Malo stvari će poslodavca toliko koštati – novčano, ali i po pitanju kvaliteta, kao gubitak dobrih radnika.
Menadžeri su često spremni da za takav razvoj događaja krive sve pod suncem osim onih direktno odgovornih, tj. sebe.
Jer ljudi ne ostavljaju poslove, nego poslodavce.
Tužna je istina da je sve to moguće izbeći, a sve što je potrebno jeste nova perspektiva i malo dodatnog truda. Kako bi razumeli što treba promeniti, evo popisa devet najgorih grešaka koje čine poslodavci, a zbog kojih su zaposleni spremni da odu.
1. Ljudima daju previše posla.
Ni jedan dobar zaposleni neće toliko ‘izgoreti’ kao ako ga pretrpate poslom. Lako je upasti u zamku i najboljem radniku dati više posla, ali na taj način on će se osećati kao da je kažnjen za svoj dobar rad. Uz to, previše radnih sati uzrokuje kontraproduktivnost, a ako već morate nekom dati više posla, pripazite da je za to odgovarajuće nagrađen – povišicom i/ili unapređenjem. Jer ako samo povećate obim posla, a ne ponudite ništa zauzvrat, osoba će kad-tad pronaći drugi posao na kojem će dobiti ono što zaslužuje.
2. Ne prepoznaju ko koliko radi i ne nagrađuju trud. Imaju nejednak odnos prema zaposlenima.
Vrlo je lako zapostaviti učinak pohvale, pogotovo kod vrhunskih radnika koji su veoma motivisani. Ali, budimo iskreni, svako voli pohvalu za svoj trud i rad, pogotovo ljudi koji daju sve od sebe na poslu. Dobar menadžer trebao bi otkriti zbog čega će se njegovi radnici osećati dobro na poslu – nagrada, povišica, unapređenje – i u skladu s tim delovati nakon dobro obavljenog posla.
3. Ne mare za svoje zaposlene
Više od polovine zaposlenih daće otkaz zbog nezadovoljavajućeg odnosa sa šefom. Zato ‘pametne firme’ paze da na vodeće pozicije postave ljude koji će znati uspostaviti ravnotežu između profesionalnosti i onog finog ljudskog dodira. To su poslodavci koji će proslaviti zaposlenikov uspeh, suosećati s onima koji prolaze kroz teška vremena i primorati ljude na izazov, čak i kad on nije nimalo jednostavan. Šefovi koje nimalo ne zanima zaposlenikov osobni život nikad neće biti uspešni kao oni koji to čine.
4. Ne ispunjavaju svoje obaveze
Održavanje obećanja itekako je bitno i onaj ko to zaboravi može se pozdraviti s dobrim radnicima. Kad se šef drži obećanja i ispunjava svoje obaveze, ‘raste’ u očima podređenih i dokazuje da drugi mogu imati poverenja u njega, te da je častan čovek, što su itekako bitne odlike rukovodioca. Uostalom, ako se šef ne pridržava obaveza i obećanja, zašto bi to trebao učiniti iko tko radi za njega?!
5. Promovišu, unapređuju, nagrađuju i zapošljavaju pogrešne ljude
Pošteni zaposleni žele da rade sa sebi sličnima. A kad menadžeri pogreše i zaposle nekolicinu loših radnika, to će delovati demotivišuće i na one koji bi se inače više iskazali. Promocija loših radnika još je gora stvar, jer kad neko ko se ‘vukao’ dobije nagradu, to deluje kao uvreda svima koji su se trudili i radili mnogo. Zbog čega će najbolji otići u kratkom roku.
6. Ne dopuštaju ljudima da slede svoje strasti
Talentovani radnici su strastveni. Onaj ko im omogući da prate svoje strasti pružiće im mogućnost da budu zadovoljniji na poslu. Mnogi nadređeni žele da njihovi zaposleni ostanu unutar okvira delovanja, a na taj način samo zatiru njihovu kreativnost i, posledično, produktivnost.
7. Ne znaju da se ophode prema ljudima
Kad šefove priupitate zašto ne obraćaju više pažnje na svoje zaposlene, oni će početi da pričaju o autonomiji, poverenju i osnaživanju, što nema veze s ničim. Dobri šefovi rukovode ljudima, bez obzira koliko oni talentovani bili, te obraćaju pažnju na ono što se zbiva, slušaju i nude povratne informacije. Rukovođenju nema kraja. Kad imate talentovanog zaposlenog, morate pronalaziti načine na koje se on može usavršavati, a najtalentovaniji među njima će želeti znati što mislite o njihovom radu i kako im ide.
8. Ne podstiču kreativnost
Talentovani zaposleni žele da poboljšaju svoj rad. Ako im oduzmete mogućnost da menjaju i poboljšavaju svoj rad, jer se vi osećate ugodno dok traje status quo, oni će početi mrzeti svoj posao.
9. Ne pružaju ljudima intelektualni izazov
Sjajni poslodavci će izazivati svoje radnike da postižu stvari za koje su mislili da ne mogu učiniti. Umesto da pred njih stavite zacementirane ciljeve, dozvolite da ih oni izbace iz njihove zone ugodnosti. Iako vam možda u prvom trenutku neće biti nimalo zahvalni, kad dođu do rešenja, biće zadovoljniji sobom i svojim radom nego da su to učinili na isti, stari, dosadni način kao i toliko puta pre, piše Business Insider.