Polovina svih imejlova sa temom putovanja koje su korisnici dobili od aprila do juna bili su prevara, podaci su kompanije Bitdefender. Globalni turizam je u porastu, što sajber kriminalcima pruža brojne prilike za spam kampanje.
Neželjena elektronska pošta postaje sve veći problem, u njoj se nalaze i promocije i marketinški „mamci“, ali i pokušaji takozvanih „phishing“ prevara, putem kojih maliciozni akteri pokušavaju da ukradu lične ili finansijske podatke.
Evropa je primila najviše ovakvih zlonamernih spam mejlova, a za njom slede Severna Amerika i Meksiko.
Istraživači su primetili da su spam kampanje sa temom putovanja lokalizovane za korisnike širom sveta.
Sjedinjene Američke Države su najčešće ciljana pojedinačna zemlja, dok su glavni izvori neželjene pošte SAD, Evropa, Južna Afrika i Azija.
Lažne poklon-kartice i nagrade za popunjavanje anketa bile su najčešće prevare ove godine. Prevaranti uglavnom koriste imena poznatih avio-kompanija, kao što su Delta, Southwest, United, Ryanair, Lufthansa i Virgin Australia, piše Informacija.rs.
„Phishing“ kampanje često ciljaju korisnike Airbnb-a i Booking.com-a, pokušavajući da prikupe podatke od gostiju (ali i domaćina) ili da instaliraju malver.
U nekim mejlovima se tvrdi da su korisnički nalozi suspendovani iz bezbednosnih razloga, dok drugi pokušavaju da izgledaju kao poruke sa zvaničnih sajtova, koje obaveštavaju menadžere hotela o zaboravljenim stvarima gostiju.