Veran Matić, izvršni direktor Srpskog filantropskog foruma
Kakva je budućnost novinarstva?
Mediji i novinarstvo odumiru sa konceptom ekonomije pohlepe, koja se zasniva na iscrpljivanju resursa planete, i u isto vreme zagađivanju planete do te mere da se planeta, i svi sa njom, kreće ka samouništenju. Mediji su prihvatili modele koji i njih same uništavaju: trka za brojem čitalaca, klikova, reklama… iz dana u dan unižavaju novinarstvo.
Svet mora promeniti paradigmu: u centar svih aktivnosti mora da se postavi spas planete, a to je jedino moguće ako i svako od nas, individualno, svoj život u potpunosti posveti svim aspektima zdravijeg života: od korišćenja obnovljive energije, proizvoda koji vode računa da ne zagađuju okolinu, zdravih navika, pa preko malih, srednjih, velikih preduzeća koja
neizostavno moraju da počnu da rade po standardima održivog razvoja, nevladinih organizacija koje moraju maksimalno da mobilišu građane u akcijama solidarnosti, pokretima koji doprinose zaštiti i opstanku i biljaka i životinja i ljudi.
Novinarstvo bi moglo da, u ovom obliku, pronađe neki svoj novi život. To je, čini mi se, jedini način da novinarstvo preživi. Osnovni sadržaj, najvažniji, trebalo bi da budu teme vezane za opstanak čovečanstva, svog regiona, svog mesta življenja. I sve aktivnosti koji se tiču tih ciljeva.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U urbanim sredinama dvorište predstavlja mnogo više od privatnog prostora ograđenog zidom ili ogradom. Ono je vizuelni deo ulice, funkcionalni deo naselja i često prva tačka kontakta između privatnog i javno...
Uređenje dečije sobe jedan je od onih zadataka koji roditelje istovremeno raduje i stavlja pred brojne dileme. Želja da se detetu obezbedi lep, topao i maštovit prostor često se sudara sa praktičnim pitanjim...
Proslava Nove godine u Beogradu nekada je imala gotovo ritualni karakter. Porodična okupljanja, bogata trpeza, televizijski program koji se gleda zajednički i izlazak u kafanu ili restoran bili su standardni...
Film „Projekat G80 – formula koja (ni)je postojala“, realizovan povodom 80 godina postojanja kompanije Galenika, predstavlja inovativan način obeležavanja jubileja, korišćenjem originalne filmske forme „Mocu...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.