Vesti iz izdanja

01.07.2024. 01:29

Štampano izdanje Nove ekonomije

Autor: Dimitrije Gašić

CSR pozitivno utiče na imidž 

ODRŽIVO POSLOVANJE -Kompanije koje motivišu

Foto: Štampano izdanje Nove ekonomije

Biti dobar primer u društvu, motivisati ljude, kupce ili korisnike proizvoda ili usluga, važno je višestruko, pa i za imidž kompanije. Više od 70 odsto firmi smatra da je CSR dobar u kreiranju imidža

Kompanije koje posluju u Srbiji uveliko su se svrstale među društveno odgovorne firme (corporate social responsibility, CSR), nešto što je danas globalni trend. Ne treba previše objašnjavati zašto je ovaj trend pozitivan jer smanjenje uticaja na klimatske promene značajan je korak u velikom spremanju planete.

I nama, pojedincima, radnicima u kompanijama, CSR postaje značajan u meri da biramo kompaniju koja štedi energiju, reciklira otpad i trudi se da smanji emisiju štetnih gasova prilikom proizvodnje, koristi održivu ambalažu i najvažnije – podstiče zajednicu da radi to isto.

Podaci idu u prilog tome, čak 83 odsto zaposlenih kaže da bi razmislilo o napuštanju posla ukoliko bi kompanija odustala od održivog poslovanja. Biti dobar primer u društvu, motivisati ljude, kupce ili korisnike proizvoda ili usluga, važno je višestruko, pa i za imidž kompanije. Više od 70 odsto firmi smatra da je CSR dobar u kreiranju imidža.

Coca-Cola i Coca-Cola HBC u svom redovnom izveštaju o održivom poslovanju navode da sigurnim koracima idu ka cilju – nula otpada na deponijama. Ali, to nije sve. Kompanija poput ove trudi se da podržava sport i zdrave navike poput Beogradskog maratona ili Evropskog prvenstva u vodenim sportovima i tako promoviše zdrav život.

Smanjenje emisije štetnih gasova takođe spada u ciljeve društveno odgovornih kompanija, ali i druge akcije koje ukazuju na klimatske promene i njihovo suzbijanje. McDonald’s Srbija je kompanija koja pored organizovanih akcija i projekata, aktivno radi na očuvanju prirode i odgovornom poslovanju, a to su primetili i kupci po, na primer, održivoj ambalaži i igračkama. Znaju i oni koji su učestvovali u volonterskim akcijama pružanja pomoći lokalnim zajednicama u organizaciji ovog svetskog lanca restorana.

Kompanija Lidl Srbija je samo tokom jednog ciklusa projekta čišćenja prirode uklonila, zahvaljujući podršci nekoliko hiljada volontera, 30 tona otpada iz prirode. Organizuju i izložbe u gradovima širom Srbije putem kojih podstiču važnost očuvanja prirode.

Čak 64 odsto direktora kompanija smatra da je društveno odgovorno poslovanje važan deo njihove strategije za rukovođenje kompanijom, a to ne samo da je podržano od strane zaposlenih, već i od građana koji pozitivno reaguju kada kompanije kreativno podstiču društvenu odgovornost.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.