Manifestacija ekomobilnost je trajala 2 dana, 17. i 18. septembra, na dve lokacije ispred Muzeja 25. maj i kuće Kralja Petra I Karađorđevića.
17. septembra prvog dana manifestacije Ekomobilnost na lokaciji ispred kuće kralja Petra I održana su 4 panela koja su se dotakla odnosa ekomobilnosti i različitih delatnosti kao i segmenata današnjeg društva i života.
Prvi panel pod nazivom ,,Nove tehnologije u službi ekologije“ koji je i otvorio manifestaciju bavio se uticajem motornih vozila na životnu sredinu. Moderator panela je bio Mlaned Alvirović, a učesnici ministarka za zaštitu životne sredine u Vladi Srbije Irena Vujović, Aleksandra Đurđević ispred Delta Auto, Robert Lukić kao predstavnik Toyota Srbija i Olivera Zlatić kompanija Enel PS. Govorilo se o podizanju svesti o samom značaju ekomobilnosti, edukaciji građana na tu temu, zatim da li je i koliko moguće voziti se bez lošeg uticaja na životnu sredinu. Bitna tema su bile i subvencije koje su 120 miliona dinara ove godine sa dodatkom od još 10. Zanimljiv podatak je da se čak 75% kupaca hibrida odlučuje na taj tip vozila upravo zbog subvencija zbog čega će jedan od ciljeva ministarstva biti ubrzanja procesa apliciranja i dobijanja subvencija. Velika opstrukcija razvoju ekomobilnosti je uvoz starijih polovnih automobila i trenutno je prosečno vozilo u Srbiji starije od 17 godina. U popularizaciji i razvoj ekomobilnosti u Srbiji uključene su sve 3 strane koje su uzele učešće na panelu: država, uvoznici automobila i proizvođači punjača i mreža punjenja.
Drugi panel na temu uticaja novih finansijskih i tehnoloških rešenja na razvoj ekomobilnosti pod nazivom ,,Da li smo spremni za ekomobilnost?“ kao moderator vodila je Adrijana Čortan, a učešće u istom su uzeli Stanko Čučković direktor prodaje British Motors, Slobodan Pešić direktor AUDI, Vuk Guberinić direktor Car:Go, Goran Koćić član veća gradske opštine Savski Venac i Aleksanda Imširagić pomoćnica ministra za zaštitu životne sredine. Automobilizam ima značajan uticaj na zagađenje vazduha u urbanim sredinama, ali on nije jedini. Ministarstvo je dužno da se bavi svim izvorima, a ne samo pojedinim. Jedan od glavnih razloga nešto sporijeg uvođenja ekomobilnosti u redovne prakse našeg društva je nedovoljno razvijena infrastruktura. Porsche procenjuje da će u narednoj deceniji dobar deo njihovih korisnika preći na električna vozila, ali ne očekuje se da to svi učine. Car:Go ima 350 vozila i kompanija planira da ih sve zameni električnim i hibridima, ali problem jr trenutno broj punjača kojih je svega 60 do 70 u državi i nadaju se da će se to promeniti. Opština Savski Venac ulaže napore da putem tribina i obuka poveća znanje i svest građana o upotrebi alternativnih tehnologija.
Treći panel na temu ,,Mediji u službi ekomobilnosti“ čiji je moderator bila Adrijana Čortan, a članovi PR struke srpske
Asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Miošević Delta Auto, Aleksandar Andrić Toyota i novinari Darko Gigić SAT Media group i Aleksandar Tucaković RTS.
Diskusije se povela na temu tzv. ,,žute trake“ koju učesnici u saobraćaju mogu da koriste, ali najčešće nisu upućeni na koji način. Govorilo se i o prednosti hibrida, ali i o čestom nepoznavanju tog tipa vozila što dovodi do nezadovoljstva vozača performansama i potrošnjom i da bi bilo neophodno vršiti dodatnu obuku prilikom prelaska na vožnju hibrida. To bi bilo višestruko korisno jer bi se smanjila emisija štetnih gasova samim smanjenjem poteošnje goriva. Po rečima učesnika, ekomobilnosti je i bezbednost i ekologija jer su podjednako bitne stavke. Ovo o čemu pričamo nije budućnost već sadašnjost, ovo postoji u svetu, ulazi i kod nas. Budućnost je počela, budućnost je sada, složili su se učesnici.
Četvrti i poslednji panel na temu uticaja sve većeg broja vozila na dva točka na razvoj ekomobilnosti pod nazivom ,,Infrastruktura, bezbednost i uslovi korišćenja vozila na dva točka“ kao moderator je vodio Ignjat Kotlaja, a učestvovali su Zoran Bukvić ispred udruženja građana Ulice za bicikliste, Sveta Simić kompanija Motogrini, Vladimir Jevtić iz ABM (Asocijacija za bezbednost motociklista), Peđa Ezgeta Dualtron, Nikola Grujović Ooter Scooter i Đorđe Jovanović Xiaomi Srbija. Teme su bile o samom uvođenju električnih i dvotočkaša uopšte u saobraćaj kao i o njihovom položaju, bezbednosti i zakonskim regulativama. Bicikla i električni trotineti, skuteri i mopedi se kod nas još uvek tretiraju kao sportska i rekreativna, a ne prevozna sredstva. Zbog toga saobraćajna infrastruktura nije dovoljno razvijena niti definisana da bi obezbedila njihovo učešće u saobraćaju, a ni zakonske regulative nisu jasno definisane. Očekivanja i nade učesnika panela su da će se u narednim godinama položaj dvotočkaše promeniti na bolje.