2022 CSR Club

09.01.2023. 12:17

Yettel

Autor: Yettel

Zelene inicijative za jaču zajednicu i zdraviju planetu – Yettel

Kreirali smo brend sa ciljem da budemo u balansu sa prirodom: da smanjimo negativan uticaj na životnu sredinu i ponudimo korisnicima da urade isto...

Majk Mišel, generalni direktor kompanije Yettel

Kada smo 1. marta lansirali Yettel brend, predstavili smo i našu svrhu: da pomognemo ljudima da lakše pronađu balans, pogotovo kada je u pitanju tehnologija i način na koji se ona uklapa u naše živote. Naša je želja da im ponudimo proizvode i usluge koji će im u tome pomoći. Istovremeno, nastavljamo da ulažemo u zajednicu u kojoj poslujemo.

Yettel 100% zelena mreža

Prilikom kreiranja novog brenda, razgovarali smo sa korisnicima i videli da su im teme poput zaštite životne sredine, klimatske promene, zagađenje ili boravak u prirodi veoma važne. Zato smo kreirali brend sa ciljem da budemo u balansu sa prirodom: da smanjimo negativan uticaj na životnu sredinu i ponudimo korisnicima da urade isto. Da damo primer, inspirišemo i pokrenemo na akciju.

„Yettel mreža je oduvek sinonim za brzinu i pouzdanost, što je pokazalo i priznanje UMLAUT koje smo dobili četiri godine zaredom. Počev od 2022, Yettel je i 100% zelena mreža, odnosno prva mobilna mreža u Srbiji koja koristi isključivo energiju iz obnovljivih izvora, za šta imamo potvrdu nadležnih institucija Republike Srbije. To znači da se utrošena količina električne energije koju koriste mrežna oprema, uređaji i infrastrukture za potrebe Yettel mobilne mreže dobija iz obnovljivih izvora energije – 100%ЗелЕПС. Kvalitet  mreže ostaje prioritet, a time što smo postali 100 odsto zelena mreža, još jednom želimo da poguramo celo tržište napred“, rekao je Majk Mišel, generalni direktor kompanije Yettel.

Ekološki izazovi su gorući problem današnjice. Potrebno je da kreiramo konkretna rešenja kako bismo sačuvali našu planetu i sve njene lepote.

Lansiranje zelenih inicijativa: zelena mreža i Eco Bonus

Program reciklaže uređaja

Karakteristika modernog načina života je to da koristimo mnogo različitih elektronskih uređaja. Većina ljudi ima barem jedan mobilni telefon, jedan računar ili par slušalica. Elektronski otpad godišnje raste za dva miliona tona, a u ovom trenutku našu planetu zagađuje blizu 350 miliona tona ove vrste otpada. Evropa, nažalost, drži neslavno prvo mesto, stvarajući čak 12 tona e-otpada po glavi stanovnika.

Program reciklaže uređaja

Kako bi doprineo smanjenju količine elektronskog otpada i zašiti životne sredine, Yettel je prošle godine pokrenuo program reciklaže mobilnih telefona. Ove godine, program je proširen i na druge elektronske uređaje, pa je sada moguće reciklirati tablete, modeme, rutere, laptope i pametne satove. Zajedno sa korisnicima, do sada smo reciklirali više od 365.000 uređaja i odložili blizu 28 tona elektronskog otpada. Postavili smo ambiciozan cilj da recikliramo najmanje milion mobilnih uređaja do 2025. godine i pozivamo sve sugrađane da nam u tome pomognu. Za svaki reciklirani uređaj, korisnici dobijaju popust za kupovinu novog telefona, pametnog sata i dodatne opreme.

Postavili smo ambiciozan cilj da recikliramo najmanje milion mobilnih uređaja do 2025. godine i pozivamo sve sugrađane da nam u tome pomognu

Jedna od glavnih prednosti adekvatnog odlaganja i reciklaže elektronskog otpada je dobijanje plemenitih metala i plastike za ponovnu upotrebu. Reciklažom blizu 28 tona otpada, Yettel je omogućio da se 8,1 kilogram zlata, 3,78 kilograma platine i paladijuma i 3,78 tona bakra ponovo upotrebi, čime je smanjena eksploatacija ovih ruda i potrošnja energije potrebna za njihovu obradu. Recikliranjem samo jednog mobilnog telefona uštedi se dovoljno energije za napajanje laptopa čak 44 sata.

Nova digitalna usluga – Eco Bonus

Odlični rezultati programa reciklaže uređaja pokazali su nam da je građanima tema zaštite životne sredine veoma važna i da se rado uključe kada im se ponudi konkretno rešenje, uz jasan poziv za akciju. Stoga smo odlučili da im omogućimo da na jednostavan način recikliraju i druge vrste otpada. Kreirali smo digitalnu uslugu Eco Bonus, čijom aktivacijom korisnici daju saglasnost da se u njihovo ime reciklira plastični i papirni otpad koji u proseku napravi jedan stanovnik Srbije.

Procena, zasnovana na zvaničnim podacima Agencije za zaštitu životne sredine i Republičkog zavoda za statistiku, pokazuje da prosečan stanovnik Srbije mesečno generiše oko 4,6 kg plastičnog, i 2,2 kg papirnog/kartonskog otpada (ukupno 6,8 kg). Zato Yettel nudi korisnicima da, u saradnji sa ovlašćenim operaterom za upravljanje otpadom, u njihovo ime sakupi i reciklira tu količinu. Aktivacijom ove usluge, iako fizički ne učestvuju u celokupnom procesu, korisnici daju direktan doprinos, odnosno „bonus“ očuvanju životne sredine.

U Yettelu sprovodimo i druge ekološke aktivnosti. Pre više od deset godina počeli smo da koristimo papirne umesto plastičnih kesa u prodavnicama, a korisnicima nudimo opciju elektronskog, umesto papirnog računa. Zahvaljujući činjenici da više od 63% naših korisnika koristi e-račun, u teoriji smo zajedno sa njima uštedeli skoro 7.000 stabala. Svake godine učestvujemo u akciji „Sat za našu planetu“, kada na sat vremena ugasimo reklame i unutrašnju rasvetu u svim našim prodajnim objektima i centralnoj zgradi. Sadnjom 6.000 sadnica belog jasena širom Srbije, kroz akciju „Posadi svoj hlad“, Yettel fondacija doprinosi smanjenju emisije 144.000 tona CO2 godišnje, odnosno 4.320.000 tona CO2 za budući period od 40 godina.

Zaposleni u balansu sa prirodom

Zaposleni u Yettelu učestvuju u primarnoj selekciji otpada na radnom mestu, razdvajanjem papira, PET ambalaže i aluminijuma, i sakupljanjem plastičnih čepova za udruženje „Čep za hendikep“. Ove godine, uspostavili smo saradnju i sa udruženjem „Naša kuća“, za čije potrebe zaposleni sakupljaju otpadne paklice cigareta, a članovi Udruženja, kroz proces reciklaže, ručno prave papir od dobijene celuloze. Ovog leta, zajedno sa studentima Ekonomskog fakulteta, učestvovali smo u volonterskoj akciji čišćenja Divčibara.

Još jedna inicijativa koja je pokrenuta unutar kompanije jeste i ukidanje upotrebe plastičnih čaša sa aparata za vodu u upravnoj zgradi i regionalnim centrima. Nakon uspešno sprovedenog pilot-projekta, tokom kog je smanjena potrošnja plastičnih čaša za 500 paketa, ova inicijativa postala je redovna praksa. Umesto plastičnih čaša, zaposleni u centralnoj zgradi i regionalnim centrima koriste isključivo keramičke šolje i staklene čaše, a zaposleni u magacinu i maloprodajnim objektima kartonske čaše.

 

Ko su lideri društvene odgovornosti 2022. godine?

 

Inkluzivna zajednica je jača zajednica
Umetnost u prolazu

U okviru prošlogodišnjeg konkursa „Zamisli sve“, Yettel (ranije Telenor) fondacija podržala je projekat „Umetnost u prolazu“, koji je imao za cilj da na inovativan način približi uličnu umetnost slepim i slabovidim osobama kroz postavljanje modela urađenih 3D tehnologijom. Početkom godine, postavljen je treći 3D model za mural koji su oslikali umetnici Jana i Hope i nosi simboličan naziv „Ljubav i Nada“. Mural je oslikan 2018. uz podršku dece iz „Svratišta“. Zid se nalazi u Cetinjskoj ulici, preko puta socijalnog preduzeća Kafe-bar „16“. Ovaj kafić otvoren je sa ciljem da pruži podršku bivšim korisnicima Svratišta nakon što napune 16 godina i predstavlja svojevrsnu priliku za dodatnu edukaciju, sticanje novih veština i mogućnost formalnog zapošljavanja. Pre svega, to je još jedna sigurna lokacija za decu koja žive i rade na ulici.

Stop hejtu na netu

Istraživanja UNICEF-a pokazuju da je većina dece školskog uzrasta izložena digitalnom nasilju, ali da ga često ne prepoznaju i ne prijavljuju. Pored toga, veliki broj odraslih ne prepoznaje ozbiljnost digitalnog nasilja i koliko je  rasprostranjeno, niti ima dovoljno znanja da pomogne mladima koji im se povere o onome što im se dešava u digitalnom svetu. Kako bi podigao svest o digitalnom nasilju, ali i nivo digitalne pismenosti dece i odraslih iz njihovog okruženja, UNICEF je, u saradnji sa portalom Blic Žena pokrenuo kampanju „Stop hejtu na netu“, a Yettel je podržao projekat.

„Pravilno i pravovremeno obrazovanje dece o tome šta je digitalno nasilje, ali i kako i kome ga prijaviti, od ključnog je značaja za stvaranje bezbednog okruženja na internetu. Temom bezbednosti dece na internetu strateški se bavimo od 2012. godine, i zahvaljujući našim projektima i radu sa mnogobrojnim partnerima, više od 40.000 dece prošlo je kroz obuku za bezbedno korišćenje interneta. Važno nam je da sarađujemo sa pravim partnerima u ovoj oblasti, zato smo podržali kampanju ’Stop hejtu na netu’. Samo zajedno možemo da stvorimo bezbedno digitalno okruženje za sve“, istakla je Milica Begenišić, senior ekspert za održivo poslovanje i organizaciju događaja.

Tokom mesec dana trajanja, kampanju je videlo gotovo šest miliona ljudi, dok su tekstovi na portalu Blic Žena pročitani ukupno 123.411 puta. Projekat je naišao na pozitivne komentare čitalaca, koji su bili složni u tome da je u pitanju važna tema o kojoj se mora više govoriti u javnosti.

UNICEF Fair Play turnir

Naši zaposleni priključili su se i tradicionalnom UNICEF-ovom Fair Play turniru u basketu, koji okuplja poslovnu zajednicu u Srbiji, kako bi svojim učešćem podržala programe za decu i mlade koje UNICEF sprovodi sa partnerima u Srbiji. Ove godine, kroz kotizaciju je prikupljeno više od dva miliona dinara, a sva sredstva bila su namenjena za dalji razvoj programa „Unapređenje mentalnog zdravlja dece i mladih.“

ARLEMM i Yettel – umetnost dostupna svima

Yettel fondacija je i ove godine podržala trinaesti po redu ARLEMM. Manifestaciju su obeležili  koncerti orkestra GRMI, grupe Kalem, Zvonka Bogdana, Prvog beogradskog pevačkog društva i mnogih drugih. Sva dešavanja prenošena su uživo putem Yettelovog Youtube kanala, a naša stabilna, pouzdana i brza mreža omogućila je da umetnost ARLEMM-a bude dostupna velikom broju ljudi.

Naša želja je da budemo pokretači pozitivne promene, da preduzmemo konkretne korake za unapređenje naše zajednice i da inspirišemo druge da nam se u tome priključe. Samo zajedničkim zalaganjem možemo da stvorimo jaču zajednicu.

Otvaranje festivala ARLEMIMFoto: Yettel

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.