Tech

11.11.2025. 13:41

Vladimir Prelovac, Kagi

Autor: Nova ekonomija

Vladimir Prelovac, čovek koji je odlučio da internet ponovo bude mesto za ljude, a ne oglase

Foto: Kagi

Tech

11.11.2025. 13:41

Vladimir Prelovac, programer i preduzetnik, upisao se među najuspešnije domaće tehnološke osnivače još 2010. godine, kada je lansirao ManageWP – alat za upravljanje WordPress sajtovima koji je vrlo brzo privukao veliki broj korisnika širom sveta. Iako je u trenutku nastanka domaća startap scena tek počinjala da se razvija, ManageWP je već u prvoj godini stigao do milion dolara prihoda. Proizvod je 2016. godine prodat američkoj firmi GoDaddy, što je bila jedna od najvećih tehnoloških akvizicija u Srbiji u to vreme.

Prelovac danas stoji iza globalne platforme Kagi – ekosistema koji obuhvata internet pretraživač zasnovan na pretplati, pregledač Orion, AI asistenta i Kagi prevodioca.

Za razliku od Googlea i drugih velikih internet pretraživača koji koriste podatke korisnika kao osnov za oglašavanje, Kagi nudi iskustvo pretrage bez reklama i mogućnost porodičnih naloga koji štite decu dok pretražuju internet.

Ideja za razvoj Kagija, kako kaže Prelovac, nastala je iz lične želje da internetu vrati sigurnost i svojim ćerkama obezbedi bezbednije i zdravije okruženje na mreži.

„Ključna ideja bila je da pretraga na internetu ponovo postane iskustvo koje korisniku daje tačne, relevantne i bezbedne rezultate“, kaže Prelovac.

Impuls za razvoj Kagi pretraživača došao je 2018. godine iz ličnog nezadovoljstva.

„Shvatio sam, tražeći nešto onlajn (dobio sam jedan za drugim dva identična rezultata, jedan je bio oglas, a drugi organski), da su internet servisi oblikovani tako da prvenstveno služe interesima oglašivača, a ne ljudi koji pretražuju. I onda sam razmišljao kako to može da se promeni i počeo da radim na nečemu što će postati Kagi, sa nekoliko izuzetno talentovanih i strastvenih ljudi koji su delili moju viziju“, pojašnjava on.

Pravljenje internet pretraživača i brauzera od nule zahtevalo je godine rada i ulaganja. Sve do 2023. godine, Prelovac je, kako kaže, Kagi finansirao iz svog džepa.

„Došli smo u jednom trenutku do tačke kada sam krenuo da prodajem porodične nekretnine. A onda su stvari, posle pet godina, krenule na bolje. Korisnici koji su prepoznali vrednost modela zasnovanog na pretplati sami su investirali u kompaniju, u dva kruga ukupno oko 2,5 miliona dolara“, ističe Prelovac.

Danas Kagi beleži skoro osam miliona dolara godišnjeg prihoda i ima oko 60.000 pretplatnika širom sveta. Na pitanje šta Kagi čini drugačijim, Prelovac odgovara:
„Ljudi na Kagiju pronađu stvari tri puta brže nego na Googleu. Platforma funkcioniše bez oglašavanja i zloupotrebe podataka. Kagi ima samo jednu stranicu i nudi porodični nalog, jedinstven u svetu, koji omogućava da ga koriste i roditelji i deca. Korisnici mogu blokirati određene domene i vide upozorenja ako na njima ima previše oglasa. Ukratko, Kagi je pretraživač i internet pregledač bez oglasa i praćenja korisnika, zasnovan na ideji bezbednog surfovanja, koji je u najboljem interesu korisnika.“

Sredinom novembra planirano je otvaranje prostora u Beogradu koji će biti namenjen kagijevcima i svima koji imaju aktivan Kagi nalog.

„Ovo je prvi put da bilo koja kompanija na svetu otvara fizički prostor za svoje korisnike, i to baš u Beogradu. Ideja je da se promoviše Beograd kao grad otvoren za digitalne profesionalce i preduzetnike. Želim da na ovaj način vratim zajednici i zapošljavam ljude u Srbiji“, najavljuje Prelovac.

Inače, kompanija Kagi je registrovana kao profitna organizacija koja je zakonski obavezna da ostvaruje javnu dobrobit uz svoje profitabilne ciljeve.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.