Ostalo

28.10.2025. 11:16

Autor: Aleksandra Nenadovic

Sindikat GSP traži objašnjenje zašto državno preduzeće EXPO 2027 lobira u korist privatnika

Nova ekonomija / KP

Ostalo

28.10.2025. 11:16

Sindikat „Centar ‒ GSP Beograd“ saopštilo je da je državno preduzeće EXPO 2027 d.o.o. uputilo zvanični predlog Gradskoj upravi Beograda da se za potrebe transporta učesnika, posetilaca, zaposlenih i volontera na međunarodnoj specijalizovanoj izložbi u 2027. godini uključi i privatni prevoznik Strela iz Obrenovca.

Kako se precizira u dokumentu koji je Sindikat dobio na uvid, pozivajući se na Transportnu studiju koja nije javno dostupna, ovo državno preduzeće procenjuje da će za potrebe izložbe u periodu od 15. maja do 15. avgusta 2027. godine biti potrebno 100 električnih autobusa koji bi saobraćali na sedam novih linija i jednoj fider liniji. U dokumentu se navodi I da je firma EXPO 2027 spremna da finansira nabavku od 50 autobusa kondenzatorskog tipa za potrebe GSP „Beograd“, a da preostali broj od 50 električnih autobusa baterijskog tipa nabavi privatni prevoznik „Strela“ vlasnika Miroslava Nikolića, kojem bi pripale tri nove linije.

Kako sindikat Centar ekskluzivno saznaje, predviđeno je uspostavljanje novih autobuskih linija Ekspo 1 (Aerodrom Nikola Tesla ‒ Terminus Ekspo), Ekspo 2 (Beograd na vodi ‒ Terminus Ekspo), Ekspo 3 (Borča 3 ‒ Terminus Ekspo), Ekspo 4 (Vukov spomenik ‒ Terminus Ekspo), Ekspo 5 (Ustanička ‒ Terminus Ekspo), Ekspo 6 (Novi Beograd Blok 20 ‒ Terminus Ekspo), Ekspo 7 (Novi Beograd Blok 45 ‒ Terminus Ekspo) i posebne fider linije Železnička stanica ‒ Ekspo ulazi. Od tih linija, po predlogu državnog preduzeća, privatnom prevozniku Strela bi pripale linije Ekspo 1, Ekspo 3 i Ekspo 5, za čiji rad bi privatni prevoznik dobijao novac iz budžeta, dok bi na preostalim linijama radila vozila GSP Beograd. Uz sve to, finansiranje izgradnje trafo stanica i potreban broj punjača na terminusima bi preuzela država o svom trošku, a ne privatni prevoznik koji bi tu infrastrukturu i koristio, navode sindikalci.

Takav predlog otvara pitanja koji je interes jednog državnog preduzeća da preporučuje privatnu firmu umesto Gradskog saobraćajnog preduzeća, zbog čega troškovi nabavke, sve obaveze oko izgradnje i instaliranja punjača padaju na teret svih građana, a koristtiće je privatna firma, navodi se u saopštenju. Takođe, iz Sindikata se pitaju i zbog čega „Strela“ nabavlja autobuse baterijskog tipa koji se mogu naći u ponudi velikog broja proizvođača, dok se za GSP planira nabavka električnih autobusa isključivo kondenzatorskog tipa koji se nalaze u ponudi samo jedne privatne firme DAT Holding?

Kako navode iz Sindikata GSP, oni pozivaju čelnike državne firme EXPO 2027 da objave Transportnu studiju Ekspa 2027 i objasne građanima, ali i stručnoj javnosti, šta je u toj studiji toliko tajno da mora da se krije od njih i koliko miliona evra će nas na kraju koštati ovaj posao sa unapred odabranom firmom.

Učesnici EXPO-a će imati privilegije, neće morati da plaćaju ni porez, gorivo će kupovati bez akcize…

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.