Tesla Cybertruck je izazvao zabrinutost među evropskim kampanjama za bezbednost saobraćaja, jer stručnjaci smatraju da je prevelik i previše opasan za evropske puteve. Aktivisti za bezbednost puteva upozoravaju da Cybertruck ne ispunjava stroge evropske standarde, posebno zbog svoje težine i oštrih ivica, što bi moglo predstavljati rizik za druge učesnike u saobraćaju.
Nedavna registracija jednog od prvih Cybertruck-ova u Evropi, tačnije u Češkoj, otvorila je brojna pitanja o usklađenosti ovog vozila sa evropskim zakonima.
Evropski propisi zabranjuju, na primer, vozila sa oštrim ivicama, ili nalažu limitatore brzine za vozila teža od 3,5 tona.
Tesla Cybertruck sa težinom od četiri tone ne ispunjava ove uslove. Poređenja radi, standardni porodični automobil poput Ford Focus-a težak je oko 1,9 tona.
Neki Cybertruck modeli već su primećeni na evropskim putevima, što je izazvalo reakcije organizacija za bezbednost.
Transport & Environment, organizacija koja se bavi održivim transportom, uputila je pismo Evropskoj komisiji i češkim vlastima, tražeći da se ova vozila „uklone sa javnih puteva“, piše The Guardian.
Kritičari tvrde da su veliki pikap kamioni poput Cybertruck-a pronašli način da se registruju kroz „individualno odobrenje vozila“, čime izbegavaju rigorozne inspekcije kroz koje prolaze druga vozila.
Iako je Cybertruck registrovan u Češkoj, njegova vožnja u drugim državama EU postavlja pitanje legalnosti takvih registracija.
Pored težine i oštrih ivica, zabrinutost je izražena i zbog visine prednjeg dela kamiona, koja povećava rizik od smrtonosnih povreda za pešake, posebno žene, decu i starije osobe. Studija iz marta pokazala je da povećanje visine prednjeg dela vozila za samo 10 cm povećava rizik od smrtonosnih povreda pešaka za 22 odsto.
Jugoistočna Evropa očekuje skuplju struju ove zime: Izvoz sada ide u Ukrajinu