
Želimo na prostor bivše Jugoslavije
Cementare u Srbiji i regionu su jako dobro pozicionirane jer nisu ništa drugačije od cementara u zapadnoj Evropi, čak bih rekao da je u njih više ulagano i da su bolje održavane jer su strani investitori ovd...
Zašto fotografije korišćenih ruževa za usne umetnice Stejsi Grin opet izazivaju pažnju?
Trideset godina nakon što je fotografisala karmine svojih prijatelja, poznanika ili potpunih stranaca, fotografije Stejsi Grin (Stacy Greene) i dalje intrigiraju ljude i teraju ih na razmišljanje o tome da li su više Gven ili Rouzi....
Kada je instagram nalog, Violet Shell, koji promoviše pop kulturu, nedavno objavio fotografije iz serije Lipstick, sve je brzo postalo viralno, 52.000 lajkova i skoro 300 komentara.
„Svi su bili zabrinuti za Gven, ostavljali su poruke da joj se hitno pruži pomoć, da shvataju da ona prolazi kroz neku životnu fazu, da joj je sigurno teško, a da zapravo niko nije poznavao Gven. Ali znali su kako izgleda njen karmin, i bili su zabrinuti zbog toga. Mali crveni ’metak’ izgledao je kao da ga je neko oštrim predmetom sastrugao sa strane. Ostali karmini u poređenju sa Gveninim bili su u mnogo boljem stanju. Gornj deo Vendinog karmina imao je proširenu izbočinu poput pačijeg kljuna, a Đinin je imao kosine sa obe strane“
Svi ruževi su deo izložbe vizuelne umetnice Stejsi Grin, koja je fotografisala različite, neobične i ponekad bizarne oblike karmina i izložila ih kao seriju fotografija, krupnih planova ruževa u boji, veličine 50x60cm, svaka sa imenom vlasnice ispod fotografije. Iako su fotografije snimljene između 1991. i 1993. godine, izdržale su test vremena i 30 godina posle intrigiraju i zapanjuju gledaoce. Odlikuju ih upečatljive varijacije u obliku i teksturi koje su rezultat načina korišćenja onoga koji ih nanosi.
Na neki čudan način, kada gledate neke lične stvari tako velike, ogoljene, na koje obično ne bi ni obraćali pažnju uživo i da ih vidite, počnete da razmišljate o tome kakve su osobe bile Gven, Vendi ili Elen kada su uspele da im karmini dođu u ovo stanje.
Koliko intimnosti, ogoljenosti i brutalnosti u isto vreme ima u krupnom detalju jednog takvog svakodnevnog objekta. Svaki od njih je lična skulptura, a da onaj koji ga poseduje toga nije svestan. Možda zato što o tome mislimo samo kao o karminu, komercijalnom proizvodu, ne razmišljamo o tome u širem smislu neke „konceptualne“ umetnosti. Svaki ruž je veoma ličan kad počne da se koristi, i to više nije samo proizvod, postaje neka podsvesna skulptura u nastajanju koja se stalno menja, jedinstvena, i niko drugi je ne može napraviti takvom.
Prvi karmin je bio Rouzin. On je inspirisao Stejsi da krene u projekat, „molim vas, pokažite mi vaš karmin i dopustite mi da ga fotografišem, ako treba kupiću vam novi“.
Vraćajući se skupa sa bijenala u Whitney, Rouzi je ispustila karmin koji je Gvin podigla i bila fascinirana njegovim jedinstvenim oblikom.
„Rouzin ruž me oduševio više od svega što sam videla u Whitney te večeri.“
Da je Stejsi nanosila svoj karmin na isti način kao Rouz, od cele ove izložbe ne bi bilo ništa.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Cementare u Srbiji i regionu su jako dobro pozicionirane jer nisu ništa drugačije od cementara u zapadnoj Evropi, čak bih rekao da je u njih više ulagano i da su bolje održavane jer su strani investitori ovd...
Sve do pre par meseci, delovalo je da vlada može bez većih ekonomskih problema da „progura“ ovu i sledeću godinu. To više ne deluje tako izvesno: pored međunarodnih okolnosti koje su sve nepovoljnije usled p...
Nakon tragedije 1. novembra kada je u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu poginulo sada već 16 ljudi, nakon kasnijih istraga, smena, ostavki i hapšenja, optužbi za nepoštovanje propisa, pož...
Vesti iz izdanja društvena odgovornost
Studija društveno-ekonomskog uticaja Coca-Cola sistema i kompanije Bambi u Srbiji predstavljena je u okviru panel-diskusije „Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije“ na Kopaonik biznis forumu
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења