Sve što je bilo popularno prošle godine, ove godine je demantovano novim vizuelnim stilom. „Tihi luksuz“, hvaleći minimalizam i skromnost, estetiku Clean girl, pozivajući na odustajanje od šminke i brigu o svom telu, srušio se u trenu čim su fashion blogeri najavili da je ta era gotova
Estetika žene mafijaša stigla je na velika vrata i zaludela TikTok i Instagram, to je prvi veliki trend u 2024, sahranila je „old money“ i vratila nabudžene bunde i naočare, tačnije uspostavila „namerni luksuz“. Za ovo je, između ostalog, veoma zaslužna američka dramska serija Sopranovi.
Na već pominjanoj društvenoj mreži TikTok, poznatijoj i kao leglo modnih trendova, hashtag #mobwifeaestetic prikupio je skoro osam miliona pregleda. Sara Arkuri, tiktokerka iz Nju Džerzija, bila je ključna u guranju tog trenda u centar pažnje. Arkuri pripisuje estetiku uticaju likova poput Karmele Soprano iz popularne TV serije i stvarne mafijaške žene Viktorije Goti. New York Times je The Sopranos nazvao najvećim delom američke pop kulture u poslednjih četvrt veka.
Ta hit drama prati mafijaša Tonija Soprana, depresivnog, agresivnog ali istovremeno neobično dopadljivog čoveka, koji balansira između uloge glave porodice i vođe kriminalne organizacije. Kada počne da dobija panične napade, odlazi kod psihijatra kako bi se suočio sa svojim problemima. Nezanemarljiv uspeh počiva i na njegovoj supruzi Karmeli, glumici Idi Falko koja je dobila tri Emi nagrade i dva Zlatna globusa za najbolju glavnu glumicu u televizijskoj drama seriji.
Verovali ili ne, premijera kultne serije The Sopranos bila je pre čak 25 godina, 10. januara 1999. godine na HBO-u.
Izgleda da smo se, u ovom beskrajnom ciklusu nostalgije za trendovima koji su bili ukorenjeni u supkulturama, vrednostima i kontekstu, definitivno zaželeli da igramo ulogu nekoga ko krije velike tajne života s one strane zakona.
Po čemu se trend žene mafijaša razlikuje od prethodnih?
Za neke vrhunac neukusa, drugima savršenstvo, glavna odlika mob wife su raskošne bunde, odeća sa životinjskim printom, dugački kaputi, mantili, šubare, obavezne štikle, efektan (pozlaćen) nakit, crveni karmin, dugački nokti, po mogućnosti francuski manikir i zaštitni znak – naočari za sunce, nevažno da li je zima i oblačno.
Ako su svi dosadašnji trendovi pozivali da zaobiđemo tešku kozmetiku, vulgarne haljine i masivni nakit, onda nas ovaj, naprotiv, tera da govorimo o luksuzu i blagostanju samo svojim izgledom. Stoga se, ovog puta, čini da garderoba „vrišti“ svakim detaljem o tome kakva je žena pred vama.
Ono što ovaj trend čini posebno privlačnim je njegova inkluzivnost. Omogućava svakome da usvoji uglađen i ekstravagantan izgled, uparujući bundu sa malom crnom haljinom i nekim prenaglašenim nakitom.
Kako estetika mafijaške žene nastavlja da dobija na snazi, jasno je da se ovaj trend ne odnosi samo na modu. Reč je o oživljavanju glamura sa primesama života gangstera i slavljenja ženske snage. Vredi napomenuti da ovaj izgled populariše samo garderobu mafijaških žena, ali ne i njihov karakter i postupke. Naprotiv, biti u mob wife trendu znači biti zauzeta, posvećena, bogata ne samo materijalno, već i mentalno i duhovno.
Pored stajlinga, kod ovog trenda je ključan stav žene, bez samopouzdanja ništa ne vredi. Stav je najvažniji aksesoar. Ne možeš biti u mob wife fazonu ako nemaš stav koji govori da si glavna i da nećeš da trpiš nikakve gluposti.
Supruga mafijaša je nesmetana, ima gde da bude, ima s kim da bude, ne uzima ništa nikome, ima crvene usne, ima crvene nokte, krzno, intenzivan parfem, ima smokey šminku i kosu punu volumena. Ovaj trend promoviše životni stil gde vi postavljate granice, obavljate poslove i uvek težite nečemu višem.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs