Ostalo Srbija

25.04.2025. 11:16

Autor: Nova ekonomija

Vlasnik ATP Vojvodina o reviziji pred Vrhovnim kasacionim sudom: Hoće li sudovi i tužioci uspeti da odbrane struku?

Screenshot

Vrhovni kasacioni sud pred Uskršnje praznike razmatrao je predmet revizije koju je tom sudu podneo vlasnik preduzeća ATP Vojvodina Ilija Dević zbog naknade štete koju potražuje od grada Novog Sada zbog neispunjenja ugovora. U pitanju je višedecenijski spor koji se vodi nakon što je Dević izgradio potpuno novu autobusku stanicu u Novom Sadu u skladu sa ugovorom koji je imao sa Gradom, a nakon što je kompletna investicija bila završena, Novi Sad nije ispunio svoju obavezu da prebaci saobraćaj na tu stanicu, zbog čega je preduzeće na kraju otišlo u stečaj.

Kako je danas saopštio Dević, odluka VKS za sada nije poznata.

„Podsećam, kao savesna strana, na osnovu ugovora sa Gradom 2007. godine sagradio sam novu autobusku stanicu na zemljištu ATP “Vojvodine” čiji sam većinski vlasnik bio. Objekat od javnog značaja izgrađen je bez subvencija i povoljnih državnih kredita. Grad je trebalo samo da preusmeri saobraćaj na lokaciju nove autobuske stanice ATP „Vojvodine“ pa sam odmah po dobijanju upotrebne dozvole (koju i sada nema gotovo nijedna stanica u Srbiji) predao zahtev za ispunjenje ugovorne obaveze.

Ali, grad svoj deo ugovora nije ispunio, ATP “Vojvodina” nije mogla da ostvaruje prihod i oterana je u iscenirani stečaj. Autobusi u Novom Sadu i dalje dolaze i polaze sa stare stanice. Ona fizički ne može da primi sve autobuse pa se prigradski i deo međumesnog saobraćaja nelegalno, bez potrebnih dozvola odvija sa platoa ispred Železničke stanice. Ti peroni koristili su (inače obaveznu) nadstrešnicu zgrade Železničke stanice koja se 1. novembra urušila i ubila 16 putnika. Oni su tu čekali svoje autobuske polaske. Zbog nelegalnog rada Autobuske stanice u Novom Sadu podneo sam krivičnu prijavu“, navodi Dević u saopštenju.

On ocenjuje da je po svemu sudeći „navučen da izgradi“ taj kompleks „kako bi ga potom oteo u to vreme već organizovani kriminal preko svojih političkih posrednika i pritisaka na pravosuđe“.

„To je bilo vidljivo iz gotovo svih sudskih postupaka. Od dolaska Srpske napredne stranke na vlast, iako sam najveći domaći investitor sa poznatim poreklom kapitala, trpim politički progon u kome učestvuje sam vrh vlasti pod čijim pritiskom je podlegao i veliki broj sudija. Tim političkim pritiskom već 15 godina upravlja Miloš Vučević , koga istraživački mediji povezuju sa organizovanim kriminalom“, navodi Dević, govoreći o bivšem premijeru, a pre toga gradonačelniku Novog Sada.

Kako dodaje, jedna od prvih odluka tek uspostavljene vlasti SNS-a bila je da Grad Novi Sad 2013. godine zatraži reviziju izvršne presude o odšteti vrednoj 17 miliona evra sa kamatom (za prve četiri godine od ukupno 15 pokrivenih ugovorom).

„Da je Grad to platio, dalje štete ne bi bilo, 600 radnika bi se vratilo na posao, preduzeće bi izašlo iz stečaja, Novi Sad ne bi imao nelegalne infrastrukturne objekte ni tragediju sa izginulim putnicima“, navodi Dević, govoreći o informaciji da je deo ljudi stradalih u obrušavanju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu tamo zapravo čekalo autobus, budući da Grad kao stanicu koristi prostor koji nema nadstrešnicu za putnike, zbog čega su ljudi uglavnom koristili obližnji objekat Železničke stanice.

„Autobusi u Novom Sadu i dalje dolaze i polaze sa stare stanice. Ona fizički ne može da primi sve autobuse pa se prigradski i deo međumesnog saobraćaja nelegalno, bez potrebnih dozvola odvija sa platoa ispred Železničke stanice. Ti peroni koristili su (inače obaveznu) nadstrešnicu zgrade Železničke stanice koja se 1. novembra urušila i ubila 16 putnika. Oni su tu čekali svoje autobuske polaske. Zbog nelegalnog rada Autobuske stanice u Novom Sadu podneo sam krivičnu prijavu“, kaže Dević.

Prema njegovoj oceni, sudovi su do sada bili pod jakim političkim pritiskom prilikom odlučivanja o slučaju ATP Vojvodina. Sudovi su doneli presudu da je ugovor sa gradom ništav i ograničili iznos odštete na koju Dević ima pravo u jednoj od presuda VKS-a, zbog čega on podseća da se prema presudi Evropskog suda za ljudska prava u Strazburu zauzet u predmetu “Gradiševa” protiv Rusije, koja je „obavezujuća za sve države potpisnice Evropske konvencije o osnovnim slobodama i ljudskim pravima“, uključujući i Srbiju, štite savesna lica od pravnih posledica greške države, lokalne samouprave i državnih preduzeća.

„Ako je ugovor zaključila država, lokalna samouprava ili državno preduzeće (u konkretnom slučaju Grad Novi Sad), oni se ne mogu pozivati na ništavost pojedinih odredbi ili celog ugovora kojeg su zaključili. Država, posmatrano na svim nivoima vlasti je stub pravne sigurnosti koji garantuje zakonitost i pravnu državu, pa je stoga pravno neodrživo da zaključuje ugovore koji su delom ili u celosti ništavi. Čak i ako se to desi, druga ugovorna strana i treća lica ne mogu snositi štetne posledice“, zaključuje Dević.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(13)

  1. Ugovor sa ATP Vojvodinom je bio politički akt potpisan sa SNS ,odnosno Majom Gojković,koja jeste preusmerila saobraćaj,ali su PREVOZNICI ODBILI DA KORISTE STANICU ATP Vojvodine. Prevoznici iz svih gradova su više puta blokirali grad,izražavajući svoje nezadovoljstvo,i nastavili da koriste staru autobusku stanicu.
    Talo da grad ne snosi krivicu. Neka tuži prevoznike…ali ne može da ih tuži ,jer nije sa njima potpisao Ugovor

  2. Ovo sto Dević priča je samo delimično tačno. Prvo kao finansijer tada radikala oteo je Atp Vojvodinu od radnika tako sto je prevario radnike dok nije dosao do 51% vlasnistva i tako posta vecinski vlasnik. Drugo tacno je da je imao ugovor sa gradom koji je zbog njega menjao Gup grada Novog Sada i namestio da na njegovom zemljistu moze da se gradi

    1. IlijaDević je kupio 70% kapitala ATP Vojvodina na javnoj aukciji.Do 82% vlasništva je dosao na zakonit način.
      Niste imali domet i mentalni kapacitet da osmislite,već lupetate.Jedino mesto prema putnoj infrastrukturi u NS moze biti lokacija ATP Vojvodina.Što je niste kupili.Kupio je Ilija,bilo je javno nadmetanje

  3. Evo nastavak o Devicu znaci dobio je da gradi stanicu ali grad je imao obavezu da preusmeri saobracaj ka njegovoj stanici a ne da zatvori staru sto je grad i uradio. Problem je bio sto ostali prevoznici nisu hteli da idu na njegovu novu stanicu. Nakon cega je on trazio da se zatvori stara sto grad nije hteo niti je mogao da uradi a nije ni bio u obavezi.

  4. Neka sud presudi kako treba I neka Maja Gojkovic odgovara ako ima krivice!
    A za novu autobusku stanicu nenavijam, stara je najbolja!!!!

  5. Ovo je bruka i sramota države Srbije, političari diktiraju presude a sudije ko panjevi sjede, ćute i primaju ogromne plate, sram ih i stid bilo.

  6. Вучевић је некад долазио у Новкабел као да га спасе од пропадања.Пре пар година је затворен.Тако је и Маја Гојковић била на отварању нове станице.И она је затворена.Лепо уређена станица, штета што није радила.

  7. Što bi ona rekla: ko se lača mati…( narod će da plati ). To mu je partijska drugarica namestila.

  8. ‘Svi prevoznici’ su bili zapravo svi oni u vlasništvu narko kartela sa onim pokojnikom Jerkovićem na čelu?!Sve jasno.

  9. Radikalska svađa. Dević je bio finansijer SRS, a to mu je omugućilo preko tadašnjeg gradonačelnika Maje Gojković izgradnju na placu ATP „Vojvodine“, koju je ranije kupio da izgradi međumesnu autobusku stanicu u industrijskoj zoni, pored groblja i kilometar od najbliže zgrade. Besmislena, ali koruptivno efikasna radnja!

  10. Nikada nisu bili politički obojeni , niti aktivni u bilo kojoj političkoj partiji.
    Maja i njen brat su bili usko povezani sa narko i duvanskom mafijom koja je to želela da otme , pa su zavaravali javnost.To je stvar koja je davno dokazana da je neistinita. Mislili su da su rešili, a nadstrešnica im je čuda nečudjena napravila.
    Maju i njenog brata i još par iz njihove družine izvesti pred lice pravde.
    Ilija je samo privrednik i investitor.Poganosti nema kraja

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.