Tech

16.08.2024. 15:32

CNBC

Autor: Nova ekonomija

Gejming industrija usporila rast zbog slabije prodaje konzola

Foto: Pixabay

Tech

16.08.2024. 15:32

Globalno tržište video igara suočava se sa usporenim rastom u 2024. godini, pre svega zbog slabije prodaje gejming konzola, ukayuje najnoviji izveštaj konsultantske kuće Newzoo. Sada se procenjuje da će gejming industrija ove godine porasti za skromnih 2,1 odsto, i da će dostići vrednost od 187,7 milijardi dolara.

Iako je ova projekcija niža u odnosu na raniju procenu iz januara, gde je predviđeno povećanje od 2,8 procenata (na 189,3 milijarde dolara), industrija i dalje beleži blagi i konstantni napredak.

Oko polovine ukupne potrošnje na video igre u 2024. godini će doći iz SAD-a i Kine, pri čemu se predviđa da će SAD generisati 47 milijardi dolara prihoda, a Kina 45 milijardi dolara.

Iako su poslednje procene i dalje korak napred u odnosu na prošlogodišnji rast od samo 0,6 odsto, gejming ne beleži nivoe rasta kakve je imao tokom pandemije COVID-19, kada su igre postale glavna zabava za milione ljudi širom sveta, piše CNBC.

Newzoo očekuje da će 2025. godina biti ključna za industriju video igara. Prema procenama, naredne godine će doći do značajnog porasta na tržištu konzola, uz najavljene velike premijere, uključujući naslednika Nintendo Switch konzole i novu igru iz popularne franšize Grand Theft Auto.

Prošle nedelje, Sony je objavio da je prodao 2,4 miliona jedinica PlayStation 5 konzole u prvom fiskalnom kvartalu, što je osetan pad u odnosu na 3,3 miliona prodatih jedinica u istom periodu prethodne godine. Pošto je većina igrača na tržištu za narednih 12 do 18 meseci najavilo lansiranje novih konzola – prirodno je da ljudi kupuju manje starih.

Industrija video igara je prošla kroz sopstveni „veliki reset“ nakon pandemije, tokom koje je beležen ogroman rast. Međutim, poslednjih godina, sektor se suočava sa brojnim izazovima, uključujući promene u potrošačkim navikama, prelazak na aktivnosti na otvorenom i visoku inflaciju.

Pored toga, industrija je pogođena masovnim otpuštanjima tokom 2023. i 2024. godine, kojim su veliki studiji (uključujući Microsoft i Sony) smanjili broj zaposlenih.

Microsoft je u januaru otpustio 1.900 radnika iz svog gejming odeljenja, dok je Sony u februaru najavio otpuštanje 900 radnika iz PlayStation divizije.

Prema mišljenju analitičara iz Newzoo-a, ključno pitanje za gejming studije u ovoj godini biće kontrola troškova na prezasićenom i sve konsolidovanijem tržištu.

Takođe, studiji će se suočiti sa izazovima konkurencije između besplatnih igara i onih sa premijum cenom, kao i sa upotrebom generativne veštačke inteligencije u razvoju i marketingu video igara.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.