Priče i analize

10.09.2018. 10:12

Beta

Autor: Kajl Skat

Bivši supermarket u Briselu postao hram ulične umetnosti

U Briselu je na površini od 5.000 kvadratnih metara, nekada prostora za klizanje, otvoren međunarodni hram ulične umetnosti (street art) koji može da primi oko 100 umetnika, saopštili su organizatori.

„Kada smo videli to mesto odmah smo se setili da bi moglo da postane hram za uličnu umetnost. Prostor je neverovatno mesto za umetnike grafita“, rekla je Frans presu jedna od organizatorka Aleksandra Lanber.

Prostor se nalazi u Ikselu, otmenijem kvartu Brisela gde su nekada davno od 1910. do 1920. godine građani dolazili na klizanje. Kasnije je to pretvoreno u garažu i potom u supermarket. Zdanje poznatije kao „gvozdena katedrala“ izgrađeno je 1907. godine.

To mesta iz kojeg su izbačeni rafovi i police izgleda kao ogromna umetnička galerija sa zidnim crtežima na površini od nekoliko desetina metara. Kolektiv mladih francuskih umetnika postavio je privremenu instalaciju, stari automobil marke volvo ispunjen raznim sitnicama, među kojima i otpad.

Ta instalacija predstavlja podsećanje građana na prekomernu potrošnju i bacanje ambalaže, naveo je taj umetnički kolektiv.

Među umetnicima koji su već rezervisali svoja mesta, nalazi se Belgijanac Žan-Lik Merman, koji u svom kutku pravi reprodukciju jednog dela flamanskog majstora Pitera Brojgela koje se preliva u jakim bojama.

Lanberova je rekla da je cilj da se od tog mesta napravi međunarodni hram ulične umetnosti gde će dolaziti umetnici iz celog sveta.

Prema njenim rečima, taj hram bi mogao da primi oko 100 umetnika, koji će izlagati dela ili ih praviti na licu mesta.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.