2019

Vip mobile

KONSTANTNO ULAGANJE U DRUŠTVENO ODGOVORNO POSLOVANJE Kao prva Family Friendly kompanija u Srbiji, priznata i kao rodno najsenzitivnija, Vip neguje vrednosti koje jačaju porodice zaposlenih, i realizuje projekte za širu javnost u skladu sa tim. Izuzetnost u društveno odgovornom poslovanju ogleda se i u konstantnoj podršci kulturi i obrazovanju Tokom 12 godina koliko je prisutna na srpskom tržištu, kompanija Vip mobile konstantno ulaže u razvoj lokalne zajednice, građenje odnosa poverenja sa korisnicima, ali i u svoje zaposlene. Zahvaljujući tome, najmlađi operator na tržištu prepoznat je kao pouzdan partner i inicijator pozitivnih promena u društvu. U oblasti zaštite životne sredine, kompanija racionalno troši resurse sa ciljem smanjenja štetnih uticaja na životnu sredinu, i ujedno motiviše širu javnost za odgovoran odnos prema prirodi. Kao prva Family Friendly kompanija u Srbiji, priznata i kao rodno najsenzitivnija, Vip neguje vrednosti koje jačaju porodice zaposlenih, i realizuje projekte za širu javnost u skladu sa tim. Izuzetnost u društveno odgovornom poslovanju ogleda se i u konstantnoj podršci kulturi i obrazovanju. EKOMOTIVIŠI SRBIJU: ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE KAO PRIORITET Ekologija je oblast u kojoj je Vip od 2012. godine kroz inicijativu „Vip Ekomotivacija“ postavljao standarde društveno odgovornog delovanja, sa jasnom filozofijom da stanje naše životne sredine zavisi samo od nas koji u njoj živimo. Vođeni time, zaposleni u Vipu realizovali su niz ekoloških projekata, sa ciljem da ove vrednosti prenesu korisnicima i široj javnosti. Zaposleni se kontinuirano podsećaju na brigu o životnoj sredini kroz poruke o uštedi energije, vode i drugih resursa. U radnom prostoru postavljene su korpe za reciklažu papira, plastike, stakla i metala, dok se električni otpad prikuplja odvojeno i reciklira u skladu sa zakonskom regulativom. Posvećenost i briga o životnoj sredini ogledaju se i u formiranju Vip eko-tima, koji čine zaposleni iz različitih sektora i na volonterskoj osnovi predstavljaju ambasadore kompanije. Ovaj tim pokreće različite aktivnosti u cilju obeležavanja važnih ekoloških datuma: Dana planete Zemlje, Sata za planetu Zemlju, Dana zaštite životne sredine i drugih, što podrazumeva akcije čišćenja i uređenja zelenih površina, sađenje biljaka i aktivnosti reciklaže. Samo u 2018. godini zaposleni su reciklirali više od 14 tona papira, tri tone stakla i skoro 70 tona električnog otpada. U okviru projekta „Vip Ekomotivacija“ kompanija je među prvima pokrenula akciju reciklaže starih mobilnih telefona. Odziv korisnika bio je odličan, što dokazuje i rezultat od 150.000 prikupljenih uređaja. Dodatno, uvođenje i promocija korišćenja elektronskog računa doprineli su da Vip zajedno sa korisnicima tokom 2018. godine uštedi 38 tona papira. Angažovanje stanovništva Srbije u cilju razvitka ekološke svesti i motivisanje na preduzimanje sopstvenih koraka u zaštiti životne sredine nastavlja se pod okriljem znatno šire inicijative „Ekomotiviši Srbiju“. Namera jeste podsticanje javnosti, biznis zajednice, relevantnih institucija i lokalnih samouprava da uzmu učešće u projektima i aktivnostima koje se odnose na zaštitu životne sredine. U skladu sa tim, Vip sprovodi novi ekološki projekat „Očistimo reke Srbije“ zajedno sa dnevnim listom Blic, kako bi se vodotocima u Srbiji vratio dostojanstven izgled, kao i da se životna sredina učini zdravijom i lepšom. Do kraja 2019. godine, na više od 20 lokacija na vodotocima širom Srbije biće uklonjeno smeće, uz učešće brojnih volontera i Vipovih zaposlenih u Kraljevu, Kruševcu, Smederevu, Ivanjici, Novom Sadu, Nišu, Jagodini, Čačku, Pirotu, Pančevu, Somboru, Beogradu, kao i drugim gradovima i opštinama. Posebne pohvale inicijativi dao je potpredsednik Vlade Rasim Ljajić, kao i direktor Agencije za zaštitu životne sredine Filip Radović. VIP KINOTEKA: NASTAVAK DIGITALIZACIJE JUGOSLOVENSKE FILMSKE BAŠTINE Kroz različite projekte Vip je pokazao da digitalizaciju i nove tehnologije koristi u službi napredovanja dru- štva. Proces digitalne restauracije srpskog filmskog nasleđa bio je preko potreban, o čemu svedoči i izuzetan uspeh projekta „Vip Kinoteka“. Novi, digitalni život tokom 2018. godine dobilo je 10 srpskih filmskih klasika, koji su proglašeni za nacionalno kulturno dobro od velikog značaja. Pozitivne reakcije šire i stručne javnosti dodatno su doprinele da se partnerska saradnja sa nacionalnim filmskim arhivom nastavi restauracijom još deset filmova koji su obeležili domaću kinematografiju. Digitalno restaurirani filmovi, koji su premijerno prikazani u novom ruhu u više od 20 gradova širom Srbije, jesu: „Ko to tamo peva“, „Kad budem mrtav i beo“, „Specijalno vaspitanje“, „Maratonci trče počasni krug“, „Lepota poroka“, „Varljivo leto“, „Nacionalna klasa“, „Petrijin venac“, „Miris poljskog cveća“ i „Tri karte za Holivud“. Ovoj listi nedavno su dodati i „Ljubav i moda“ i „Balkanski špijun“. BEZBEDNI KLINCI: SARADNIK DIGITALNIH RODITELJA Kao pružalac komunikacionih usluga, Vip intenzivno pokreće pitanje bezbednosti dece na internetu. Imajući u vidu da mnoge onlajn trendove najmlađi ujedno i najlakše usvajaju, Vip je ponudio podršku roditeljima u vidu platforme Bezbedni klinci (bezbedniklinci.rs). Zanimljiv i edukativan sadržaj na samoj platformi na raspolaganju je roditeljima da budu pravovremeno informisani i ne gube korak sa mališanima koji odrastaju u digitalnom dobu. Cilj jeste da upravo roditelji budu samouvereni i spremni da svojoj deci budu prva adresa za svaki savet, pitanje i reakciju kada je u pitanju bezbedno korišćenje interneta. U izradi sadržaja učestvovali su stručnjaci iz Instituta za digitalne komunikacije, a platforma sadrži i rezultate relevantnih istraživanja, savete i objašnjenja različitih situacija na društvenim mrežama, aplikacijama za dopisivanje, kao i korisne sajtove. Adresa bezbedniklinci.rs postala je saradnik mnogih roditelja u Srbiji, u savladavanju izazova modernog roditeljstva, sa ciljem digitalnog opismenjavanja i boljeg razumevanja onlajn okruženja – što je u današnjem procesu vaspitavanja neizostavan element. Podršku razvoju platforme dalo je i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. PORODIČNO ODGOVORNO POSLOVANJE KAO STANDARD ZA PRIMER U Vipu se godinama radi na konceptu porodično odgovornog poslovanja, po čemu je, još jednom, postavio novi standard. Najmlađi operator na tržištu prvi u Srbiji je dobio prestižni sertifikat Family Friendly Enterprise prema licenciranoj sertifikacionoj šemi Instituta „Ekvilib“ iz Slovenije, koji garantuje da je kompanija prilagodila unutrašnju strukturu i organizaciju kako bi zaposleni imali mogućnost da podjednako budu posvećeni karijeri i privatnim obavezama. U Vipu radi više od 1.400 zaposlenih koji se brinu o 2,3 miliona korisnika, i posebno se ističe da više od polovine ukupnog broja čine roditelji. Kompanija je među prvima donela odluku da zaposlenima na porodiljskom odsustvu isplaćuje punu razliku do ugovorene zarade, tokom celog trajanja odsustva. Onda kada se vrate sa porodiljskog, mamama je omogućen period privikavanja koji podrazumeva pola radnog vremena, ali i punu zaradu. Podrška je tu i za novopečene očeve, koji mogu da računaju na dodatne slobodne plaćene dane povodom rođenja deteta. Među najve- ćim olakšicama je vrtić u okviru same kompanije, dok zaposleni koji dobiju treće dete imaju i mesečnu naknadu od 10.000 dinara do 15. godine deteta, čime Vip direktno daje doprinos populacionoj politici u Srbiji. Pozitivnu praksu unutar kompanije Vip je odlučio da proširi i kroz direktan doprinos zajednici u kojoj posluje. Kreirana je posebna ponuda namenjena svim novim mamama u 2019. godini, sa ciljem da se u fokus stavi podrška porodici. Imajući u vidu da slična ponuda nije viđena na tržištu, Vip je kroz svoju uslugu istakao koliko je važno da bude podrška roditeljima koji se uhodavaju sa novim obavezama i troškovima, u momentima kada preuzimaju najvažniju životnu ulogu. Osnaživanje žena je među ključnim prioritetima kompanije. Odnos zaposlenih muškaraca i žena u kompaniji je ravnopravan, sa istim uslovima za napredovanje, zaradu i usavršavanje a, ujedno, polovinu menadžerskih pozicija u kompaniji zauzimaju upravo žene. To je prepoznalo i Udruženje poslovnih žena Srbije, i uručilo Vipu specijalno priznanje „Rodno najsenzitivnija kompanija“. Posebno se ističe i nagrada „Prijatelj porodice“, koju Privredna komora Srbije dodeljuje kompanijama koje kreiraju načine poslovanja sa fokusom na potrebe zaposlenih. MODERNIZACIJA OBRAZOVANJA Digitalizacija je među najvažnijim procesima koji unapređenje obrazovanja zahteva. U tom cilju, Vip je sproveo projekat „4G učionice“, koji je uključio donaciju rutera i prateće opreme u 25 škola, a obezbeđen je i brzi internet kako bi se unapredila nastava u ruralnim područjima širom zemlje. U 2019. godini, Vip se pridružio kampanji povodom Nacionalnog dana davanja, koja je podrazumevala prikupljanje donacija za opremanje 60 osnovnih škola širom Srbije inovativnim učilima poput interaktivnih tabli, bee bot robota, ili VR naočara. Tokom Meseca davanja, od 9. septembra do 9. oktobra, od svakog aktiviranog elektronskog računa Vip je donirao sredstva, i još jednom direktno doprineo modernizaciji obrazovanja u Srbiji. Nezaobilazna je i podrška takmičenju „Uhvati ideju“, koje je organizovalo Udruženje poslovnih žena Srbije. Takmičenje je održano povodom obeležavanja Me- đunarodnog dana devojčica u informaciono-komunikacionim tehnologijama, s ciljem da se devojčice osnaže prilikom odabira budućih profesija, kao i da se podstaknu da, pri razmišljanju o profesionalnoj orijentaciji, budu vođene ličnim interesovanjima i talentima. Finalistkinje takmičenja obišle su kompaniju Vip, razgovarale sa menadžerkama na rukovodećim pozicijama u ovoj kompaniji i u okviru radionice ve- žbale kako da što uspešnije prezentuju svoje ideje. NESEBIČNA KNJIGA – VREDNOST DAVANJA Raznolikost koju kompanija neguje u projektima posvećenim deci ogleda se i u projektu „Nesebična knjiga“. Vip je dizajnirao specijalnu knjigu, koja se sastoji od pesama prilagođenih dečjem uzrastu, a govori o vrednosti deljenja. Na kraju same knjige nalazi se i jedinstveni „nesebični papir“, predviđen za pakovanje poklona. Tokom novogodišnjih praznika, svi zaposleni Vipa učestvovali su u pakovanju poklona, koji su potom uručeni ustanovama za decu širom Srbije. Vrednost ovog projekta prepoznalo je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, uz čiju je podršku kompanija poklonila „Nesebične knjige“ svim predškolskim ustanovama i vrtićima u Srbiji.

2019

UNILEVER BEOGRAD

CIF ČISTI SRBIJU Naš plan je da očuvanje spomenika kulture, kao i drugih gradskih površina, bude trajno u svesti svih građana u Srbiji, a brendu Cif smo ovog puta dodelili ulogu predvodnika i motivatora da se što više ljudi uključi i podrži ovakvu ideju, rekla je Snežana Vukalović, menadžer korporativnih komunikacija u kompaniji Unilever Beograd d.o.o. Kompanija Unilever je 2014. godine započela akciju „Cif čisti Srbiju“ sa idejom da zajedno sa građanima i institucijama temeljno očisti i preuredi spomenike kulture i znamenja istorije u gradovima širom Srbije, na jedinstven i transparentan način, tako što su građani na sajtu www.cifcistisrbiju.rs mogli da glasaju i izaberu lokaciju koja će biti na listi za uređenje. Od početka akcije očišćeno je i restaurisano više od 20 spomenika kulture! Godine 2014, kada je velika akcija prolećnog čišćenja u gradovima širom Srbije započela, očišćen je i uređen pešački prolaz kod Doma kulture u Čačku. Tim akcije „Cif čisti Srbiju“ sa zidova i poda poznatog čačanskog prolaza uklonio je grafite, naslage čađi i ostale nečistoće koje su narušavale njegov izgled, a nakon temeljnog čišćenja nanesen je i specijalni antigrafitni sloj koji će sprečiti dalje narušavanje izgleda zidova. Takođe, očišćen je i zaštićen kameni deo Spomenika srpskim ratnicima na centralnom trgu u Kraljevu. Stručni tim za čišćenje, koji je oformila kompanija Unilever, sa postamenta čuvenog „Milutina“ uklonila je sve nečistoće koje su se nataložile na spomeniku, čime je simbolu Kraljeva, bar na neko vreme, vraćen blistavi sjaj. Tokom svih akcija čišćenja, materijali od kojih su izgrađeni spomenici kulture su tretirani sredstvima koja propisuju strogi pravilnici o konzervaciji i zaštiti. DAJUĆI PODRŠKU LOKALNOJ ZAJEDNICI KROZ ČIŠĆENJE I UREĐENJE SPOMENIKA, ŽELIMO DA SKRENEMO PAŽNJU GRAĐANIMA NA NJIHOV ZNAČAJ, ALI I NA TO KOLIKO JE VAŽNO DA ODRŽIMO VISOK NIVO OPŠTE HIGIJENE, A REAKCIJE KOJE DOBIJAMO OD GRAĐANA I LOKALNIH SAMOUPRAVA UVERAVAJU NAS DA SMO U TOJ NAMERI I USPELI Godine 2015. posetili smo Suboticu i očistili i zaštitili spomenik caru Jovanu Nenadu na Trgu slobode, a 2016. godine smo akciju nastavili u Pirotu, Zrenjaninu i Topoli. U Novom Sadu, 2016. godine kada je Srpsko narodno pozorište proslavilo svojih 155 godina postojanja, kompanija Unilever je ovoj značajnoj instituciji poklonila čišćenje fasade, koje je podrazumevalo uklanjanje grafita i ostalih nečistoća. „Živimo u vremenima kada su, nažalost, ulaganja u ustanove kulture izuzetno mala i nedovoljna da bi se one mogle održavati na adekvatan način. Izuzetno smo zahvalni kompaniji Unilever Beograd koja je prepoznala značaj ovakvih projekata“, rekao je g. Aleksandar Milosavljević, upravnik Srpskog narodnog pozorišta, dodajući da će „ovakve inicijative i projekti značajno doprineti da u narednom periodu i druge kompanije i pojedinci koji imaju mogućnost daju doprinos očuvanju ustanova i spomenika kulture“. Tokom 2017. godine, u okviru kampanje je očišćen i podzemni prolaz kod Palate Albanija u Beogradu, Prva kragujevačka gimnazija, kao i Spomen-park borbe i pobede u Čačku. NOVINARKA RADA ĐURIĆ, GLUMCI ZORAN PAJIĆ I ANĐELKA PRPIĆ SU TAKOĐE PODRŽALI NAŠU AKCIJU, A SVE SA ŽELJOM DA ZAJEDNO SA NAMA OSVESTE MOMENAT HIGIJENSKIH NAVIKA, KAKO U KUĆI, U KOJOJ SVE POVRŠINE NEGUJEMO „CIFOM“, TAKO I U NAŠOJ NEPOSREDNOJ OKOLINI „Cif čisti Srbiju“ 2018. godine dobija nove okvire - nastavljamo sa uređenjem, ali se fokusiramo na mesta u gradovima gde ljudi provode najviše vremena – parkovi, trgovi itd. Sa tom idejom smo očistili i obnovili amfiteatar kod spomenika Šabanu Bajramoviću u Nišu, potpuno ga renovirajući – postavljene su nove klupe i kante za otpatke, zasađeno je cveće kako bi dani pored Nišave građanima bili što lepši. Kampanja se nastavlja i 2019. godine, tokom koje sprovodimo akcije u Požarevcu, Kruševcu i Užicu, gde smo ulepšali lokacije koje su građani svojim glasovima odabrali. Kao novine smo uveli mehanizme menjanja plastične ambalaže za Cif proizvode i takođe smo donirali jedno eko-ostrvo za recikliranje. ŠTA JE CIF CREAM Cif Cream je najbolje univerzalno sredstvo za či- šćenje iz Cif asortimana. Nastao je 1969. godine u Francuskoj pod imenom Vim, a 2001. brend menja naziv u Cif. Cif Cream je najprodavanije krem sredstvo za čišćenje tvrdih površina. Njegova formula se zasniva na milionima mikročestica koje prodiru u upornu prljavštinu uklanjajući je bez napora, istovremeno štiteći površine. Može da se koristi za čišćenje svih prljavih unutrašnjih i spoljašnjih površina: kada, umivaonika, pločica, slavina, keramičkih površina, posuđa, plastike, delova bicikala, gumenih delova patika itd. „Dajući podršku lokalnoj zajednici kroz čišćenje i uređenje spomenika, želimo da skrenemo pažnju građanima na njihov značaj, ali i na to koliko je va- žno da održimo visok nivo opšte higijene, a reakcije koje dobijamo od građana i lokalnih samouprava uveravaju nas da smo u toj nameri i uspeli“, rekla je Snežana Vukalović, menadžer korporativnih komunikacija u kompaniji Unilever Beograd d.o.o. i dodala: „Naš plan je da očuvanje spomenika kulture, kao i drugih gradskih površina, bude trajno u svesti svih građana u Srbiji, a brendu Cif smo ovog puta dodelili ulogu predvodnika i motivatora da se što više ljudi uključi i podrži ovakvu ideju.“ Novinarka Rada Đurić, glumci Zoran Pajić i Anđelka Prpić su takođe podržali našu akciju, a sve sa željom da zajedno sa nama osveste momenat higijenskih navika, kako u kući, u kojoj sve površine negujemo „cifom“, tako i u našoj neposrednoj okolini; važno je da zapamtimo da svi moraju biti uredni i pažljivi prema svom gradu, parku ili trgu i svojoj životnoj sredini. Cif vas poziva da nas podržite, pratite i pridružite se, jer ponekad je tako mało dovoljno za promenu! Neka naši gradovi zablistaju punim sjajem!

2019

TELENOR FONDACIJA

ŠANSE I OPASNOSTI NOVOG DIGITALNOG SVETA Mladi odrastaju u okruženju koje utiče na njihovo učenje i razvoj. Zbog toga Telenor, koristeći svoju ekspertizu, aktivno učestvuje u kreiranju bezbednog digitalnog okruženja i edukuje ne samo decu i mlade već i roditelje, staratelje i nastavnike. Od 2012. godine do danas, na ovu temu edukovano je više od 35.000 dece, uz snažnu podršku Vlade, Unicefa i mnogobrojnih partnera Kada se kompanija obaveže na odgovorno poslovanje, to podrazumeva da sve što radi ima značajan uticaj na njene zaposlene, korisnike, partnere, građane, institucije i celokupno društvo. Kroz odgovorno ponašanje prema zajednici u kojoj posluje i ulaganje u Srbiju, Telenor se trudi da prepozna potrebe društva i kroz održive, delotvorne projekte pomogne u rešavanju problema. Koristeći sve prednosti telekomunikacione industrije, Telenor pomaže da se Srbija kao društvo lakše suo- či sa izazovima modernog doba. Podržava projekte u kojima se tehnologije i digitalna rešenja koriste kako bi se smanjile nejednakosti i bolje povezalo društvo, ulažući u obrazovanje, socijalnu inkluziju, životnu sredinu, kulturu i umetnost. Telenor je osnovao Telenor fondaciju u martu 2007. godine sa željom da pomogne u rešavanju određenih izazova sa kojima se suočava srpsko društvo. Ključne teme kojima se fondacija bavi su prevencija digitalnog nasilja i razvoj bezbednog onlajn okruženja. Sa brzim prodorom novih tehnologija, svet se menja. Novi, digitalni svet otvara neverovatne mogućnosti, ali donosi sa sobom i određene opasnosti. Mladi odrastaju u takvom okruženju koje utiče na njihovo učenje i razvoj. Zbog toga Telenor, koristeći svoju ekspertizu, aktivno učestvuje u kreiranju bezbednog digitalnog okruženja i edukuje ne samo decu i mlade, već i roditelje, staratelje i nastavnike, kako bi iskoristili sve prednosti komunikacije i kako bi internet za njih bio pozitivno iskustvo. Od 2012. godine do danas, na ovu temu edukovano je više od 35.000 dece, uz snažnu podršku Vlade, Unicefa i mnogobrojnih partnera. TELENOR I UNICEF – BEZBEDAN INTERNET ZA CELU PORODICU Telenor i Unicef pokrenuli su veliki zajednički projekat „Bezbedan internet za celu porodicu“ u kom se partnerski bave tom temom. U okviru projekta sprovedeno je i obimno istraživanje koje je pokazalo da većina roditelja, vaspitača i učitelja nema dovoljno znanja i veština da decu usmeri na korišćenje digitalnih tehnologija na konstruktivan način i da im pomogne da budu bezbedni na internetu. Zato su za njih organizovani treninzi i obuke kako bi mogli da pomognu deci uzrasta od 4 do 8 godina dok prave prve korake u digitalnom okruženju. Sto hiljada roditelja i 2.000 učitelja, nastavnika i vaspitača prošlo je obuku, a čak 50 odsto njih značajno je napredovalo u nivou digitalnih znanja i veština. Stvaranje digitalnih kompetencija među najmla- đima je ključno ulaganje u budućnost Srbije. Za kompaniju Telenor građenje bezbednog internet okruženja i podrška digitalizaciji društva su oblasti kojima će biti dugoročno posvećena. DECA I INTERNET – PAMETNO OD POČETKA U okviru projekta „Bezbedan internet za celu porodicu“ kreiran je prvi digitalni vodič u Srbiji pod nazivom „Deca i internet – pametno od početka“. Taj vodič namenjen je deci predškolskog i mlađeg školskog uzrasta, ali i svima koji učestvuju u njihovom obrazovanju i vaspitanju, njihovim roditeljima/ starateljima, vaspitačima i učiteljima dece uzrasta od četiri do osam godina sa ciljem informisanja i pružanja podrške deci da bezbedno i konstruktivno koriste digitalne uređaje i internet. Nudi im mnoštvo konkretnih saveta, kao i rečnik za digitalno doba, a deci su dostupni edukativni crtani filmovi, kao i mogućnost da kroz kviz provere svoje znanje iz digitalne pismenosti. U okviru projekta je razvijena i serija crtanih filmova namenjena najmlađima. Digitalni vodič biće korišćen u školama i predškolskim ustanovama, kao i udruženjima roditelja i vaspitača širom Srbije. Dostupan je svim zainteresovanim roditeljima na linku http://digitalni-vodic. ucpd.rs/. INKLUZIVNA DEČJA IGRALIŠTA U BEOGRADU I ĆIĆEVCU Na ovogodišnjem Beogradskom maratonu, zaposleni iz Telenora i Telenor banke su zajedno sa predstavnicima Unicefa učestvovali u Trci zadovoljstva pod sloganom „Trči, čini dobro“. Trčali su za izgradnju inkluzivnih dečjih igrališta u Beogradu i Ćićevcu, koje je Unicef započeo u saradnji sa Sportskim savezom osoba sa invaliditetom Beograda (SSOSIB ). Telenorov tim na maratonu činilo je preko 200 zaposlenih i članova njihovih porodica. Kompanija je donirala 200 dinara za svaki pretrčani kilometar u Trci zadovoljstva, pa je ukupno prikupljeno 250.000 dinara za inkluzivna igrališta. Ova igrališta će koristiti najmanje 1.000 dece sa smetnjama i bez smetnji u razvoju i njihove porodice. Specijalno prilagođen prostor omogućiće deci da se igraju, bave sportom, sklapaju prijateljstva i uče o poštovanju različitosti. TELENOR NA HUMANITARNOM TURNIRU ZA BELHOSPICE Zaposleni u Telenoru su i ove godine učestvovali na BELhospice turniru u malom fudbalu, koji ima humanitarni karakter i pomaže radu BELhospice centra. Turnir je održan na terenima Fudbalskog saveza Srbije u Staroj Pazovi, a Telenor tim osvojio je drugo mesto. Zahvaljujući učešću kompanija u fudbalskom i košarkaškom turniru prikupljeno je 17.000 evra, a ova sredstva namenjena su BELhospice centru, koji pomaže da najteže oboleli pacijenti od raka i njihove porodice nastave da dobijaju besplatno palijativno zbrinjavanje. USKRŠNJE HUMANITARNE IZLOŽBE U TELENORU Telenor već deset godina zaredom organizuje humanitarne izložbe u svojim prostorijama za one kojima je pomoć najpotrebnija. Ove godine, uskršnjoj humanitarnoj izložbi štićenika Centra za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju, odazvao se veliki broj zaposlenih u Telenoru i prikupljeno je 58.000 dinara. Sav prikupljeni novac upotrebljen je za kupovinu novih materijala za radionice centra. TELENOR NA FER-PLEJ TURNIRU U BASKETU Unicefov humanitarni Fer-plej turnir je tradicionalna sportska aktivnost koja ima za cilj da ujedini kompanije i pojedince u kreiranju boljeg okruženja i otvorenijeg društva, u kojem svako dete ima jednake šanse de se pravilno razvija i raste. Telenor tim, podržan od strane Telenor fondacije, već treći put je učestvovao na Fer-plej turniru u basketu, koji je održan u Beogradu i Novom Sadu. Tom prilikom prikupljeno je 2.498.000 dinara i sva sredstva su usmerena na izgradnju inkluzivnih igrališta. Deci sa fizičkim, senzornim i intelektualnim smetnjama u razvoju će se na ovaj način stvoriti prilika da steknu nova pozitivna iskustva kroz igru sa svojim vršnjacima. TELENOR POMAŽE DA SE SRBIJA KAO DRUŠTVO LAKŠE SUOČI SA IZAZOVIMA MODERNOG DOBA. PODRŽAVA PROJEKTE U KOJIMA SE TEHNOLOGIJE I DIGITALNA REŠENJA KORISTE KAKO BI SE SMANJILE NEJEDNAKOSTI I BOLJE POVEZALO DRUŠTVO, ULAŽUĆI U OBRAZOVANJE, SOCIJALNU INKLUZIJU, ŽIVOTNU SREDINU, KULTURU I UMETNOST