Lifestyle Vesti iz zemlje

02.04.2024. 13:27

HORISEN Technology doo

Autor: Nova ekonomija

Od istorije SMS-a do sve popularnijeg i isplativijeg biznisa slanjem poruka

Vizual: HORISEN

U svetu modernih chat aplikacija statistika i dalje pokazuje da se svakog dana pošalje više od 23 milijarde SMS-ova. Ovaj vid komunikacije, od prve poruke poslate 1969. godine sa računara na računar, odoleo je testu vremena i transformisao način na koji komuniciramo. Danas je moćan marketinški alat i za mnoge u svetu isplativ biznis.

Industrija razmene poruka je u ekspanziji, a brojevi znatno rastu od 2020. godine i perioda korone i lokdauna. Stožer svih dešavanja u messaging industriji i dalje je stari dobri SMS. Da bismo predvideli njegove buduće poslovne primene, moramo razumeti prošlost i sadašnjost.

„Srećan Božić“ za novu eru komunikacije

SMS je započeo svoje putovanje 1992. godine nakon što je prva poruka, „Srećan Božić“, poslata između dva mlada programera. Godinu dana kasnije, „Nokia“ je implementirala revolucionarnu novu funkciju za označavanje dolazne poruke koja je privukla pažnju finskog provajdera vesti koji je počeo besplatno da nudi svoj sadržaj putem SMS-a.

Krajem 2000-ih, SMS je bio masovni medij. Ambiciozni oglašivači su se okupili u Londonu na prvom mobilnom oglašivačkom kongresu koji je organizovao Wireless Marketing Association, a pionirske kompanije poput „HORISEN“-a razvile su prvo rešenje za trgovinu SMS-om.

Bez tehničkih prepreka, prodaja mobilnih telefona je skočila, trgovci su profitirali od nove 24/7 publike, a SMS poruke su brzo postale broj jedan rešenje u direktnom marketingu.

Najčešće korišćeni oblik komunikacije u 2023.

Danas se šalje 23 milijarde SMS poruka širom sveta svakog dana. To je 270.000 svake sekunde. Sa sposobnošću da bude prisutan na svim mobilnim uređajima i nezavisan od dostupnosti internet mreže, SMS je postao najčešće korišćeni oblik komunikacije u 2023. godini.

Prepoznajući to, brendovi širom sveta ga koriste kako bi povećali zaradu i poboljšali korisničko iskustvo.

2020. godine, američki maloprodajni lanac „Giant Eagle“ koristio je SMS da omogući kupcima da zakazuju termine za vakcinaciju protiv COVID-19 i dobijaju ažuriranja o zahtevima po državama. Za samo tri nedelje, kompanija je generisala 96.000 pretplatnika, sa stopom odgovora na SMS od 40 odsto.

Zahvaljujući svojoj dostupnosti, dosegu i preciznosti, SMS poruke mogu se koristiti za targetiranje publike bilo gde, gotovo trenutno. Prema „Gartneru”, procenat otvaranja i odgovaranja na SMS poruke je čak 98 odsto, dok je sa e-poštom taj procenat samo 6.

Ne samo da je SMS marketing efikasniji, već ga i potrošači više preferiraju. Statistike sa portala G2 pokazuju da 83 procenta potrošača voli da prima podsetnike za termine putem SMS-a, ali to radi samo 20% preduzeća.

U ovom novom svetlu, među haotičnim sandučićima e-pošte i uznemirujućim pop-up oglasima, SMS marketing se pokazao kao profitabilan, nenametljiv i koristan oblik oglašavanja.

U novoj stvarnosti HORISEN se okrenuo razvoju najmodernije tehnologije za slanje poruka, postajući neutralna kompanija koja nudi user-friendly  rešenja koja se uklapaju u gotovo svako preduzeće i biznis model.

Personalizovano targetiranje

U budućnosti će se više brendova truditi da poboljša poslovanje uz SMS poruke i bliskom odnosu između potrošača i njihovih telefona. Ali kompanije ne bi trebalo da se oslanjaju na masovno slanje informacija preko svakog kanala komunikacije – personalizacija je ključna.

Stručnjaci za CX (Customer Experience) strategiju prepoznaju da potrošači očekuju da njihovi omiljeni brendovi koriste informacije koje prikupljaju kako bi pružili hiper-personalizovana iskustva tj. da im informacije stižu tačno tamo gde oni žele, a ne na svaki kanal koji imaju instaliran na telefonu. U korisničkoj podršci, SMS je verovatno sredstvo koje će to omogućiti.

Sa pojavom RCS (Rich Communication Service) A2P (Application to Person) metoda, kompanije mogu integrisati SMS poruke sa svojim CRM sistemom i slati poruke sa impresivnim vizuelnim efektima i brendiranjem.

SMS za pobedu

Malo kompanija je 2001. godine moglo da predvidi budućnost SMS-a i njegov vrtoglavi. Među retkima je „HORISEN“. Zakoračivši na SMS scenu 2001. godine, „HORISEN“ je proveo više od 20 godina razvijajući raznovrsna rešenja za tehnologiju poruka koja su bogata korisnim opcijama, inovativna, intuitivna i laka za korišćenje.

Sa svojim sedištem u Švajcarskoj i kancelarijama u Paraćinu, Nišu i Pirotu, HORISEN je poslednje dve decenije neprestano rastao kako u obimu poslovanja, tako i u broju zaposlenih.

Neprestanim ulaganjem u stručnost i kvalitet, firma nastavlja da zapošljava stručnjake iz oblasti programiranja i drugih polja kako bi odgovorila izazovima visoko konkurentnog tržišta messaging industrije – kaže Nemanja Miljković, direktor „HORISEN“-a u Srbiji.

Izvršni direktor kompanije Fabrizio Salanitri dodaje:

Iza svakog uspešnog poslovanja leži moćna ideja. Od 2001. godine, mi stručno razvijamo rešenja za tehnologiju poruka kako bismo omogućili kompanijama koje se bave porukama da pokrenu i uspešno vode svoje poslove.

Možda je upravo ova duboka vizija, ambicija i inovativnost ono što neprestano gura „HORISEN“ napred, donoseći nove klijente, najveće svetske kompanije iz telekomunikacije i drugih industrija i mnogobrojne nagrade za moćna softverska rešenja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.