Priče i analize

12.08.2018. 13:31

novac.hr, Blic

Autor: AIESEC zove

Popularnost Fejsbuka se za dve godine prepolovila

Sa 8,5 na 4,7 milijarde mesečnih pregleda

Sa 8,5 na 4,7 milijarde mesečnih pregleda...

Korišćenje Fejsbuka u zadnje dve godine palo je za 50 odsto. Popularna društvena mreža tada je beležila 8,5 milijardi mesečnih pregleda i bila je druga najposećenija web stranica posle nedodirljivog Gugla. Sada beleži tek 4,7 milijarde, piše „Forbs“.

Nagli pad u popularnosti može se pripisati kontroverznom skandalu s privatnim podacima korisnika, tzv. „Fejsbuk-Kembridž Analitika“, ali to nije jedini problem kompanije Marka Zakerberga. Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode svoje roditelje.

Kada su naši roditelji počeli da otvaraju svoje profile, tu je bio kraj – rekao je Džordan Ranford (24), korisnik Fejsbuka za „Gardian“, sumirajući stavove svoje generacije.

Problem „Roditelja na Fejsu“ može delovati simpatično i bezazleno, ali podaci pokazuju da je gotovo tri miliona Evropljana ispod 25 godina ugasilo svoje račune ili su prestali redovno posećivati svoje profile kada su njihove majke i očevi prepoznali sve blagodati virtualne komunikacije. Zbog toga, ali i skandala sa zloupotrebom podataka korisnika, Fejsbuk je u julu pretrpeo i nezapamćeni udarac izgubivši 120 milijardi dolara u tržišnoj vrednosti u samo jednom danu. Zakerberga, lično, to je koštalo 17 milijardi dolara u privatnom bogatstvu, procena je „Gardiana“.

Pad u korisnicima, osim Fejsbuka, nedavno je objavio i Snepčet koji je zbog naprasnog redizajna ostao bez tri miliona korisnika. Tviter je ostao bez pet milijardi dolara u tržišnoj vrednosti nakon nespretnih pokušaja kontrole sadržaja. Navodno izbrišu i do milion „trolerskih“ i nepodobnih računa dnevno.

 Sve su to dobre vesti za druge platforme koje žele zasesti na tron najposjećenije stranice na internetu, poput Jutjuba. Teško, ipak, da će neko s prvog mjesta izgurati Gugl koji beleži 15,2 milijarde poseta u mesecu, no Jutjub je namirisao krv pa s 4,5 milijardi pregleda opasno diše za vrat Fejsbuku čije su se brojke već prepolovile na 4,7 milijarde. U konkurenciji je još i Amazon koji s dve milijarde pregleda cilja na četvrtu poziciju koja je u vlasništvu Jahu-a.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.