
Samo nam nemojte odmagati
Uslovi za privređivanje su nepredvidivi, a tržište je manje dostupno našim privrednicima, koji se iz godine u godinu bore za što bolju poziciju. U državnim institucijama odlično znaju na koji način bi se ras...
Bolje za prirodu, bolje za tvoj budžet
Veliki broj artikala u Lidlu sada se zbog približivanja isteka roka trajanja može pronaći u posebnim delovima ili sa jasno obeleženim oznakama, na sniženju od 30%...
Kompanija Lidl je primenila novine u svom svakodnevnom poslovanju, sve sa ciljem društveno odgovornog ponašanja prema izazovima koje donose velike količine bačene hrane u svetu, ali i u Srbiji.
Od sada, u svim Lidl prodavnicama u Srbiji moguće je kupiti određene kategorije proizvoda pred istek ili na dan isteka roka trajanja po znatno sniženim cenama. Takvom, održivijom kupovinom, ne samo da se pomaže racionalnoj potrošnji hrane, nego se čuvaju priroda i kućni budžeti.
Veliki broj artikala u Lidlu sada se zbog približivanja isteka roka trajanja može pronaći u posebnim delovima ili sa jasno obeleženim oznakama, na sniženju od 30%. Dodatno, potrošači imaju mogućnost da kupe proizvode iz hlađenog asortimana, sveže meso i ribu na sam dan isteka roka trajanja snižene čak 80%.
Kupovinom i upotrebom ovih proizvoda u pripremi obroka istog dana, potrošnju hrane činimo održivijom. U Lidlu je već neko vreme moguće kupiti određene vrste hleba pečenog dan ranije sa 30% popusta, što dodatno doprinosi cilju manjeg bacanja hrane.
Promo: Lidl Srbija
Foto: Srđan Bosnić
Foto: Srđan Bosnić
Kako navode iz kompanije, smanjenje rasipanja hrane ima pozitivan efekat na klimu, korišćenje zemljišta i efikasnu primenu resursa, dakle na očuvanje životne sredine:
„Uvođenjem ovog mehanizma motivišemo naše potrošače da učestvuju u zajedničkom cilju smanjenja bacanja hrane, jer time čine bolje za našu planetu, ali i za svoj budžet. Važno je da istaknem da su u pitanju namirnice proverenog kvaliteta, samo ih je potrebno upotrebiti pre isteka roka trajanja“, izjavila je Jasmina Šrndić, rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija.
Prema procenama Programa za zaštitu životne sredine Ujedinjenih nacija, u Srbiji se na godišnjem nivou oko 720.000 tona hrane baci, a ona neretko završi na deponijama. Njenim bacanjem, upotreba resursa poput vode i energije tokom uzgoja, proizvodnje, kao i transporta čini se neodgovornom, a dodatni negativni uticaj na okruženje donosi i oslobađanje metana koji se javlja kao otpadni gas tokom razgradnje ovih namirnica na deponijama, a koji je jedan od gasova staklene bašte sa negativnim uticajem na klimu.
Novi Lidlov mehanizam sa ciljem smanjenja bacanja hrane u našoj zemlji, već je pokazao izuzetno pozitivne rezultate i spremnost srpskih potrošača da podrže akciju. U test fazi koja je obuhvatila pet Lidl prodavnica u martu mesecu, u proseku je preko 70% manje količina artikala poslato na zbrinjavanje otpada u kategoriji hlađenih proizvoda, mesa i ribe u odnosu na isti mesec prethodne godine.
Osim novog mehanizma, još neki od koraka koje Lidl sprovodi u cilju smanjenja bacanja hrane jesu optimizovan proces nabavke i preračun za poručivanje optimalne količine svakog proizvoda.
Ukoliko i pored svih prethodnih mera dođe do viškova hrane kojoj istekne rok trajanja, ona ne završi na deponijama već ih Lidl u najvećoj meri zbrinjava tako što ih preda na dalju preradu u biogas. U prethodnoj godini, više od 95% povučenih proizvoda iskorišćeno je u tu svrhu, a manji deo je prerađen u hranu za kućne ljubimce.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Uslovi za privređivanje su nepredvidivi, a tržište je manje dostupno našim privrednicima, koji se iz godine u godinu bore za što bolju poziciju. U državnim institucijama odlično znaju na koji način bi se ras...
Kad Radeta Rakočevića pitate koliko biznisa je pokrenuo za svojih prvih 50 godina, treba mu malo vremena da prebroji. Iskreno odgovara da je investirao dosad u petnaestak privatnih kompanija iz Srbije, uspe...
Cake news Čaršavi Vesti iz izdanja Investicije
Prvi ašov nije ni zaboden, a cena stadiona se više nego udvostručila. Kada je Vučić 2015. prvi put obećao izgradnju nacionalnog stadiona, rekao je da će koštati 150 miliona evra, što je cifra kojom su barata...
Da li su visoke cene sa kojima se susrećemo u prodavnicama rezultat preteranih marži trgovaca, i bogaćenja primarnih proizvođača, odnosno ratara i farmera? Prvi se bore sa manjom prodajom, drugi propadaju. D...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE