Lifestyle

18.05.2020. 06:50

Erste banka Srbija

Autor: Nova Ekonomija

Od sna o najboljoj kafi do sopstvenog kafe-restorana

Dobra kafa, jedinstven meni, opuštajuća atmosfera i ljubazno osoblje trebalo bi da se podrazumevaju u svakom kafeu ili restoranu, ali nije uvek tako. Na ovaj način razmišljao je i Stefan Petrić, dok je, kako navodi, pio kafu ne ba&sc...

Foto: Promo

Lifestyle

18.05.2020. 06:50

Dobra kafa, jedinstven meni, opuštajuća atmosfera i ljubazno osoblje trebalo bi da se podrazumevaju u svakom kafeu ili restoranu, ali nije uvek tako. Na ovaj način razmišljao je i Stefan Petrić, dok je, kako navodi, pio kafu ne baš prijatnog ukusa u jednom kafiću. To iskustvo navelo ga je da poželi da otvori svoj kafe sa „najboljom kafom u kraju“,  zbog čega je, pre tri godine  otvorio kafe-restoran „Toffee“ na beogradskom Banovom Brdu.

„Kada sam došao na ideju da pokrenem biznis, upravo sam bio završio master studije ekonomije, tako da me je na ovaj korak dodatno podstakla želja da imam slobodu da ostvarujem lične ciljeve i organizujem svoj posao onako kako želim“, priseća se Stefan.

Na ostvarenje ove želje nije čekao dugo, jer se, igrom slučaja, lokal na čijem mestu se sada nalazi njegov kafe restoran, upravo tih dana zatvorio.

„Odmah sam stupio u kontakt sa vlasnikom objekta, pozajmio novac i uložio sve što sam tada imao u ovaj posao. Tako sam svoju ambiciju, koja mi je na početku delovala nerealno, počeo da pretvaram u stvarnost“, dodaje on

Danas „Toffee“ obuhvata dva ugostiteljska objekta koji imaju različite koncepte poslovanja. Nešto manje od godinu dana po otvaranju kafe restorana, Stefan je pokrenuo i ekspres restoran sa gotovim kuvanim jelima i menijem koji se menja svakog dana. Osim toga, oba objekta imaju i uslugu dostave hrane.

„Razvijanje poslovanja zahteva velike investicije i strah da nećete ostvariti svoj cilj je uvek prisutan. Ipak, stalna ulaganja u inventar, novu ponudu i načine posluživanja su jedini način da dugoročno opstanete, jer je ugostiteljstvo danas na veoma visokom nivou, gosti znaju šta žele, a konkurencija je veoma jaka“, ističe Stefan.

Navodi i da mu je svaki dan „dinamičan i neizvestan“, jer paralelno radi u oba objekta, a da u slučaju da nema unapred planirane sastanke sa dobavljačima, partnerima ili novim radnicima, većinu dana provodim u organizaciji zaposlenih. 

„Svaki dan je priča za sebe, ali neke stvari nikad ne izostaju, od motivacije zaposlenih i organizacije posla, do tajnog prisluškivanja želja gostiju, razgovora sa njima i maksimalnog truda da im izađemo u susret“, dodaje Petrić.

Kao i ostalim zapolsenima u sektoru ugostiteljstva, ni Stefanu nije lako pao period vanrednog stanja usled epidemije koronavirusa, kada ni njegovi restorani nisu bili otvoreni za posetioce.

„Ova godina je trebalo da bude prelomna u našem rastu i stabilizaciji, jer smo računali na to da ćemo zaraditi novac i pretvoriti ga u dodatni obrtni  kapital. On je veoma bitan za ugostiteljstvo, gde stalno reinvestiramo novac i trudimo se da gostima uvek ponudimo nešto novo. Ispostavilo se da ćemo sigurno šest meseci raditi u smanjenom kapacitetu, što znači da ćemo narednu godinu provesti u vraćanju na normalni način poslovanja“, naglašava Stefan.

Period vanrednog stanja iskoristili su za unapređenje usluga i renoviranje restorana, ali i za društveno odgovorne aktivnosti.

„Dostavu hrane obavljali smo i tokom vanrednog stanja, a uz svaku porudžbinu mušterije su dobijale i besplatne sokove, vodu i kolače. Kako bismo ih podstakli da ostanu kod kuće, često smo im uz porudžbinu dostavljali i druge namirnice koje su im bile potrebne. Naša espreso kafa bila je najprodavaniji proizvod tokom policijskog časa“, kaže Stefan.

Kako bi spremni dočekali goste, period u kom kafe restoran nije radio iskoristili su da okreče prostor, očiste ventilaciju i posade novo cveće i zelenilo.

„Ljudi su se uželeli druženja u baštama kafića, tako da moramo da spremimo nešto novo za lepše dane. Potrudili smo se da uvedemo sve neophodne higijenske mere kako bi se gosti kod nas osećali udobno i bezbedno, pripremili smo dezobarijere i sredstva za dezinfekciju ruku, a osim toga primamo manji broj gostiju, tako da ima prostora za neophodnu distancu među njima“, navodi petrić.

Kada je reč o planovima za budućnost, oni se, usled neočekivane dvomesečne pauze, za sada odnose na očuvanje likvidnosti i obezbeđivanje stabilnih uslova rada za sve zaposlene, obzirom da „stabilan kolektiv veoma važan u ovoj branši“, ocenjuje Stefan.

„Nameravamo da nastavimo sa ulaganjima u baštu i restoran, a sledeći korak bio bi otvaranje novih ekspres restorana, pošto su mušterije veoma dobro prihvatile njegovu ponudu i koncept rada. Ipak, najvažniji nam je korektan odnos prema našim radnicima i redovne isplate zarada, pa verujemo da će nam podrška za likvidnost koju očekujemo da dobijemo pomoći da ostvarimo ove ciljeve“, zaljučio je Petrić.

Stefan je pomoć za pokretanje i razvoj poslovanja svojih restorana dobio i kroz mentorsku i kreditnu podršku za razvoj biznisa, u okviru programa socijalnog bankarstva „Korak po korak“ Erste Banke.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.