Na globalnom nivou smo postavili vrlo ambiciozne ciljeve – postizanje nulte neto emisije CO2 do 2040. godine, kao i apsolutno smanjenje emisije gasova staklene bašte za više od 40 odsto do 2030. godine
Nedavno je na inicijativu Foruma za odgovorno poslovanje izabrana grupa CSR profesionalaca, ljudi koji se tokom godina zalažu za odgovorno poslovanje u okviru svoje organizacije i radom doprinose napretku zajednice u kojoj posluju. Ovim povodom, razgovarali smo sa Ivanom Vukić, menadžerkom korporativnih komunikacija i javnih politika za Zapadni Balkan u kompaniji PepsiCo, koja se našla na ovoj listi zahvaljujući doprinosu različitim grupama kroz različita angažovanja.
Kako integrišete društvenu odgovornost u poslovanje kompanije?
Odgovornost prema zajednici je sadašnjost i budućnost uspešnog biznisa, i to razumeju ne samo CSR i komunikacijski profesionalci, već i biznis lideri. Već četrnaest godina, koliko dugo je kompanija PepsiCo prisutna na tržištu Zapadnog Balkana, naše poslovanje zasniva se principima odgovornog poslovanja, što se najbolje pokazuje kroz poslovnu viziju Pobeđujemo uz PepsiCo Positive (pep+). Pep+ je strateška transformacija koja održivost i ljudski kapital stavlja u središte načina na koji se ostvaruju vrednost i rast, tako što deluje unutar planetarnih granica i inspiriše pozitivne promene za planetu i ljude. Osim toga, veoma nam je važan doprinos zajednici i kreiranje inkluzivnog radnog okruženja u kome svako može da bude svoj.
Koji su glavni ciljevi pep+ strategije održivog razvoja?
Svedoci smo klimatskih promena i zato smo na globalnom nivou postavili vrlo ambiciozne ciljeve – postizanje nulte neto emisije CO2 do 2040. godine, kao i apsolutno smanjenje emisije gasova staklene bašte za više od 40% do 2030. Ono što bih takođe istakla je da smo na globalnom nivou uspeli da primenimo regenerativnu poljoprivrednu praksu na više od 345.000 hektara, što predstavlja napredak ka cilju od sedam miliona hektara do 2030. godine.
Pomenuli ste pozitivne promene za ljude – na koji način ih pravite?
Kroz odnos prema našim zaposlenima, i prema zajednici. Veoma nam je važno da se koleginice i kolege dobro osećaju i budu motivisani. Kao dobru praksu, navela bih otvaranje ambulante u fabričkom krugu u Magliću, a koja predstavlja ispostavu Doma zdravlja u Bačkom Petrovcu. Moderno opremljena ambulanta sa dostupnim doktorom, otvorena je u cilju očuvanja zdravlja više od 700 zaposlenih. Osim toga, za pozicije kojima to radni zadaci dozvoljavaju, postoji fleksibilno radno vreme, što znači da svaki pojedinac može da odluči kada će i koliko vremena provesti radeći u kancelariji, a koliko od kuće. Primetili smo da ono što pravi razliku na tržištu jeste upravo šansa za fleksibilnost kao osnova za pravljenje balansa između poslovnog i privatnog života.
Uspešan odnos sa lokalnim opštinama je nešto čime se posebno ponosimo, a to se odslikava i u podršci koju smo nedavno pružili u vidu donacija računarske opreme tehničkoj školi u Bačkoj Palanci.
Da li i na koji način pružate podršku mladima?
Deo naše poslovne kulture predstavlja i ulaganje u razvoj postojećih talenata, ali i onih koji žele da započnu karijeru u kompaniji PepsiCo. Naša tradicija jeste Chipsy Agro akademija koja okuplja mlade koji žele da se edukuju u oblasti poljoprivrede, i dobiju znanje naših agroeksperata. Oni imaju priliku da se upoznaju sa čitavim procesom – od setve do žetve, a predstavljana im je i tehnologija koju primenjujemo u procesu proizvodnje, a koja ispunjava najviše industrijske standarde. Još jedan program kojim razvijamo za buduće menadžere je Dare To Do More, globalni program namenjen diplomcima koji su spremni da prihvate izazov i pokažu svoje znanje i kreativnost i primene ih u rešavanju zadataka u oblasti industrije hrane i pića.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs