Vesti iz izdanja

30.11.2021. 21:15

Autor: Biljana Bilaković

Facebook je mrtav, živela Meta!

Metauniverzum

Ako ste poslednjih mesec dana živeli u nekom svom univerzumu, možda ste propustili da se u međuvremenu pojavio još jedan. Izvršni direktor Facebook-a Mark Zakerberg je krajem oktobra ove godine izneo svoju viziju budućnosti u ime najvećeg giganta društvenih medija, viziju o krupnim promenama u kojoj će fokus kompanije biti usmeren ka „metauniverzumu“

Na godišnjoj Facebook Connect konferenciji, Zakerberg je najavio da se kompanija rebrendira u Meta i detaljno opisao njihov cilj ka izradi nove verzije interneta, u kojoj će metauniverzum biti naslednik mobilnog interneta. Radi se o sledećoj evoluciji prisustva i povezivanja u paralelnom univerzumu u kome će se živeti virtualni život na isti način kako se živi fizički. Osnovni i najveći kvalitet takvog metauniverzuma biće upravo taj osećaj prisustva.

Šta je metauniverzum?

Metauniverzum je mesto gde se spajaju fizički i digitalni svet. To je prostor u kome avatari komuniciraju, digitalni svet u kome ljudi mogu iskusiti alternativni život u odnosu na postojanje u stvarnom svetu. Kao da ste „tamo, negde“ sa drugom osobom ili na drugom mestu. Facebook već kreira aplikacije za virtualnu realnost preko kojih će se organizovati okupljanja, bilo za druženje ili za posao, uključujući i one koji imaju interakciju sa stvarnim svetom.

Meta na grčkom znači „posle“ ili „iznad“, to je sagledavanje stvari iz više perspektive umesto iznutra, sagledavanje o samoj stvari, nešto kao da ste samosvesni i sagledavate stvari onakve kakve jesu.

Na primer: snimanje filma o filmskoj industriji nije Meta, pravljenje filma o snimanju filmova jeste. Korišćenje fusnote za objašnjenje druge fusnote nije Meta, korišćenje fusnote za objašnjenje šta je fusnota je Meta. Metafizika, verovatno najčešća upotreba Meta pojma, znači da umesto da govorite o fizici samog sveta, govorite o samoj fizici (na primer, zašto bi uopšte postojala gravitacija).

Metauniverzum obuhvata i društvena iskustva i tehnologiju. Sa tim u vezi, Facebook je odabrao ime Meta zbog njenih konotacija sa mogućnostima i budućnošću u kojoj ima više prostora za nadgradnju. To je pomak ka novom univerzumu i udaljavanje od „samo“ platforme društvenih medija. Po njima, metauniverzum će biti mesto na kome će ljudi komunicirati, raditi, kreirati proizvode, sadržaje u okviru novog ekosistema koji će stvarati milione poslova za svoje korisnike.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.