
Šta je 5G mreža?
Sva tri mobilna operatera koja posluju u Srbiji, objavila su da su pustila 5G mrežu. Međutim, malo ko zna šta je zapravo 5G mreža i zašto je ona značajna, da li je opasna po zdravlje i da li ćemo kada upalim...
Proizvodnja kvalitetnih parfema je prava umetnost – od samog mirisa pa sve do dizajna bočice i pakovanja, mnogo truda se ulaže u ove proizvode, a njihove cene to i pokazuju. Da li ste se nekada zapitali koji su to najskuplji parfemi (ženski ili muški) i kako se kreću njihove cene? Spremili smo za vas listu najluksuznijih mirisa, a sigurni smo da će vas cene nekih od ovih parfema veoma iznenaditi.
Bez obzira da li se pitate koji su najskuplji ženski parfemi ili najskuplji muški parfemi, odgovor na oba pitanja bio bi isti – najskuplji parfem na svetu je Shumukh od brenda Nabeel Perfumes. Ovaj uniseks miris vredi vrtoglavih 1,143 miliona evra, lansiran je 2019. godine, a brend Nabeel Perfumes ga je predstavio u Dubai Mol tržnom centru u Dubaiju.
Oni koji su imali sreće da pomirisu ovaj izvanredan parfem kažu da miris asocira na arapske bajke – priče iz „Hiljadu i jedne noći“. Parfem sadrži mirisne note sandalovine, retkog indijskog ulja ouda, najčistijeg ulja turske ruže, pačulija, tamjana, ambera, ilang ilanga, i mošusa. Bilo je potrebno 490 pokušaja da bi se dobio pravi miris, a sam proces je trajao više od tri godine.
Bez obzira na odličan sastav ovog parfema, nameće se pitanje – zašto je baš toliko skup? Odgovor leži u samom pakovanju. Naime, luksuzni parfemi uglavnom dolaze u neverovatnim pakovanjima obloženim kristalima, dijamantima, ili nekim drugim dragim kamenjem od visoke vrednosti.
Shumukh parfem nije izuzetak ovom pravilu – neverovatna bočica na sebi sadrži 3.500 dijamanata, 2,5 kg 18-karatnog zlata i 5,9 kg čistog srebra. Ako se pitate gde je sve to stalo na jednu bočicu parfema, znajte da Shumukh dolazi u boci od tri litra. Parfem je postavio dva Ginisova rekorda – za najskuplju komercijalno dostupnu mirisnu bočicu sa raspršivačem mirisa i za bočicu parfema sa najvećim brojem dijamanata.
Modni brend DKNY izazvao je pravu pometnju kada je predstavljeno ograničeno izdanje njihovog klasičnog mirisa Delicious – jer je Golden Delicious bočica koja vredi oko million evra, što ovaj parfem čini verovatno najskupljim limitiranim izdanjem ikada. Ipak, lepa vest je da je zarada od prodaje ovog luksuznog izdanja donirana u dobrotvorne svrhe.
Što se tiče cene, ona je opravdana samom bočicom, koja je u obliku jabuke, sa mnogo zlata i siluetom koja predstavlja horizont Njujorka od dijamanata – za izradu ovog dela bočice bilo je potrebno skoro 1.500 sati rada. Prema izveštaju Biznis Insajdera, na Golden Delicious se nalazi 2.909 komada dragog kamenja raznih vrsta i iz raznih krajeva sveta – izdvajamo 1,6-karatni tirkizni paraiba turmalin iz Brazila i 7,18-karatni ovalni kabošon safir iz Šri Lanke, a tu su i mnogobrojni dijamanti.
Na trećem mestu liste najskupljih parfema na svetu nalazi se Opera Prima, lansiran 2014. godine za proslavu 130. godišnjice brenda Bvlgari. U poređenju sa prethodna dva mirisa koja smo pomenuli, cena ovog je značajno niža, ali ipak dovoljno nedostižna da bi se i oni imućniji zapitali vredi li kupiti ga. Naime, Opera Prima vredi oko 235.000 dolara – nije milion, ali nije ni malo. Sam opuštajući miris odiše cvetnim i mediteranskim tonovima – sadrži note limuna, cveta narandže, i mošusa. I u ovom slučaju, za cenu je presudna sama bočica. Na njoj se nalazi 25 karata dijamanata, 4,45 karata ametista, i 250 karata citrina. Oblik bočice podseća na rimsku amforu.
Clive Christian Perfume je britanska parfemska kuća koja je kreirala neke od najboljih svetskih parfema. Ono što je karakteristično za ovaj brend jeste to da je on jedini koji je ikada dobio dozvolu da koristi model krune kraljice Viktorije na svojim parfemima. Cena parfema broj 1 Imperial Majesty je 215.000 dolara, a miris se nalazi u Baccarat kristalnoj bočici. Ona je ukrašena belim dijamantom od pet karata.
Kada je ovaj parfem kreiran 2005. godine, napravljeno je samo deset bočica – sedam su pokupovali privatni kolekcionari, a preostale tri su postale deo specijalne kolekcije Klajva Kristijana koja je obišla svet. Parfem je mešavina mirisa tahićanske vanile i centifolija ruže. Zamisao je bila da asocira na Afroditu, grčku boginju ljubavi i lepote.
Ovaj parfem je proizveden 1998. godine, i, kako kažu, ubrzo je potao omiljeni miris kralja popa, Majkla Džeksona, koji je kupio više ovih dragocenih bočica. Serija je bila ograničena na 173 komada, a cena parfema bila je 89.000 dolara. Parfem sadrži mirisne note jasmina i posebne ruže iz Grasa. Kao što se može i očekivati, bočica Gianni Vive Sulman parfema broj VI je dizajnirana perfektno i sama po sebi vredi puno. Sadrži dosta zlata, dijamanata, i rubina.
1 Million je jedan od najuspešnijih parfema brenda Paco Rabanne, a njegov Luxe Edition je limitirana serija u kojoj je svaka bočica numerisana. Cena ovog Luxe Edition parfema je 57.000 dolara, a ono što ga čini posebnim je luksuzna verzija tradicionalne zlate bočice – verzija koja sadrži 18-karatno zlato i 0,3-karatni dijamant. Parfem je upakovan u raskošnu kožnu kutiju nalik sefu, koja čak ima i zlatni katanac.
Poslednji na listi je parfem čija je cena četvorocifrena cifra. Bakarat, francuski proizvođač kristala, poznat je po izvrsnom kvalitetu svojih proizvoda. Les Larmes Sacree de Thebes je jedan od tri limitirana mirisa koji su predstavljeni u kristalnoj bočici u obliku piramide. Bočica zapremine od 30 ml košta 6.800 dolara, a u njoj se nalazi miris sa notama tamjana i smirne.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Sva tri mobilna operatera koja posluju u Srbiji, objavila su da su pustila 5G mrežu. Međutim, malo ko zna šta je zapravo 5G mreža i zašto je ona značajna, da li je opasna po zdravlje i da li ćemo kada upalim...

U domovima se sve češće koriste uređaji koji međusobno komuniciraju i obavljaju zadatke bez stalnog nadzora. Svetlo, grejanje, sigurnosni sistemi i aparati mogu da rade po pravilima koja korisnik postavi. ...

Crni petak je iza nas, ali popusti još uvek traju. U petak, 28. novembra započeto je sezonsko sniženje u trgovinskim lancima, ali i uslužnim objektima. Trgovci su obećali sniženja i do 50 odsto, a Nova ekono...

Svega još par dana nas razdvaja do čuvenog Crnog petka koji bi po pravilu trebalo da bude jedan od dana kada pojedinac najjeftinije može da kupi sve moguće potrepštine, a da ne ostane bankrot. Međutim, da li...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE