Lifestyle

14.02.2020. 14:07

Promo

Autor: Nova Ekonomija

Kupovina poklona za Dan zaljubljenih u Srbiji skočila 31% za tri godine

Foto: Pixabay

Lifestyle

14.02.2020. 14:07

Kupovina za Dan zaljubljenih beleži rast od 17% na globalnom nivou u poslednje tri godine, dok je u Srbiji tokom istog perioda broj transakcija izvršenih u periodu neposredno uoči i na sam dan praznika povećan za 31%, navodi se u istraživanju Mastercard LoveIndex.

Godišnja studija o navikama i trendovim trošenja uoči Dana zaljubljenih ukazuje da „ljubavna ekonomija“ tokom nekoliko dana pre Dana zajubljenih raste pet puta brže nego globalna privreda.

„Korisnici sve više novac troše kako bi dragoj osobi i sebi priuštili neprocenjiva iskustva, a manje za kupovinu tradicionalnih poklona poput cveća, nakita i ljubavnih čestitki“, navodi se u saopštenju kompanije Mastercard.

Broj rezervacija u hotelima u periodu oko Dana zaljubljenih raste i do 22%, kao i bukiranja letova za odlazak na romantične destinacije do 13% na globalnom nivou. 

U Srbiji su prošle godine parovi potrošili više od 23 miliona dinara na rezervacije letova i prevoza, a čak više od 91 milion dinara na rezervacije hotelskog smeštaja uoči Dana zaljubljenih. 

Na 14. februar se potrošnja u restoranima duplirala u poslednje tri godine, dok se ukupna vrednost transakcija u odnosu na prethodnu godinu povećala za 19% i iznosi više od 147 miliona dinara, dodaje se u saopštenju.   

„U periodu oko Dana zaljubljenih tokom poslednje tri godine na globalnom nivou, onlajn kupovina je porasla za 57% po broju transakcija. Beskontaknta plaćanja takođe beleže porast kod korisnika koji vole da kupuju u prodavnicama, pa tako imamo ogromno povećanje od 175% od 2017. godine“, dodaje se u saopštenju. 

Istraživanje je takođe zabeležilo pozitivan trend i u pogledu same organizacije za Dan zaljubljenih. U odnosu na praksu od pre par godina kada je većina ljudi kupovinu obavljala u poslednjem trenutku, Love Index je pokazao da se najveći broj transakcija tokom 2019. izvršio ranije, 11. februara, u odnosu na 2018. kada je većina bila 12. februara, dok su 2017. većim delom izvršene 13. februara, samo dan pre praznika.  

Godišnji Mastercard Love Index kreiran je na osnovu analize transakcija izvršenih kreditnim, debitnim i pripejd karticama na 53 teritorije širom sveta od 11. do 14. februara u protekle tri godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.