Ako tražite novi bar koji biste isprobali, kako da znate da li je to mesto vredno vašeg vremena i novca? Dobar način da procenite svoj novi ili stari omiljeni bar je da imate listu znakova upozorenja koji mogu promeniti vaše mišljenje o tome koliko vremena želite da provedete tamo.
Dok su neki znaci očigledni i ukazuju na to da bi trebalo odmah da odete, drugi znaci upozorenja su suptilniji.
U ova nova, moderna vremena, gostima može da bude važno da bar u koji vole da odu, ima vezu sa svojim mušterijama i na internetu, pre svega na društvenim mrežama. Ali to ne mora da bude – i često, naročito za lokalne kafiće i nije „red flag“. Gužve uveče i čekanje u redovima ispred bara svakako mogu da doprinesu lošem utisku ili možda i ne? Postoje oni koji gužvu vole, svakako to je više stvar ličnih preferencija.
Evo nekoliko stvari na koje ne bi trebalo da se zažmuri, a pažnju na to koji su to znaci upozorenja mušterijama i gostima lokala skreću upravo konobari i barmeni, osoblje koje možda i najbolje zna šta treba gledati.
Led golim rukama
Ako barmen koristi bilo šta osim lopatice za led ili hvataljki, to bi trebalo da bude upozorenje za gosta da nešto nije u redu. Korišćenje čaše za zahvatanje leda je loša praksa, jer bi barmen trebalo da koristi lopaticu ili hvataljke, ali nikada čašu, a apsolutno nikada gole ruke. Ako vidite da barmen koristi gole ruke za zahvatanje leda, nemojte prihvatiti piće, pišu na sajtu Food Republic.
Topla čaša, hladno piće
Da li ste ikada uzeli vruću čašu direktno iz mašine za pranje sudova i zatim sipali led ili hladno piće? Sipanje hladnog pića u vruću čašu je znak upozorenja – ko želi hladno pivo koje se zagreva mnogo brže nego što bi trebalo? Osim toga, stavljanje leda u vruću čašu znači da led počinje brže da se topi, razblažujući piće, koje se onda ne servira na najbolji način.
Loš konobar
Ako vas barmen ignoriše da bi razgovarao sa drugim mušterijama, flertovao sa nekim ili pričao s drugim osobljem, imate posla s nepristojnim barmenom. Iako ne bi trebalo da očekujete da vam barmen postane novi najbolji prijatelj, dobra usluga podrazumeva pažljivost i ljubaznost.
Prljave čaše, prljav lokal
Veliki znak upozorenja su prljave čaše ili posuđe koje je ostavljeno, iako mesto nije zauzeto. Kada je gužva, to i može da se oprosti, ali kada bar nije zauzet, to je trenutak kada bi lokal trebalo da je najčistiji. Zapitajte se, ako trpezarija ovako izgleda bez mušterija, šta se dešava u kuhinji ili iza šanka? Možda je bolje da ne znate. Ako ste u baru ili klubu sa lepljivim podovima to može da bude još jedan zabrinjavajući znak upozorenja.
Pivska pena
Dobar barmen zna da ugao od 45 stepeni i prava čaša za različite vrste piva rezultiraju savršenom penom na čaši ili krigli piva. Iako može izgledati kao da sva ta pena zauzima dragoceni prostor za vaše piće, pena i dobro sipanje mogu značajno uticati na kvalitet piva. Nemati penu na pivu zapravo je znak upozorenja.
Ako ne dozvolite da se formira pena, ugljen-dioksid iz piva se ne oslobađa, što rezultira neželjenim „pivskim nadimanjem.“
Kada nije servirano kako treba
Jedan od najklasičnijih koktela je Old-Fashioned. Ako vaš barmen ne zna kako da ga napravi, to je ozbiljan znak upozorenja.
Mnogi kokteli zahtevaju upotrebu alkoholnih pića koja se čuvaju na hladnom, kao što su negroni ili martini. Ako barmen uzme bocu vermuta ili Camparija s police ili iz nerashlađenog dela bara i počne da pravi vaše piće, piće je napravljeno nepravilno. Upotreba nehlađenog vermuta je još jedan znak upozorenja, jer se ovo piće čuva u frižideru. Druga pića koja treba čuvati na hladnom uključuju likere od kafe, kao što su Kahluah i Jagermeister.
Obavezna hidratacija
Dosta vode je savet kako bi se izbeglo opijanje ili sprečio mamurluk, ali za neke barove to je problem. Pijenje vode dok ste u baru pomoći će u smanjenju glavobolja jer alkohol je, ipak, dehidrator.
Bez obzira na razloge za naručivanje vode s ledom, ozbiljan je znak upozorenja ako barmen odbije da vam je da. Neuslužiti vodom kupca je jednostavno loša usluga, dok suprotno tome, usluživanje vode zapravo može značajno poboljšati iskustvo gosta.