Sve rapidnija urbanizacija svih gradskih područja, čak i onih koja su do nedavno važila za mirne obode grada, kao i konstantno povećanje broja vozila koja učestvuju gradskom saobraćaju i stvaranju čestih i gužvi i zastoja, navela su veliki broj ljudi da potraži alternativna sredstva prevoza, koja bi im olakšala svakodnevno funkcionisanje, posebnu kategoriju među njima predstavljaju tinejdžeri, kojima je pored jednostavnog i lakšeg transporta, jednako bitan faktor i atraktivnost samog vozila i zabava koju im upravljanje njime pruža.
Starosna granica za upravljanjem motornim vozilom u Srbiji iznosi 18 godina, pa su mnogi tinejdžeri nestrpljivi da se samostalno uključe u saobraćaj i nezavisno putuju do željenih destinacija. To posebno dobija na značaju tokom letnjih meseci, kada se održava veći broj manisfestacija na udaljenim lokacijama na otvorenom, a pretopli i pretrpani gradski autobusi ne deluju kao preterano privlačna opcija.
Polaganje za AM kategoriju
U svetlu svega pomenutog, veliki broj tinejdžera pristupa polaganju za AM kategoriju, čime postaju legitimni učesnici u saobraćaju. Dozvola za ovu kategoriju obuhvata upravljanje mopedim, lakim triciklima i lakim četvorociklima, a kandidati moraju imati navršenih 16 godina. Za izdavanje dozvole neophodno je lekarksko uverenje, dok se polaganje sastoji samo iz teoretskog ispita. Iako na prvi pogled zvuči sasvim smisleno i poželjno da se mladi i zvanično upoznaju sa pravilima u saobraćaju, i sami tim učestvuju u podizanju nivoa bezbednosti u njemu, neizbežno se nameću pitanja opravdanosti i isplativosti ove opcije. Mada je slovo zakona u ovom slučaju veoma jasno, i nije na nama da ga tumačimo i dovodimo u pitanje, ipak postoji blagi raskorak između onoga što je u njemu sasvim logično, u teoriji, i praktične primene u stvarnom svetu.
Postavlja se, pre svega, pitanje da li je mladim ljudima dovoljno samo teoretsko znanje kako bi postali odgovorni učesnici u sabraćaju, u kom i iskusni vozači sve teže funkcionišu. Tu je i problem sve boljih prerformansi vozila iz ove kategorije, kao i mogućnost samostalnog poboljšavanja i podešavanja koja može predstavljati veliku opasnost po sve učensnike u saobraćaju. Što se isplativosti tiče, treba imati u vidu da polaganje za A1 kategoriju automatski obezbeđuje i pravo na upravljanje vozilima iz AM kaegorije.
Električni trotineti
Električni trotinet se na našim prostorima pojavio relativno skoro, i za kratko vreme je postao jedna od najpopularnijih alternativnih vidova prevoza. Trenutno se nalazi u sivoj zoni saobraćajnih pravila, jer, iako se može naći u slobodnoj prodaji, njegova upotreba, uprkos sve češćim najavama zvaničnika, nije precizno regulisana zakonom.
U odnosu na vozila iz AM kategorije su daleko praktičnija, mogu se voziti po biciklističim stazama i trotoarima, ne zagađuju okolinu i ne učestvuju stvaranju saobraćajnih gužvi. Manu predstavlja činjenica da ne proizvode buku, pa često mogu da neprijatno iznenade i vozače i pešake.
Iznajmljivanje automobila
Iznajmljivanje automobila za svadbe predstavlja trend koji nikako ne prestaje i koji se postepeno proširio na proslave mature, a potom i na proslave punoletstva. Zainteresovanima je na raspolaganju širok izbor različitih vozila, od luksuznih sportski automobila, preko streč limuzina, pa do oldtajmera i londonskih taksija. Pored upotpunjavanja svečanog trenutka i stvaranja dodatnog osećaja komfora i luksuza, iznajmljivanje ovog tipa vozila značajno utiče i na bezbednost njihovih korisnika.
Kako se radi o svečanostima tokom kojih, a najčešće i pre, se konzumiraju veće količine alkohola, smanjuje se mogućnost da vožnjom u pijanom stanju ugroze sebe i druge učesnike u saobraćaju.