Trendovi u farmaceutskoj industriji predstavljaju značajne iskorake u pravcu inovacija, efikasnosti i, što je najvažnije, poboljšanih zdravstvenih ishoda za pacijente. Sa početkom 2024. godine, videli smo više trendova koji oblikuju put razvoja i budućnosti farmaceutske industrije, od revolucionarnog tehnološkog napretka do novih regulatornih promena. Kao jedan od lidera u farmaceutskoj industriji, Galenika ne samo da pomno prati globalne trendove, već i svojim delovanjem učestvuje u inovacijama i kreiranju trendova Srbiji i regionu.
Proizvodnja u skladu sa tržišnom dinamikom
Tržišna dinamika farmaceutske industrije se menja poslednjih godina. Promene u proizvodnji uključuju proizvodnju manjih serija lekova kao odgovor na trend personalizovane medicine. Dodatno, promena tržišne dinamike odražava sve veću upotrebu ciljanih terapija, a samim tim zahteva i razvoj specijalizovanih proizvodnih pogona. U tom smislu, Galenika je od 2023. godine investirala značajna sredstva u razvoj tri nove fabrike sa ciljem da odgovori na moderne potrebe, kako domaćeg tako i međunarodnih tržišta na kojima posluje.
Kontinuirani proizvodni proces
Farmaceutske kompanije traže načine da poboljšaju operativnu efikasnost i produktivnost tokom procesa proizvodnje. Tehnološki trendovi promovišu tzv. kontinuirani proizvodni proces – od farmaceutskih istraživačkih laboratorija do tržišta. Digitalni alati pružaju farmaceutskim kompanijama mogućnost da brže plasiraju lekove na tržište, smanje negativan uticaj na životnu sredinu i obezbede dosledan kvalitet proizvoda. Sa digitalnim alatima, kompanije uspevaju da smanje operativne troškove i poboljšaju kontrolu procesa tokom proizvodnje, što je bitno za obezbeđenje kvaliteta proizvoda.
Galenika kontinuirano ulaže u digitalizaciju u skladu sa najsavremenijom tehnologijom. Na primer, putem najsavremenije SAP Analytics Cloud platforme digitalizovana je analiza svih poslovnih procesa u kompaniji, što predstavlja unapređenje strateškog i operativnog planiranja poslovanja. Pored toga, u planu je implementacija Digital Manufactoring platformi za dodatno povećanje efikasnosti i produktivnosti u proizvodnji.
Lekovi novije generacije protiv hroničnih bolesti
Urbanizacija i savremen, brz način života sve više utiču na rast prisustva hroničnih bolesti. Kardiovaskularni problemi, kao što su visok krvni pritisak i ateroskleroza, među najčešćim su hroničnim bolestima. Drugi primeri hroničnih bolesti uključuju dijabetes, gojaznost i Alchajmerovu bolest. Ova stanja zahtevaju kontinuirano lečenje, često uz upotrebu lekova na recept. Imajući ovo u vidu, kao deo brazilske NC Grupe i uz strateško partnerstvo sa brazilskim farmaceutskim liderom – EMS, Galenika je tokom 2023. uspešno realizovala transfer tehnologije za šest proizvoda iz novije generacije generičkih lekova. Dodatno, tokom 2024. godine Galenika planira lansiranje još 15 proizvoda, lekova na recept, u zdravstvenim kategorijama gastroenterologije, dermatologije, onkologije, neuropsihijatrije i kardiologije.
Pogled u budućnost
Zdravlje je jedan od najvažnijih faktora za dobar kvalitet života i to je ono što uspešne farmaceutske kompanije razumeju, cene i prihvataju sa velikom dozom odgovornosti. Potražnja za personalizovanim lekovima, zdravstvenom zaštitom koja je usredsređena na pacijenta, realnim podacima podstaknutim platformama veštačke inteligencije (AI), samo su neki od primera pokretača budućnosti farmacije. Ponosim se što sam deo Galenike, kompanije koja je posvećena ljudima i verna zdravlju već 79 godina, sa uporištem u kvalitetu i snažno izraženom vizijom za budućnost.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok