Vesti iz izdanja

01.09.2023. 00:10

Autor: Biljana Bilaković

Baj baj, ptico plava!

foto: twitter.com/elon.musk

„And soon we shall bid adieu to the twitter brand and, gradually, all the birds”
Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023

Twitter je u jedan ponedeljak prošlog meseca lansirao svoj novi logo, zamenjujući plavu pticu belim slovom X na crnoj pozadini, dok je dan pre tog ponedeljka, u nedelju, novi vlasnik Elon Mask, zajedno sa vođstvom svoje firme, predstavio novi identitet rekavši da će kompanija biti preimenovana u X i da će se u budućnosti više orijentisati na plaćanja, bankarstvo i trgovinu.

Pod Maskovim burnim mandatom od oktobra prošle godine, kompanija je promenila svoje poslovno ime u X Corp, odražavajući milijarderovu viziju stvaranja „superaplikacije” poput kineskog WeChata.

Twitter je ovakav kakvim ga znamo od 2006. godine, plav sa imenom zvuka cvrkutanja ptica. Možda se čini da je Twitter logo kao ptičica postojao oduvek, doduše kao takav preživeo je i preuzimanje platforme društvenih medija od strane Elona Maska, ali je originalni, prvobitni logo bio potpuno drugačiji.

Dok je Twitter do koliko juče bio sinonim za plavo, pogotovo uvođenjem Twitter Blue verifikacije za plaćanje, prve boje pra-Twittera su iz nekog razloga bile sapunjaste, ljigavo zelene, sa efektima bubrenja i kapljica vode. Na sreću, takav „bljuzgav“ identitet trajao je kratko, jedva više od godinu dana, od 2005. do 2006. godine i na sreću nikada nije ušao u javnu upotrebu.

Mnogi društveni i tehnološki giganti koje danas poznajemo imali su u svom osnivanju potpuno drugačije logotipe pre nego što su postali poznati, Google logo je jedan od njih, koji su bili grafički nepamtljivi, naivni i preterano dizajnirani, slični nekom deterdžentu ili platformi za igrice.

Što se konkretno dizajna plave ptičice tiče, on je nastao nešto kasnije, kada je kompanija kupila mali grafički simbol svetloplave ptice na iStocku za 15$, koji u početku nije ni bio deo znaka već se pojavio prvo kao ikona na webu, da bi 2012. ptičica pretrpela neki vid „poboljšanog dizajna”.

Dobila je savršene krivine u kljunu, krilima i repu, skinuti su svi nepotrebni „dečiji” elementi, glava joj gleda prema gore, kao simbol nade, slobode i razvoja, povezivanja ljudi i ideja, postala je zapravo ono što je bila do pre nekog vremena, logo i simbol i znak i sve.

Posle nedavnog preuzimanja Twittera od strane Elon Maska, desilo se ono sto je možda neke iznenadilo, promenjen je identitet u nešto dijametralno drugačije od „prijateljske“ ptičice.

Običan X zauzeo je njeno mesto, označavajući početak kraja Twitter brenda. Tamo gde je stari logo bio zasnovan na krugovima i oblinama, novi su samo linije, ukrštene, koje izgledaju slično glifu iz specijalnih abeceda, neko veliko matematičko slovo X.

Nagla promena i izbor novog logoa delom je objašnjena time što Mask ima sklonost i povezanost sa slovom X, koje se često pojavljivalo tokom njegove karijere.

Tesla model X, SpaceX, čak je i nadimak Maskovog sina X.

Bez ptice naziv „Twitter“ nema mnogo smisla i možemo li nadalje poruke zvati „tvitovima“, ili će se objave na mreži od sada zvati „x’s ” ili „x-ovi”?

Vreme će pokazati šta je sledeće za Twitter kao brend i kao platformu, ali X donosi svakako potpuno drugačiju energiju od onoga što je bilo ranije.

To je „veoma Elon Mask”.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.