenim novogodišnjim paketićima.

Deca su najpre imala priliku da razgovaraju sa Deda Mrazom putem posebno kreirane aplikacije i da mu otkriju koliko su bili dobri tokom godine i šta najviše vole. Nakon razgovora sa Deda Mrazom tek počinje prava magija. Podrškom zaposlenih u kompaniji Mercator-S i košarkaša Crvene zvezde, koji su pripremili personalizovane poklone za svako dete, praznična čarolija zakucala je na vrata ovih ustanova. Iskreno oduševljenje na dečjim licima se ne može sakriti i predstavlja dokaz da je kompanija i ovaj put tokom hladnih meseci uspela da ugreje njihova srca.

Takođe, još 300.000 dece širom Srbije imalo je priliku da putem aplikacije razgovara sa Deda Mrazom i prenese mu svoje novogodišnje želje. Projekti ovog tipa daju dodatnu podršku sistemu za rad sa socijalno ugroženom decom, šire duh solidarnosti i podsećaju nas zašto je važno da volimo jedni druge.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.